Strona główna Styl życia Zdjęcia kosmetyków – jak zachęcają do kupowania?

Zdjęcia kosmetyków – jak zachęcają do kupowania?

0

W czasach popularności mediów społecznościowych, gdzie każdy z nas publikuje eleganckie zdjęcia, trudno odróżnić profesjonalny komunikat reklamowy od amatorskich fotografii. Zwiększająca się liczba osób umiejących znaleźć atrakcyjny kadr i elegancko zaprezentować fotografowane obiekty wpływa na zwiększające się tez oczekiwania u odbiorców. Jeśli zatem zdjęcia reklamowe są w orbicie naszych zainteresowań zawodowych, pamiętajmy, aby stosować zabiegi formalne przyciągające uwagę internautów. Można zrobić to na kilka sposobów.

Warto pamiętać, że zdjęcia kosmetyków, ubrań, napojów czy elektroniki przeznaczone do komunikacji marketingowej mogą mieć różne zadanie. Nie każda fotografia komercyjna ma za zadanie nakłonić do zakupu. Niektóre przykłady tego rodzaju fotografii pełnią wyłącznie funkcję informacyjną. W takim przypadku priorytetem powinna być czytelność, a nie kreatywność czy artystyczny sznyt. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby spróbować połączyć funkcjonalność zdjęć produktowych z wysokiej jakości produkcją. Dzięki temu z pewnością zachęcimy niezdecydowanych klientów do zakupu.

Zdjęcia reklamowe w stylu flat lay

Estetyczny minimalizm dotyka nie tylko trendy w projektowaniu oraz aranżacji wnętrz. Styl ten równie dobrze odnajduje się w innych obszarach designu – zarówno tego cyfrowego, jak i rozumianego tradycyjnie. Jak w praktyce wyglądają zdjęcia kosmetyków wykonane w tej estetyce? Przede wszystkim musimy wiedzieć, że flat lay mocno rozwinął się na mediach społecznościowych i kojarzony jest przede wszystkim z trendami internetowymi. Właśnie dlatego można skojarzyć go z pewnego rodzaju pół profesjonalizmem, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać jego założenie i podnieść na fachowy poziom.

Profesjonalne zdjęcia reklamowe możesz zlecić na: https://fp360.pl/uslugi/zdjecia-reklamowe/

Wystarczy zadbać o odpowiednie tło, ozdobę oraz leżący na płasko produkt. W takiej aranżacji robimy zdjęcie, dbając o to, aby każdy element był wyraźnie zarysowany, a cień żadnego z nich nie pojawił się na innym. Takie zdjęcia reklamowe wykonuje się z niewielkiej odległości, muszą być one ostre oraz bez jasno zarysowanych planów. W takim wydaniu z powodzeniem jesteśmy w stanie podnieść jakość każdego produktu.

Zdjęcia kosmetyków w stylu artystycznego nieładu

Losowo porozrzucane elementy, pozornie niepowiązane ze sobą przedmioty i – zdawałoby się – przypadkowa kolorystyka. To wszystko może kojarzyć się z całkowitym brakiem profesjonalizmu, jednak zdjęcia kosmetyków wykonane w podobnym stylu cieszą się niemałą popularnością. Gdzie jednak kryje się haczyk? Wszystkie te przejawy nieładu muszą być jednak odpowiednio dobrane i zaplanowane. Nie możemy w tym przypadku zdać się na całkowitą losowość. Kolory należy dopasować zgodnie z teorią uzupełniających się barw, a przedmioty znajdujące się w sąsiedztwie produktu – zachowywać chociażby odległą zgodność skojarzeniową. Takie zdjęcia reklamowe potrafią zachwycić nawet osoby, które fascynują się fotografią i widziały już w swojej karierze niejedno.

Oczywiście zawsze możemy spróbować czegoś innowacyjnego, zastanowić się, jak uwypuklić fundamentalne cechy produktu poprzez wybór odpowiedniego światła czy odległości od aparatu. Warto szukać nowych inspiracji i próbować nieoczywistych rozwiązań. Nie zapominajmy jednak o produkcie – to on ma być w centrum uwagi.

Przykładowe zdjęcia kosmetyków znajdziesz na: https://fp360.pl/uslugi/zdjecia-produktow-poznan/kosmetyka-i-perfumy/

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments