Strona główna Aktualności Komunikacja Znalazły się pieniądze na tramwaj. Wszystko w rękach marszałka województwa

Znalazły się pieniądze na tramwaj. Wszystko w rękach marszałka województwa

24

Minister Inwestycji i Rozwoju przekaże pieniądze do województwa łódzkiego ze środków budżetu państwa. Kwota to ponad 26 mln złotych przeznaczonych wcześniej na rewitalizację. 

O takiej decyzji ministra poinformował dziś branżowy portal transport-publiczny.pl. Jak czytamy na stronie, „środki te pozostają do dyspozycji instytucji zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020 i mogą zostać zakontraktowane po uprzednim uzyskaniu zgody ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego”.

We wniosku do ministerstwa nie wskazano konkretnego celu, jednak urząd marszałkowski zapewniał, że wysłanie wniosku do ministerstwa było odpowiedzią na problemy inwestycji tramwajowej w Pabianic. Teraz zarząd województwa będzie mógł wskazać konkretny cel do realizacji. Miejmy nadzieję, że będą to właśnie Pabianice.

W czwartek informowaliśmy, że przedłużona została ważność oferty przetargowej na modernizację linii tramwajowej na naszym odcinku.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
24 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Teraz okaże się co jest ważniejsze dla władz województwa: rozwój regionu czy polityczne animozje.
Ciebiada już pewnie działa…

Szkoda, że nie pomyśleli o tym rządzący w naszym mieście, obsadzając stołki w radach itp. Najpierw „wypad z baru”, a teraz zobaczymy, co zrobicie dla miasta. Hahahahahaha, dobre.

Ktoś musi, PiS przerżnął w naszym mieście, więc sprawa jasna jeśli chodzi o stołki. Zrobicie ? Ciekawe, co PiS w ramach marszałkostwa zrobi dla mieszkańców Pabianic ? Bez ha-ha.., ale może taki … wuj !

Oby się udało.

Dobra wiadomość!

Jako pasażer stały lini 41 proszę władze miasta by przedstawily sensowne argumenty za dotowaniem stałym tramwaju. Autobus byłby dużo mniej kosztowny a przede wszystkim ciepły zimą. Asfalt, kostka czy cokolwiek wokół torowiska po zimie i tak się będzie rozpadac. Jeśli nie pierwszej to po drugiej. Ludzie starsi maja problemy z wsiadaniem do tramwaju a ten gdy się popsuje bądź padnie zasilanie blokuje wszystkie inne. Usunięcie awarii jak pokazuje życie trwa godzinami. Jakie Wy ludzie ratusza macie argumenty za? Proszę przekonajcie mnie. Nie mam klapek na oczach i mogę zmienić zdanie.

Asfalt po zimie nie będzie się zapadać. Dlaczego? Otóż obecnie torowiska buduje się w płycie, analogicznie jak w wielu miejscach w Łodzi, chociażby na ulicy Piotrkowskiej. Płyta nie pęka, jest integralną częścią pasa torowego, po której niezwykle płynnie, bez odczuwalnych wybojów, mogą jeździć samochody. Co więcej nitka szyn w płycie jest izolowana, co zapewnia wysokie tłumienie wszelkich drgań i wyciszenie pracy zespołów kołowych. Po takim torowisku z powodzeniem mogą kursować tramwaje z niską podłogą. MPK Łódź wycofuje ze służby aktualnie wozy typu Konstal 805Na, tj. pojazdy obsługujące obecnie trasę linii „41”. Zastępowane są niskopodłogowymi, wygodnymi wozami z lat 90., które… Czytaj więcej »

ale Pabianic nie stać na zakup niskopodłogowego tramwaju i będą dalej jeździć Konstale, tylko że po nowym torowisku. Łódź zakończyła tylko modernizację Konstali, co wcale nie oznacza że zostaną wycofane. Proszę porównać cenę nowego autobusu i tramwaju. Do Ikei korków napewno nie będzie, chyba że autobus zacznie naśladować prędkość tramwaju (co miało miejsce)

Przy odpowiednim porozumieniu można wypuścić na „41” niską podłogę z zasobów MPK Łódź.
Drugim frontem pozostaje wspólny zakup, Pabianice + Łódź, taboru.
Unia Europejska mocno dotuje projekty integracyjne spójne z kilkoma jednostkami terytorialnymi o charakterze ekokogiczno-komunikacyjnym! 😉

Będzie dobrze.
Pierw remont, później pomyślimy o taborze.

