Strona główna Blog Strona 394

Blisko 100 nowych miejsc parkingowych na osiedlach spółdzielni

14
Część zaplanowanych na początek roku prac jest już zakończona, inne będą trwały jeszcze kilka tygodni.

Pabianicka Spółdzielnia Mieszkaniowa zakończyła budowę miejsc parkingowych na ul. Popławskiej. Tam powstały dwa parkingi – jeden przy numerze 28 (8 miejsc), drugi przy numerze 40 (28 miejsc).

Nowych miejsc postojowych doczekają się mieszkańcy bloków przy dawnym „Baraku”. Dokładnie w miejscu, gdzie stał kiedyś osiedlowy dom kultury powstaje plac dla 16 samochodów. Do tej pory kierowcy parkowali auta w tym miejscu, ale w błocie.

W dalszym ciągu trwają prace przy ulicy Wileńskiej (nr 57-63). Tam powstaje 40 miejsc parkingowych. Budowa ma się zakończyć do końca maja.

Dzik wbiegł pod Skodę. Zwierz nie przeżył

2
fot. OSP Wola Zaradzynska
Trzy zastępy straży pożarnej pognały wczoraj około godziny 19:30 na ulicę 20 Stycznia (w stronę Granicznej), gdzie doszło do kolizji samochodu osobowego z dzikiem.

Do zderzenia Skody ze zwierzęciem doszło na leśnym odcinku drogi w kierunku na Sereczyn. Kierująca samochodem nie odniosła żadnych obrażeń. Zwierzę w wyniku potrącenia zginęło na miejscu.

Utrudnienia w ruchu trwały 45 minut.

Mazda roztrzaskana na drzewie. Nie żyje 24-letni kierowca

27
Tragiczny wypadek w Babicach na drodze pomiędzy Lutomierskiem i Aleksandrowem Łódzkim. Mazda 6 rozbiła się na drzewie.

Auto jechało w stronę Aleksandrowa Łódzkiego i uderzyło w przydrożne drzewo po prawej stronie jezdni. Samochodem podróżowało 6 osób  w wieku od 15 do 27 lat.

Kierujący Mazdą zginął na miejscu. Strażacy z rozbitego wraku wyciągnęli nieprzytomną, 21-letnią pasażerkę. Kobieta ma wielonarządowe obrażenia. Jej stan jest ciężki.

W aucie znajdował się jeszcze jeden mężczyzna w utrudnionym kontakcie (on również ma poważne obrażenia), trzech pozostałych pasażerów było już poza pojazdem. Dwóch pasażerów było niepełnoletnich (15 i 17 lat). Wszyscy zostali przewiezieni do szpitali.

Na miejscu było 5 karetek pogotowia, straż pożarna i policja. Droga była zablokowana. Do wypadku doszło tuż przed godz. 21.00.

ST-11 Eco Circulation – sprytny sposób na oszczędne pozyskanie ciepłej wody w kranie

0

Problem z brakiem wystarczającej ilości wody w kranie jest dość powszechny. Pytanie, w jaki sposób można go rozwiązać, nie generując dużych kosztów? Odpowiedź brzmi: zamontować sterownik ST-11 Eco Circulation. Urządzenie zyskało uznanie wielu inwestorów, czego potwierdzeniem jest otrzymany złoty medal targów Instalacje 2020.

Jak działa i do czego służy sterownik?

Urządzenie ST-11 Eco Circulation służy do obsługi pompy cyrkulacyjnej. Można go wykorzystać w każdej instalacji, która posiada dodatkowy obwód cyrkulacji ciepłej wody. Sekret jego działania opiera się na tym, że włącza on pompę cyrkulacyjną tylko wtedy, kiedy użytkownik korzysta z ciepłej wody, a ma ona zbyt niską temperaturę. Pompa nie pracuje więc cały czas, a jedynie w dopasowaniu do potrzeb, co pozwala zaoszczędzić na kosztach eksploatacji.

Jak wygląda i z jakich elementów składa się urządzenie?

Sterownik jest niewielki. Łączy w sobie minimalistyczny design z prostotą obsługi i pełną funkcjonalnością.

Najważniejsze elementy, z których składa się urządzenie to:

  • sterownik elektroniczny,
  • czujnik przepływu wody,
  • 2 czujniki temperatury wody użytkowej (jeden z nich kontroluje temperaturę wody powracającą do zasobnika lub podgrzewania, a drugi może być wykorzystany do wymuszenia pracy pompy cyrkulacyjnej w przypadku przegrzania zasobnika instalacji solarnej).

Co ważne, do nawigacji służą zaledwie cztery przyciski, a aktualne informacje dotyczące temperatury w zasobniku, temperatury wody w układzie cyrkulacji oraz statusu pracy pompy są wyświetlane na bieżąco na wyświetlaczu.

Dlaczego warto zainwestować?

Przede wszystkim dlatego, że urządzenie pozwala w sposób oszczędny i ekonomiczny dostarczać ciepłą wodę użytkową. Efektem pracy urządzenia jest ciepła woda w kranie niemal natychmiast, czyli bez konieczności jej nadmiernego marnowania. Woda o odpowiedniej temperaturze niemal natychmiast dociera do punktu poboru. Jednocześnie dzięki optymalnemu czasowi pracy pompy, można wydłużyć jej żywotność (pompa nie pracuje ciągle, a wtedy, kiedy jest rzeczywista potrzeba).

ST-11 Eco Circulation – woda na życzenie przez okrągły rok

Wykorzystanie nowoczesnego sterownika do zarządzania pracą pompy cyrkulacyjnej to inwestycja w ciepłą wodę w kranie bez względu na pogodę za oknem. Automatyka działa bezbłędnie, co potwierdzają liczne testy, którym poddano urządzenie. Niewielki rozmiar, minimalistyczny design, praktyczny zakres funkcji, łatwy montaż – to wszystko sprawia, że jest to sterownik, które zapewni wygodę korzystania i pozwoli zaoszczędzić.

Więcej na temat urządzenia można przeczytać na stronie: https://www.techsterowniki.pl/p/st-11-eco-circulation

Kradł prąd z klatki schodowej

33
Strażnicy miejscy otrzymali informację o nielegalnym poborze prądu w kamienicy przy ul. Zamkowej, znajdującej się w zasobach Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Pabianicach.

– Przybyły na miejsce patrol wraz z elektrykiem przeprowadził wstępny rekonesans, który wskazywał na możliwość kradzieży. Aby jednoznacznie potwierdzić ten fakt powiadomiono pogotowie energetyczne, które przeprowadziło kontrolę – informują strażnicy miejscy.

W wyniku kontroli stwierdzono nielegalny pobór prądu i powiadomiono funkcjonariuszy z komendy policji w Pabianicach. Ci ustalili już sprawcę i podjęli stosowne czynności w celu ukarania złodzieja prądu.
Kradzież prądu, zgodnie z przepisami Kodeksu Karnego, jest przestępstwem zagrożonym karą pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. Ponadto sprawca może spodziewać się naliczonej przez dostawcę opłaty za nielegalny pobór, której wysokość wynosi od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

Kursy IT w Łodzi – gdzie można zdobyć kwalifikacje?

0

Raporty o stanie rynku pracy wyraźnie wskazują, że specjaliści branży IT są poszukiwanymi i cenionymi pracownikami. Umiejętności programowania, tworzenia aplikacji czy znajomość wielu języków programowania to dziś kwalifikacje dające ogromne możliwości rozwijania kariery. Stąd też coraz większa popularność kursów, które pomagają takie kwalifikacje zdobyć.

