Strona główna Aktualności Komunikacja Tramwaj vs. autobus (SONDA)

Tramwaj vs. autobus (SONDA)

20

Za nami blisko tydzień jazdy komunikacją zastępczą. Jakie wrażenia mają pasażerowie? Na pewno odetchnęli mieszkańcy kamienic położonych przy głównej ulicy miasta.

Tak naprawdę dopiero teraz można powiedzieć, czy brakuje nam tramwaju, czy był tylko przecenionym reliktem z przeszłości. Może prezydent nie powinien za wszelką cenę walczyć o tramwaj i pompować milionów w naprawę torowiska i trakcji? Może autobus świetnie spełnia się na linii nr 41?

Na te pytania najlepiej odpowiedzą sami podróżni, którzy przez prawie 6 dni mogli “testować” jazdę autobusem. Czym w takim razie podróżuje się lepiej?

Czym podróżuje się lepiej?
  • 52.46% - ( 470 Głosy )
  • 43.97% - ( 394 Głosy )
  • 3.57% - ( 32 Głosy )

 

Dodaj komentarz

20 komentarzy do "Tramwaj vs. autobus (SONDA)"

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany

to jeździj do Łodzi obwodnicą a nie przez Ksawerów to się telepać nie będziesz. jaki ma sens porównywanie ruchu w Pabianicach i w Łodzi? szkoda gadać

Jechałem dzisiaj samochodem do Łodzi przez Ksawerów. Generalnie uśmiechnąłem się z ironią, gdyż tramwaj “telepał” się wraz z pasażerami gdzieś u boku drogi, a teraz w ramach “solidarności” – chcesz czy nie chcesz, kierowco – “telep” się za autobusem zastępczym i stawaj wraz z innymi kierowcami przy każdym jego przystanku. 😉

Jeśli uda się uzyskać pieniądze z RPO, to oprócz modernizacji linii tramwajowej ,w planach jest przeniesienie torów do boku jezdni, także wyremontowanie głównych ulic miasta.
Biorąc to pod uwagę : wypięknieją nam Pabianice, samochody nie będą zatrzymywały się, gdy tramwaj podjedzie na przystanek, zwiększy się przepustowość w centrum, oraz zmniejszy się zanieczyszczenie spalinami.
Te pozytywy, a jest ich znacznie więcej powinny mobilizować mieszkańców do popierania , a nie negowania planów przebudowy linii tramwajowej.

princeofwales – jest to dość mocny argument. Z drugiej strony natomiast tramwaj tworzył zatory w Pabianicach na Zamkowej i Warszawskiej. Gdy zatrzymywał się na przystanku, musiały to robić auta jadące za nim, aby umożliwić ludziom bezpieczne dojście. Ciekawe jaki byłby koszt wybudowania zatok w Ksawerowie.

Nie jeżdżę ani jednym, ani drugim, ale w wariancie Z41 jest nie do przyjęcia w drogowych warunkach Ksawerowa. Z braku zatok, Z41 tworzy korki w kierunku Pabianic. A i powalająca jest prędkość tych autobusów (ca. 30 km/h.) W takim układzie komunikacja autobusowa do Łodzi jest wykluczona.

marek77- nie mam nic przeciwko. Podaj mi realne, mocne argumenty, które przemawiają za pakowaniem milionów złotych w modernizacje linii tramwajowej. I proszę nie mów mi o korkach, bo nie jesteśmy Łodzią (jednym z bardziej zakorkowanych miast).
Nie jestem przeciwnikiem tramwaju. Szczerze mówiąc to lata mi jaki środek transportu będzie. Ale jeżeli w tramwaj trzeba włożyć grube miliony, a w autobus dużo dużo mniej to rozsądne wyjście nasuwa się samo.

Pani “danuto” moja propozycja to była ironia, mająca na celu podkreślenie idiotyzmu pani propozycji! Jechała Pani tramwajem w Łodzi po zmodernizowanej trasie W-Z? Autobus poruszający się w zwykłym ruchu ulicznym, bez wydzielonego bus-pasa nigdy nie będzie szybszym środkiem komunikacji niż tramwaj!

marek77 “..Mam jeszcze lepszą propozycję niż pani-wyremontować wszystkie przystanki autobusowe i dojeżdżać z dworca do dużego skrętu autobusem MZK, następnie autobusem MPK Łódź do ‚Portu” i dalej w ramach usprawnienia polączenia Pabianice-Łódż już tramwajem 41 do placu Niepodległości..” Propozycja nadwyraz idiotyczna. Prawda jest taka że obrońcyl lini tramwajowej nie mają żadnyych rozsądnych argumentów. Autobus jest cichszy, tańszy – nie ma potrzeby budowy/modernizacji i późniejszego utrzymywania torowiska i trakcji, nie powoduje drgań pobliskich budynków, niskopodłogowy (ułatwienie dla osób starszych). I przy odpowiedniej organizacji ruchu nie stałby w korkach – linia do pętli przy porcie. Z resztą na łaskiej i zamkowej jeżdżą… Czytaj więcej »

Masz rację “xxx”! Ponieważ Pabianice nie są wielką metropolią, więc zlikwidujmy jakąkolwiek komunikację, zabijmy się dechami i czekajmy na śmierć! Amen!

Wczoraj jednego kursu w ogóle nie było. 18:26. Tłumaczenia ludzi w słońcu. Dziękuję bardzo za autobus.

Pabianice to taka metropolia, że mając autobusy, pociąg, musi mieć jeszcze za wszelką ceną tramwaj. A może w ramach budżetu obywatelskiego zrobimy dodatkowo połączenia wodne oraz lotnicze?

Pani ” danuto” Oczywiście, że Pabianice to nie Łódź! Pabianice to nawet nie Grudziądz (ok.95 tys. mieszkańców), który posiada własną, niezależną komunikację tramwajową! Mam jeszcze lepszą propozycję niż pani-wyremontować wszystkie przystanki autobusowe i dojeżdżać z dworca do dużego skrętu autobusem MZK, następnie autobusem MPK Łódź do ‘Portu” i dalej w ramach usprawnienia polączenia Pabianice-Łódż już tramwajem 41 do placu Niepodległości. Ja jednego jestem pewien-OBRONIMY TRAMWAJ!!!

No panie Przemku !!!! Przegiął Pan.Piszesz Pan wyraźnie……czy był przecenionym reliktem przeszłości…..Jeśli nie Pan to kto to napisał?Popieram Marka77!!!!! To nie relikt przeszłości!!!!!! To efekt wyborów pabianiczan!!!Przez 20 lat żaden prezydent nie podjął poważnie tematu!!! A dlaczego!!! Bo każdy był jedną kadencję( poza Dychto) i wszystko olewał.A pinokio dużo mówi ale bardzo mało robi.Habura też nic nie pomaga.Ot i naga prawda.Ten pana artykul to chyba wstępna gra na poparcie tezy ….wicie rozumicie g… z tego bedzie…..

Lata zaniedbań i nieudolności włodarzy miasta sprawiły że infrastruktura tramwajowa jak i tabor znajdują się w opłakanym stanie. Czas to zmienić i tyle. Tekst jednostronny i sugerujący odpowiedź. Nieładnie…

Kiedy do Was ludziska dotrze, że jakbyście nie głosowali to w tym sondażu ma wygrać autobus ?

Szanowny redaktorze! Nie wiem kto napisał słowa:” czy (tramwaj) był tylko przecenionym reliktem przeszłości?” Jeśli nie Pan to przepraszam! Trzeba nie mieć nawet śladu mózgu w głowie, żeby takiego określenia użyć! To, że dziś gimbaza, ktora dojeżdża do “Portu” na zakupy głosuje za autobusem, niby o czym ma świadczyć?

Sztuczna sonda … zaraz wyznawcy batonika w czekoladzie zaklikają epainfo i wyjdzie, że tramwaj już lepiej żeby nie wrócił. Nawet wyjdzie, że nigdy nie był potrzebny 🙂

a niby po co? Pabianice to nie Łódź, autobus jadący do IKEI przy ewenrualnej zmianie orgnizacji ruchu na “dużym skręcie” na skrzyżowaniu warszawska/rzgowska (np. rondo) w korkach by nie stał. chyba taniej kupić kilka autobusów i zmodernizować kilka przystanków niż budować całe torowisko.

Tramwaj reliktem przeszłości? To dlaczego w wielu miastach modernizuje się linie tramwajowe i inwestuje w nowoczesny tabor? Pewnie nie mieszkają w nich tak światli i nowocześnie myślący ludzie jak w Pabianicach! Litości redaktorze Jach! Oczywiście, że tramwaj poruszający się po nie remontowanym od trzydziestu lat torowisku z prędkością 20km/h nie ma racji bytu ale uważam, że trzeba zrobić wszystko by wyremontować torowisko.

wpDiscuz