Strona główna Aktualności Z miasta Urzędnicy wzięli się do roboty. Będzie bezpieczniej na Waltera Jankego

Urzędnicy wzięli się do roboty. Będzie bezpieczniej na Waltera Jankego

14

Chociaż to osiedle, niektórzy kierowcy jeżdżą tamtędy z taką prędkością, jakby byli na autostradzie, a przejście przez pasy na drugą stronę jezdni przypomina grę w ruletkę. Pabianiczanie od dawna apelują o poprawę bezpieczeństwa na ul. Waltera Jankego. I nareszcie jest na to szansa – w trzech miejscach mają pojawić się azyle drogowe.

O tym, jak często dochodzi tam do groźnych sytuacji nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Ulica jest szeroka, co wzmaga w kierowcach chęć mocniejszego wciśnięcia pedału gazu. Natomiast wielu pieszych, wchodząc na jezdnię, czuje się niepewnie, nawet znajdują się na oznakowanym przejściu. To m.in. dlatego, że często dochodzi do sytuacji, w których jeden kierowca się przed nim zatrzymuje, a jadący obok już nie. Niestety, nie każdemu pieszemu udaje się w porę „odskoczyć” przed samochodem i w rezultacie dochodzi do wypadków. Do poważnego wypadku doszło tu m.in. 14 listopada. 

Wiedzą o tym również władze Pabianic. I uznały, że bezpieczniej zrobi się dzięki azylom drogowym, czyli zamontowanym na pasach sztucznym wyspom.

–  Na ul. Waltera Jankego są po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Azyl drogowy uniemożliwi kierowcom przejeżdżanie przez przejście dla pieszych obydwoma. Będzie to możliwe tylko jednym. Takie „wąskie gardło” automatycznie wymusi zmniejszenie prędkości, bo zwyczajnie nie da się tamtędy przejechać, mając na liczniku 70 czy 80 kilometrów na godzinę – tłumaczy Marek Gryglewski, wiceprezydent Pabianic.

Gdzie miasto zamierza wprowadzić takie rozwiązania? Na pasach przy skrzyżowaniu ul. Waltera Jankego z ul. Smugową oraz na dwóch kolejnych przejściach, jadąc od strony krańcówki autobusowej w kierunku ul. Jutrzkowickiej (jeszcze przed Carrefourem).

Zanim zmiany wejdą w życie, muszą być wcześniej zatwierdzone przez komisję bezpieczeństwa i porządku przy Starostwie Powiatowym w Pabianicach.

– Projekt nowej organizacji ruchu na ul. Waltera Jankego będzie przedmiotem jej dyskusji na posiedzeniu w styczniu. Natomiast sam montaż azylów planujemy na wiosnę – wyjaśnia Sławomir Wasilczyk, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich.

Takich niebezpiecznych miejsc jest w Pabianicach więcej, ale póki co w temacie poprawy bezpieczeństwa władze miasta zrobiły niewiele, nie licząc „kocich oczek” na pasach na ul. Nawrockiego, (niedaleko ul. Gawrońskiej) i przy Carrefourze (Waltera Jankego/Popławska). Trochę bardziej stara się starosta – na jego zlecenie przy kilku przejściach dla pieszych (ulice: Stefana „Grota” Roweckiego, Orla, Nawrockiego) zostały postawione doświetlające je latarnie (WIĘCEJ).

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Rozumiem że nawierzchnię też poprawią?
Jeszcze poproszę o wymuszenie na markecie Carrefour by założyli tam bramki żeby te cymbały co noc nie urządzali sobie popiskowek oponami.

Azyle drogowe nie sprawdzą się na skrzyżowaniu Smugowa/Waltera Janke. Wyeliminują tym dwa wewnętrzne pasy, do ruchu będą służyły tylko zewnętrzne, które będą powodowały zatory, ponieważ skręcający w lewo będą tamowali ruch na wprost i w prawo. Zapewne trzeba byłoby odsunąć dosyć mocno przejścia od skrzyżowania. Jedyne słuszne rozwiązanie to sygnalizacja świetlna. Trzeba wziąć pod uwagę, że skrzyżowanie to łączy bardzo duże fragmenty osiedli mieszkaniowych. Może władze Pabianic w końcu przestaną się bawić w temat jednego miliona z budżetu obywatelskiego na większości wspomaganie infrastruktury szkolnej, a przeznaczą te pieniądze na poprawę bezpieczeństwa na drogach, tylko takich konkretów oczekujemy, a nie 'kocich… Czytaj więcej »

Bardzo dobrze, bo Waltera-Jankego to jest autostrada dla młodych kierowców. Tu strach przechodzić przez jezdnie.

proponuje betonowe choinki i iinne z betonu blokady i w pce i na całym swiecie wprowadzic predkosc maks 20 kmh jak to na zachodzie w miasteczkach

Śmiech na sali 🙂

Czy ta droga nie miała być w założeniu obwodnicą Pabianic? A skoro tak to powinno tam obowiązywać podwyższenie dopuszczalnej prędkości, a dla pieszych powinna być zrobiona infrastruktura poprawiająca bezpieczeństwo (a nie ograniczająca przepustowość) jak np kładki lub przejścia podziemne.
Tak wiem że podwyższenia i zwężenia jezdni są tańsze, tylko po co budować 4 pasy, żeby je potem zwężać, to dopiero marnotrawienie pieniędzy…

Super. Popieram azyle drogowe. Kierowcy mylą tą drogę miejską z drogami szybkiego ruchu bo ma 2 pasy to już mozna jeżdzić ile fabryka dała.

przejscia góra lub dołem. i załatwione

Tylko ronda i migające kocie oczka 😉

Rondo poproszę

A może by tak przejście podziemne? Marzenia…

Najlepszym bez wątpienia rozwiazaniem jest rondo. Czy Ci Radni którzy tam siedzą maja troche oleju w głowie – no mają. Ale po co ta kombinatoryka jakies pasy zwezki bedziemy bluznic jak nie wiem co. Sygnalizacja? Szkoda prądu i tak ktos na czerwonym się wpierdzieli, rondo to jest najlepsze co moze byc a kolizje na rondzie sa przy predkosci 20-40 km/h

Co za barany wpadaja na te pomysly? Najpierw wydac kase podatnikow no budowe 4 pasmowej drogi, a potem zamknac 2 pasy. Przeciez to sa jakies zarty? Wystarczy postawic kilka STOPow i niech sie piraci zatrzymuja co 200m…

I jeb wczoraj znowu wypadek na Waltera