Branża IT w Łodzi – coraz bardziej przyszłościowa

Rozwój branży IT (z ang. Information Technology) jest w dzisiejszych czasach niezwykle
ekspansywny. Boom na branżę technologiczną dostrzegalny był już parę lat temu, jednak w przeciwieństwie do wielu trendów na rynku pracy, ten wydaje się jeszcze długo nie pozostawać w odwrocie. Wszystko za sprawą tego, że cyfryzacja życia społecznego nie ustępuje. Technologia wciąż się rozwija, zagarniając dla siebie przestrzeń praktycznie każdej dziedziny życia – od rozrywki, przez biznes, instytucje publiczne, szkoły, opiekę zdrowotną i wiele innych. Choć bowiem dyscyplina informatyczna związana ze stosowaniem technologii obliczeniowych kojarzona jest zwykle z inżynierią komputerową i systemami informacyjnymi kojarzonymi jedynie z wąskim branżami, w rzeczywistości sektor teleinformatyczny rozprzestrzenia się na życie codzienne każdego z nas.
Korzystamy przecież ze smartfonów, tabletów, inteligentnych sprzętów AGD, których
oprogramowanie wcześniej musiał ktoś zaprojektować. Załatwiając sprawę urzędową online korzystamy właśnie z osiągnięć i pracy specjalistów IT. Realizacja e-recept nie byłaby możliwa, gdyby nie stworzenie ku temu odpowiednich narzędzi. Nawet zwykłe korzystanie ze współczesnych tramwajów w Łodzi nie byłoby możliwe, gdyby nie stworzono odpowiedniego systemu teleinformatycznego do tego celu. Branża IT i związane z nią programowanie jest częścią naszego życia, nawet jeśli na co dzień nie zdajemy sobie z tego sprawy.

Gdzie nauczyć się projektowania aplikacji?

Jeśli chodzi o gałąź branży IT związaną z projektowaniem i testowaniem aplikacji, warto skierować swoje kroki do TEB Edukacja. Tam, podczas nauki na kierunku Projektowanie i testowanie aplikacji nabyć można bazowe umiejętności, które powinien posiadać specjalista w tej dziedzinie. Poznać można podstawy programowania, takie jak projektowanie kodu, testowanie kodu, a także ugruntować kwestie związane z dokumentowaniem swojej pracy. Po zakończeniu kursu z sukcesem, absolwent
potrafił będzie tworzyć witryny i aplikacje internetowe, desktopowe i mobilne. Wykazać będzie się mógł znajomością zawodowego, branżowego języka angielskiego. Umiejętności zdobyte podczas kursu pozwolą też na analizowanie pracy innych programistów. Link do szczegółowych informacji o kursie: https://www.teb.pl/miasta/lodz/oferta/projektowanie-i-testowanie-aplikacji,781,115. Warto wiedzieć, że zaświadczenie o ukończeniu kursu wydawane jest na podstawie Rozporządzenia MEN, a osoby, które pozytywnie zdały egzamin otrzymają Certyfikat kwalifikacji zawodowej INF.04. Dla najlepszych zaś przewidziane są referencje zawodowe, które jeszcze szerzej otwierają drzwi do kariery w branży.
Możliwy tryb nauczania to do wyboru: dzienny, wieczorowy lub weekendowy. Dzięki temu dużo łatwiej jest pogodzić naukę z ewentualną pracą dodatkową.

A może administrowanie sieci i serwerów?

Jedną z odnóg w branży IT jest administrowanie sieci i piecza nad serwerowniami. Tego typu zadania powierzane są specjalistom IT szczególnie w większych i mniejszych organizacjach. Administrowanie systemami operacyjnymi w organizacjach zapewnia stabilność działania sieci komputerowych, rozwiązuje kwestie montażu i eksploatacji nie tylko samych komputerów, ale też urządzeń peryferyjnych. Co więcej, zarządzanie i administracja serwerami to opieka administracyjna nad infrastrukturą serwerową nie tylko fizyczną, ale też tą znajdującą się w tzw. chmurze lub innej, dowolnej lokalizacji. Zapewnienie ciągłości pracy systemu informatycznego, dzięki czemu pracownicy
danego przedsiębiorstwa będą mogli mieć nieprzerwany i niczym niezakłócony dostęp do zasobów, to zadania odpowiedzialne, a fachowcy z tej dziedziny nie narzekają na brak zajęcia. Przygotować do administrowania tego typu mogą chociażby szkoły, w których nauka kończy się uzyskaniem zaświadczenie MEN o ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego. Zaświadczenie to będzie atutem na rynku pracy.
Wiele łódzkich szkół wychodzi naprzeciw zmieniającym się warunkom nauczania i proponuje, oprócz zajęć stacjonarnych, również nauczanie online. W TEB Edukacja niektóre kierunki związane z branżą IT odbywać się właśnie w trybie e-learningu.

Co zrobić z gruzem z remontu domu?

