Strona główna Aktualności Bitwa o tramwaj. Konstantynów i Lutomiersk przerzucają się argumentami

Bitwa o tramwaj. Konstantynów i Lutomiersk przerzucają się argumentami

15
Mieszkańcy Konstantynowa Łódzkiego i Gminy Lutomiersk od 2019 r. są pozbawieni komunikacji tramwajowej z Łodzią. Choć chęć przywrócenia linii 43 jest, to władze za pośrednictwem mediów społecznościowych przerzucają się argumentami i winą.

Najpierw pojawił się post na oficjalnym profilu Gminy Lutomiersk na Facebooku. Zarzuca się w nim m.in. brak zaangażowania władz Konstantynowa w przywrócenie linii tramwajowej.

„Gmina Lutomiersk w dalszym ciągu podejmuje działania zmierzające w kierunku przywrócenia komunikacji tramwajowej do Lutomierska.

Brak woli władz Konstantynowa Łódzkiego w kwestii modernizacji linii tramwajowej na odcinku Pl. Wolności – Ignacew, doprowadził do wykreślenia projektu Gminy Lutomiersk dotyczącego „Modernizacji torowiska tramwajowego na terenie Gminy Lutomiersk”, utraty zagwarantowanego dofinansowania w wysokości 11.781.000 złotych oraz uniemożliwił Gminie złożenia wniosku o dofinansowanie w/w projektu, realizowanego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w ramach RPO WŁ na lata 2014-2020.” – napisano.

Niespełna godzinę później pojawiła się odpowiedź na profilu miasta Konstantynów Łódzki. Sąsiadom z Lutomierska zarzuca się podawanie nieprawdziwych informacji i formalne zaniedbania.

„Lutomiersk utracił blisko 12 milionów złotych dofinansowania na modernizację torowiska tramwajowego z powodu dwukrotnego (!) niezłożenia wniosku o dofinansowanie projektu, mimo wezwania ogłoszonego przez Stowarzyszenie Łódzki Obszar Metropolitalny! Wójt Tadeusz Borkowski jako jedyny (!) spośród 30 członków Rady Stowarzyszenia Łódzki Obszar Metropolitalny głosował przeciw zwiększeniu dofinansowania projektów m. Łódź i Gminy Konstantynów, kluczowych dla przywrócenia linii tramwajowej do Lutomierska!” – poinformowano.

Warto jednak zaznaczyć, że chęć porozumienia jest. Obie strony liczą, że uda się przywrócić dialog po najbliższych wyborach samorządowych, które czekają nas już w kwietniu.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

proszę o streszczenie artykułu tldr

Złożenie kompletnego wniosku w terminie to podstawa! Jak nie wyjdzie tramwaj, zróbcie szynobus albo niech jeździ elektryczne Volvo (to w którym zacina się pedał przyspieszenia) 🙂
Zdanowska i Papierski to klepną 🙂

No tak a któryś z PiS co by nie zrobił ogłosi sukces przywrócenia czego kolwiek niczym CPK. Lata zaniedbań. Nie jednej parti tylko obecnych i tych co się wywodzą z tych co już nie ma . Tak prawda. Weź sprawy w swoje ręce teraz i napiszesz pewnie tak .jak mam przywrócić trupa do życia ,który już dawno w piachu. Podobna sprawa jak kolo mnie wąskotorówka w Krośniewicach. To nie 8lat rządów tylko wiecej

No cóż, Krośniewicka Kolej Dojazdowa to trochę inne sprawa, albowiem tam do 2007 roku bardzo owocnie kursowały pociągi towarowe, z punktu przeładunkowego 1435 mm na 750 mm w Ostrowym przez Krośniewice i dalej przez Boniewo do Brześcia Kujawskiego. Przewozy były to na tyle opłacalne, że „spłacały” pociągi pasażerskie z Krośniewic do Ostrowego, Wielkiej Wsi Kujawskiej, Dąbrowic i Krzewia. Były to pojedyncze pary składów, wyglądające jakby wyjechały ze złomowiska, z w miarę ekonomicznym silnikiem, więc się to broniło jako alternatywa dla autobusów szkolnych. Finalnie w marcu 2008 roku wyjechał ostatni pociąg osobowy, (towarowych już nie było, gdyż zamknięto cukrownię w Brześciu)… Czytaj więcej »

Niech biorą nasz ! Do tego szkutnie w prezencie .
Wydane pieniądze a teraz chodniki nie odśnieżone ,ulice to samo …

To łap się za łopatę i odśnieżaj

Mogę złapać i ci zdeflorować twarz. Pozdro600

Jaka bitwa?! Zwykła nawalanka na wpisy na fb. Ani jedni ani drudzy nie mają woli ani pomysłu jak odbudować tramwaj do Lutomierska.

Tymczasem w Zgierzu i Pabianicach, tory nowe, tramwaje lepsze ale i tak się ciągną jak przez ostatnie 100 lat. Autobusy są szybsze, bardziej komfortowe, uniwersalne, łatwe do awaryjnego zastąpienia, mniej kosztowne, cieplejsze. Nieudany eksperyment

Ta trasa jest o tyle zabawnie zarządzana, że o ile w Konstantynowie Łódzkim tor się robi, to w Łodzi o tym zapomnieli (na wysokości parku na Zdrowiu i dalej, na ulicy Legionów do Cmentarnej). Tak, że Konstantynów będzie miał tramwaj, który… ni jak nie wyjedzie na linię, dopóki Łódź nie zrobi swojego odcinka, a dopiero później w mojej opinii można myśleć o wyciągnięciu trasy do Lutomierska, co jest wskazane z uwagi na przyrodniczy charakter trasy i muzeum tramwajów po drodze. 😉

Linia tramwajowa 43 powinna zostać przywrócona ,, w całości,, tj. powinna łączyć odcinek Łódź-Konstantynów Łódzki-Lutomiersk . Nie powinno się dzielić mieszkańców na równych i równiejszych tj.
Całe przedsięwzięcie powinno być w gestii Władz Łodzi i to Władze odpowiadają za taką jak obecnie ,,operatywność ,,

Zastanawiam się czemu wszyscy uparli się na tramwaj. Zamuast torowiska poszerzyć ulicę i p
Zostawić autobus.

Wcześniej o tym pisałem żeby poszerzyć ulice zamiast szyn i pozostawić autobusy i w tym poszerzonej ulicy zrobić buspas

Tam? Buspas? Serio? Wiesz, Kolego, co ile jeździ autobus do Lutomierska, a zaznaczę, że PKS-ów już nie ma? Co godzinę, półtorej. Robić buspas dla autobusu co taki czas? Torowisko od trójkąta manewrowego w Konstantynowie do Ignacewa jest fatalne, ponieważ nie było zadbane. Ale dalej, od Ignacewa, Mirosławic, aż do Kazimierza, jest do dobrym stanie. Ostatni tramwaj w 2019 roku jechał tam 60-70 km/h bez przeszkód. Tor zbudowano pod koniec lat 80., zaś ta częstotliwość szczątkowa doskonale pozwoliła go zachować. Gmina Lutomiersk musiała by jedynie wymienić drut jezdny i torowisko od Kazimierza do samego Lutomierska. Tutaj nie tyle, co o szczątkowy… Czytaj więcej »

Niestety stowarzyszenia oraz ruchy społeczne nie wykonają wszystkiego. Jeśli my nie zmobilizujemy się uratować trasę do lutomierska unikatowa w swoim charakterze to Łódź za nas tego nie załatwi.