Pamiętajmy, że wraz z remontem torowiska całkowicie zmieniony zostanie wygląd ulic Warszawskiej i Zamkowej – nowa nawierzchnia, pasy ruchu, przystanki, chodniki, ścieżka rowerowa, parkingi, sygnalizacje świetlne, a przy tym nowe rury biegnące pod główną ulicą miasta.

Po remoncie będzie estetycznie i będzie można pałać dumą, że jesteśmy mieszkańcami spod Trzech Koron. Zgierz, dla przykładu, zaorał linię tramwajową. Autobus kursuje w cały świat, dowożąc jedynie do rogatek Łodzi, bez skomunikowania z liniami wiodącymi wgłąb Łodzi, przy tym traci czas w korkach.

A jaka to ma być ścieżka rowerowa? Taka jak na Roweckiego? To ja dziękuję za taki remont.

Dołączam się do głosu rozsądku osoby jeżdżącej tramwajem co najmniej 40 minut dziennie. przeciwko tradycjonalistom którzy utopią 3krotną wartość transportu do Łodzi tylko dlatego że tak było zawsze. Walka o zachowanie gruchota z lat 70tych, lodowatego, z siedzeniami typu deska i nieznośnym hałasem. Zdanie Pabianiczan nie ma żadnego znaczenia, decyzja podjęta i miliony trzeba wpompować w trupa, bo ludzie jeżdżący samochodami wiedzą lepiej urw..!

YES, YES, YESSSSS 🙂

Gratuluję pomyślunku. Najwięcej do powiedzenia mają emeryci, którzy jeżdżą za darmo na zakupy na Górniak, jakby nie było sklepów bliżej, ludzie, którzy jeżdżą autami i osobniki zawożone przez mamusię czy tatusia pod Ikeę, co czyni ich ekspertami od 41. Przez jakiś czas było więcej zwolenników autobusów, widzę, że wszyscy już zapomnieli, jakie cuda się działy z 41 – pożar, wykolejenie, zaśnieżona zwrotnica, za gorąco i szyny się topią, za zimno i tramwaj nie jedzie, zerwana trakcja itd. Na nowo zaczyna się propaganda protramwajowa, bredzenie o dumie z rozlatującego się środka lokomocji i sentymentach. Pracodawców ani nauczycieli nie obchodzi, że ja… Czytaj więcej »

Mówicie co chcecie, ale tramwaj jest poprostu prestiżowy!

jeździ Pan tramwajem?

A żebyś, kurna wiedział! <3

2 przystanki po mieście? czy w weekend do Portu?

A pan Edek, to książkę pisze, czy jakieś specsłużby reprezentuje ?

Osobiście i do Portu, i na co dzień i do pracy. W tramwaju nawet swego czasu swoją kobietę poznałem, co było jednak taką, rzekłbym, trochę negatywną stroną tej inwestycji! 😉

M… ?
Trzeba było jeździć busem…

No tak dostaniemy stare tramwaje ,zamiast swoje nowe hybrydy i jak to m być dobrze w Pabianicach ,cały czas wspieramy innych .Czytam przedmówców którzy mają rację ,czy zdajecie sobie sprawę potem z serwisem? Jakie to są koszta? Kto inwestuje w stare kiedy kiedy może mieć więcej i swojego i nowego ?
Panowie władza o co z wami chodzi ?
Jakaś masakra !

Nie stać nas na brak tramwaju do Łodzi

Jeżeli ktoś z miasta czyta komentarze, to taka mała uwaga. Można by zmniejszyć ilość przystanków co przyspieszy szybkość komunikacji. Na chwilę obecną wydaje mi się, że mamy za duzo przystanków.