2

Przeprowadzając generalny remont lub przebudowę domu, trzeba liczyć się z powstawaniem gruzu, którego ilość przyprawiać może o zawrót głowy. Wyburzenie nawet niewielkiej ściany, montaż nowych okien lub drzwi skutkuje generowaniem co najmniej kilku dużych worków gruzu. Jak pozbyć się tego rodzaju odpadów, aby było to legalne i bezpieczne?

Czym jest gruz?

Na początek należy podkreślić, że gruz nie należy do zwykłych opadów i pod żadnym pozorem nie wolno wyrzucać go do standardowych pojemników na śmieci. Zakazane jest to przez przepisy prawa. Za nielegalne działania np. wyrzucenie gruzu do śmieci komunalnych lub wywiezienie do lasu, grozić może wysoka grzywna – w wysokości od 20 zł do nawet 5000 zł. W skrajnych przypadkach możliwa jest także kara aresztu lub pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 8 lat. Co więcej, decydując się na przechowywanie gruzu na własnej działce, trzeba liczyć się z karą pieniężną w wysokości do 1500 zł.

Odpowiednie postępowanie z gruzem wymaga nieco więcej zaangażowania i odpowiedniej organizacji niż w przypadku zwykłych codziennych zanieczyszczeń. Jeśli gruz jest odpowiednio oczyszczony i skruszony, może zostać poddany recyklingowi, co sprawia, że staje się on pożądanym materiałem budowlanym. Dużym atutem ponownego wykorzystania przetworzonego gruzu są nie tylko ogromne oszczędności, ale także zmniejszenie ilości odpadów, co znacznie wpływa na ochronę środowiska naturalnego. Dlatego należy zadbać o legalny i bezpieczny wywóz gruzu, zwracając uwagę na to, by nie trafił on na nielegalne składowiska odpadów, ale właśnie do recyklingu.

Utylizacja gruzu z remontu domu?

· Skorzystanie z oferty profesjonalnej firmy

W czasie remontu lub przebudowy domu zadbać należy o to, by gruz na bieżąco wyrzucany był do specjalnie do tego przystosowanych pojemników. Są nimi kontenery na gruz, które dzięki różnym pojemnościom – od 1,7 m3 do 16 m3, dostosować można do konkretnej ilości budowlanych zanieczyszczeń i gruzu.

Wystarczy skontaktować się z przedsiębiorstwem, które oferuje wynajem kontenerów i zamówić odpowiedni pojemnik. Warto jednak zwrócić uwagę, czy dana firma posiada odpowiednie certyfikaty i zezwolenia na prowadzone działania oraz dysponuje wyspecjalizowanymi pojazdami. Jednym z takich przedsiębiorstw jest firma https://www.odpady-skip.pl/, która poza wynajmem kontenerów zajmuje się także kompleksowym usuwaniem wszelkiego rodzaju odpadów budowlanych i poremontowych oraz gruzu. Jego pracownicy o ustalonej porze podstawiają pod wskazany adres kontenery na gruz, do których wyrzucać można zalegające podczas remontu zanieczyszczenia. Umówionego dnia firma odbiera zapełniony kontener, po czym znajdujący się w nim gruz trafia do recyklingu. W ten sposób możemy mieć pewność, że pozostałego po remoncie gruzu pozbędziemy się zgodnie z obowiązującym prawem i bez szkody dla środowiska.

· Samodzielny wywóz gruzu

Możliwy jest także samodzielny wywóz gruzu do lokalnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK-u). Punkty te, służą bezpłatnemu odbieraniu od mieszkańców różnego rodzaju odpadów, w tym także gruzu i znaleźć można je w każdej gminie. Jest jednak kilka minusów tego rozwiązania – PSZOK-i przyjmują jedynie określoną ilość śmieci budowlanych. Co oznacza, że podczas generalnego remontu czy dużej budowy ilość wytworzonego gruzu, przekroczyć może limit danej placówki. Ponadto, nie wszystkie Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych przyjmują gruz – kwestia ta uzależniona jest od ustaleń lokalnych samorządów. W przypadku samodzielnego wywozu gruzu najlepiej posiadać również sprzęt przeznaczony specjalnie do takich działań.

To, w jaki sposób zorganizujemy wywóz gruzu z remontu lub przebudowy domu, zawsze musi być zgodny z obowiązującymi przepisami. Najbezpieczniejszym i jednocześnie najlepszym rozwiązaniem jest wynajęcie kontenera na gruz oraz wywóz odpadów przez specjalizującą się w takich działaniach firmę, która posiada wszelkie niezbędne do tego uprawnienia. Dzięki temu możemy mieć pewność, że cały proces wywozu i utylizacji gruzu, będzie przebiegał legalnie, bezpiecznie i bez negatywnego wpływu na środowisko naturalne.

Sprawdź wiarygodność kontrahenta przed podpisaniem umowy!

0

Poszukując wykonawcy usług lub partnera, który pomoże nam zrealizować zlecenie, zanim podejmiemy jakiekolwiek negocjacje dotyczące współpracy, a w szczególności przed podpisaniem umowy, warto sprawdzić jego wiarygodność. Takie działanie pozwoli na uniknięcie ewentualnych problemów związanych z terminowością czy płatnościami. Podpowiadamy, w jaki sposób zweryfikować można wiarygodność kontrahenta.

Dlaczego warto sprawdzić wiarygodność kontrahenta?

Kontrahenci to nieodłączna część budowania biznesu, a sprawdzenie ich wiarygodności nierozłącznie wiąże się z odpowiedzialnością za jego rozwój. Niestety, bardzo często trafić można na osobę lub firmę, która nie wywiązuje się z umów, nie spełnia warunków w niej zawartych lub zniknie bez słowa z otrzymaną przedpłatą czy zaliczką. Dochodzenie należności i wkroczenie na drogę sądową może trwać wiele lat. Chcąc zmniejszyć ryzyko utraty środków pieniężnych, towaru lub usługi i zabezpieczyć się przed odpowiedzialnością podatkową, za zobowiązania nieuczciwej, być może fikcyjnej firmy, warto odpowiednio wcześnie zweryfikować kontrahenta – zbierając odpowiednie informacje i opinie na jego temat.

Na czym polega sprawdzenie wiarygodności kontrahenta?

Do kluczowych kwestii, pomagających zweryfikować wiarygodność kontrahenta zalicza się między innymi:

  • sprawdzenie informacji zawartych w CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej),
  • sprawdzenie informacji zawartych w pełnym odpisie z Krajowej Rejestru Sądowego,
  • weryfikacja zaświadczeń o nadaniu numer NIP, REGON lub innych dokumentów rejestrowych,
  • zweryfikowanie rzeczywistego działania firmy (np. telefonicznie),
  • zweryfikowanie posiadanych przez firmę certyfikatów wiarygodności,
  • analiza opinii o kontrahencie w Internecie,
  • weryfikacja firmy na Białej stronie podatników VAT, zarządzanej przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej.

Choć wiele informacji dotyczących potencjalnego kontrahenta możemy zweryfikować sami lub znaleźć można je w Internecie, wciąż wiele z nich pozostaje zatajona, a nierzadko to właśnie takie informacje mogą być dla nas kluczowe. Tu z pomocą może przyjść doświadczone biuro detektywistyczne, takie jak detektywspark.pl. Profesjonaliści są w stanie przeprowadzić wnikliwy wywiad gospodarczy. W trakcie prowadzonych czynności zdobywane są szczegółowe dane i informacje o kontrahencie, z którym osoba zlecająca chciałaby podjąć ewentualną współpracę. Kolejny etap to wnikliwa analiza zebranych danych. Warto mieć na uwadze, że wszystkie te działania odbywają się z wykorzystaniem legalnych środków i nie naruszają zasad etyki biznesowej.

Jakie korzyści niesie za sobą wywiad gospodarczy?

Główną korzyścią, jaka płynie z przeprowadzenia wywiadu gospodarczego jest zabezpieczenie przedsiębiorstwa przed błędną decyzją biznesową, co jednocześnie niesie za sobą uniknięcie strat finansowych. Niezwykle ważne jest sprawdzenie kontrahenta pod względem legalności prowadzonej przez niego działalności, wypłacalności firmy i potencjału stojącego za nawiązaniem ewentualnej współpracy.

Niejedna agencja detektywistyczna, jako najistotniejsze cele wywiadu gospodarczego wskazuje:

  • analizę mocnych i słabych stron wybranego przedsiębiorstwa,
  • potwierdzenie legalności działań potencjalnego kontrahenta,
  • szczegółowa ocena kondycji finansowej kontrahenta,
  • zebranie dodatkowych informacji mogących wpłynąć na decyzję o nawiązaniu współpracy.

Warto wiedzieć, z kim będziemy współpracować, dlatego zweryfikowanie wiarygodności potencjalnego kontrahenta przed podpisaniem umowy do podstawa. Może to nie tylko ustrzec firmę przed stratami finansowi, zależeć może od tego powodzenie całego biznesu. Warto więc zgłosić się do profesjonalistów np. do firmy detektyw-sektor.pl, którzy zdobędą wszystkie istotne informacje na temat kontrahenta i przeprowadzą dogłębną ich analizę. Ostateczne wyniki stanowić mogą kluczową kwestię przy podejmowaniu ważnych kroków biznesowych. Należy mieć na uwadze, że wszystkie działania weryfikacyjne prowadzone są uczciwe i z poszanowaniem etyki biznesowej.

Nauczyciel szkoły muzycznej skomponował utwór dla Ukrainy. Zagrali uczniowie

1
Do internetu trafił utwór muzyczny skomponowany przez nauczyciela z Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Pabianicach. Utwór „Pamięć – ofiarom wojny” powstał 4 dni po rozpoczęciu działań wojennych na Ukrainie.

– Poczułem potrzebę stworzenia czegoś, co wyrazi moje emocje w związku z wojną  – mówi Rafał Rydyger, autor utworu. – Napisanie go zajęło mi półtorej godziny wraz z rozpisaniem na partie skrzypiec, kontrabasu i pianina.

Do utworu zaangażowani zostali uczniowie Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Pabianicach oraz Impresariatu Muzycznego RydygerArtMusic. Po tygodniu indywidualnych ćwiczeń rozpoczęło się nagrywanie poszczególnych partii, a po kolejnym tygodniu nagrania zostały połączone.

– Nikogo nie musiałem namawiać i pomysł został przyjęty bardzo życzliwie, dlatego w stosunkowo krótkim czasie udało się mi ten utwór zmontować – dodaje Rafał Rydyger. – Odzwierciedla solidarność z Ukrainą oraz sprzeciw wojnie, przemocy, niezrozumiałej dla mnie agresji. Niezrozumiałej chyba dla większości ludzi.

https://youtu.be/5x078vbBlz8

 

 

Napadli na pracownika stacji benzynowej

5
Dwóch mężczyzn podejrzewanych o rozbój na 71-latku zostało zatrzymanych przez pabianickich policjantów. Sąd na wniosek prokuratury zastosował wobec nich 3-miesięczny areszt.

Sprawa jest świeża, bo wydarzenia miały miejsce 26 marca 2022 roku na jednej ze stacji paliw w centrum miasta. Tego wieczora, tuż po godzinie 22.00, na teren ogrodzonego przedsiębiorstwa dostało się dwóch mężczyzn. Stacja była już nieczynna, ale w środku przebywał jeszcze 71-letni pracownik. Usłyszał on dochodzące z zewnątrz odgłosy, dlatego postanowił sprawdzić co się dzieje. Wtedy natknął się na napastników, którzy zaczęli go szarpać, został również uderzony w głowę. Po obezwładnieniu pracownika napastnicy zabrali z pomieszczenia kilka tysięcy złotych.

– Zaatakowany mężczyzna natychmiast zawiadomił policję, zresztą okazało się, że rozpoznał jednego z napastników – mówi podkom Ilona Sidorko, rzecznik pabianickiej komendy policji. – Policjanci z wydziału kryminalnego ustalili, że podejrzewani przebywają w jednym z łódzkich hoteli. Sprawcy nie kryli zaskoczenia kiedy policjanci stanęli w drzwiach pokoju hotelowego. Ponadto okazało się, że ci sami mężczyźni, byli sprawcami bardzo podobnego zdarzenia, do którego doszło kilka dni wcześniej na terenie Pabianic.

Zatrzymani mężczyźni to pabianiczanie, którzy byli już wcześniej notowani. Mają 25 i 26 lat. Usłyszeli już prokuratorskie zarzuty o rozbój. Teraz grozi im kara do 12 lat pozbawienia wolności.