Strona główna Aktualności Z miasta Brakuje na przebudowę centrum Pabianic

Brakuje na przebudowę centrum Pabianic

28
Dzisiaj w magistracie nastąpiło otwarcie ofert.

Urzędnicy z magistratu otworzyli dzisiaj oferty złożone w przetargu na kompleksową modernizację linii tramwajowej i w rezultacie zmianę wizerunku centrum Pabianic. Wszystkie opiewają na wyższe kwoty, niż ta, którą zarezerwowało miasto, czyli 145 mln 429 tys. 50 zł (brutto).

Rozpiętość między tą sumą i najtańszą ofertą wynosi, bagatela, ponad 28 mln zł. Dokładnie za 173 mln 772 tys. zł (brutto) zaproponowało realizację przedsięwzięcia łódzkie konsorcjum PROGREG InfraCity, którego partnerem jest firma Włodan z podpabianickich Porszewic oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi.

Gdyby okazało się, że oferta spełnia wszystkie wymogi określone w specyfikacji przetargowej i można ją przyjąć, i tak do widniejącej w niej kwoty brakuje dużo. Czy uda się więc rozstrzygnąć przetarg? Władze Pabianic widzą taką szansę.

– Oferty  będą analizowane. W najbliższym czasie, po rozmowach z gminą Ksawerów, naszym partnerem, podejmiemy decyzję, co dalej – stwierdza prezydent Grzegorz Mackiewicz.

Modernizacji linii tramwajowej chcą się również podjąć: konsorcjum Balzola Polska z siedzibą w Warszawie – za 198 mln 770 tys. zł brutto (161 mln 601 tys. zł netto), Zakład Usług Energetycznych w Krakowie, z ofertą opiewającą na 235 mln 634 tys. zł brutto (289 mln 830 tys. zł netto) oraz warszawski Budimex. W tym przypadku oferta odbiegała najbardziej od oczekiwań, gdyż wynosiła 382 mln 974 tys. zł brutto (311 mln 361 tys. netto).

Termin związania ofertą wynosi 90 dni, co oznacza, że właśnie tyle czasu oferty potencjalnych wykonawców są ważne. Urzędnicy zajmą się teraz ich analizą, co potrwa przynajmniej kilka tygodni. Poza tym…

– Wszystkie zamówienia powyżej 20 milionów euro podlegają jeszcze kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych – dodaje Andrzej Różański, naczelnik wydziału infrastruktury technicznej i komunikacji w Urzędzie Miejskim.

Umowa, jeśli uda się wyłonić wykonawcę bez ogłaszania drugiego przetargu, zostanie podpisana nie wcześniej niż jesienią. 

O tym, jak dzięki inwestycji zmienią się Pabianice pisaliśmy TUTAJ.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
28 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Sraty pierdaty… Jesienią to będzie nowy prezydent, który może mieć inna wizję miasta. Proponuje wstrzymać się z takimi strategicznymi decyzjami w roku wyborczym. A że kasy nie starczy to wiadomo nie od dziś. Skąd wy się urwaliście w tym magistracie????

@Król-J
” Srtay pierdaty … ”
Wizja do realu, to dzień do nocy.
O pierwszym można marzyć, do drugiego i tak niebędny hajs.
Takich wybrałeś, takich masz !

To co bezradni z koalicyjnego klubu platformy obywatelskiej ? Szybka sesja w lipcu i kolejne obligacje na brakujące 28 mln ? 🙂 Macie wprawę w zadłużaniu miasta !!!

@dr. d
Ja tym bezradnym odradzam.
Wygra Pan Stanek, kasa z nieba za friko a PiS hurtem zadłużenie umorzy !

PiS zrobi transakcje księgową, że zadłużenie Pabianic pojawi się jako zadłużenie Polski. Tak jak 500+, które nie spada z nieba jak myślą PiSiory

pisiora to masz w majtkach impotencie

@anka
Fe i brzydko…
Tak dobrze znasz ” x ” ? Jesli nie, to też masz pisiorę w majtach….

500+ nie spadło z nieba łosiu, tylko wystarczyło uszczelnić system VAT i przestać kraść. Da się tylko trzeba łosiu zmienić sposób myślenia i traktowania kraju jak własnego folwarku. Mogliście wymyslić to wy z KC PO, ktoś wam bronił przez 8 lat? No właśnie. Do kogo ten ból d@@py?

@Nolan
Z VAT okay ! Sam się dziwiłem, że to tak funkcjonowło, ale to nadal gruszki na wierzbie, bo z tego uszczelnionego ( niby ) ” mega-VATu ” na razie ochłapy dla narodu.
Własnie ! Przecież nawet Broszka to powiedziała w Sejmie i co ? Kradli i kradną. O skali kombinacji, dowiadujemy się tylko przypadkiem od dziennikarzy sledczych.
A i ból ” d@@py ” PiS też dosięgnie, bo rozpasanie finansowe idzie w samopas.
A o demokratycznym traktowaniu Polski i Polaków przez PiS, jak własnego folwarku, lepiej się losiu nie wypowiadaj…

@Nolan poczytaj prosze raporty GUS. Uszczelnienie VATu to bujda – statystyki są zafałszowane bo Urzędy skarbowe NIE WYPŁACAJĄ naleznego VAT przedsiebiorcom. Ale ok, oglądaj sobie dalej tvp
Poza tym inflacja – również fałszowana bo GUS na zyczenie rządu nie wlicza produktów spozywczych. Ale tego w tv wytrwam nie powiedzą.

Pisich i tak nic nie przekona, że białe jest białe…
Taka ich natura. Co w przekazie dnia, to na ich jęzorach.
Zwolnieni od myślenia, klepią propagandową papkę, jak taki nolan sypiący cytatami z expose b. p.o. premiera.

Przecież miały być inwestycje, środki zewnętrzne. Żadne miasto nie ma gotówki do tego celu. Normalne jest branie obligacji. A skąd środnki na 500+. Państwo jest przez Pis zadłużane i nie wyjesz??

Porąbało was z tym tramwajem za tyle milionów można zrobić więcej lepszych inwestycji dla mieszkańców dla Pabianic ja mam lepszą propozycje wyremontować Zamkowa kupić pare autobusów a za resztę wybudować na przyklad mieszkania a nie inwestować w ciężkie toporne żelastwo

@zzzz
Gdybyś czytał, choćby na tym Portalu, wyjaśnienia ” prof_klos ” w temacie, może nie pisałbyś takich bzdur…
A z geotermią, to absolutnie nikogo nie porąbało ?

Obecny rok jest czasem, gdy całe mnóstwo inwestycji infrastrukturalnych w całej Polsce „przestrzelono” cenowo z uwagi na szeroki wzrost zen sektora budowlanego i wahania rynkowe. Podobnych przykładów mogę mnożyć w wiele przykładów, nawet z naszych okolic. Problem polega na tym, że wstępny kosztorys „wyciąga” się na stan początku projektu, a do momentu otwarcia ofert rynek potrafi „przewrócić się” o sto osiemdziesiąt stopni. Takie są prawa gospodarki. Inna rzecz, że kończy się perspektywa dotacji unijnych, a przy tym mamy rok wyborczy i rynek sam przez się napędza wzięciem na wszelkie „populistyczne”, tj. głośne i duże inwestycje. Osobiście już dawno wiedziałem, że… Czytaj więcej »

Przepraszam za błędy składniowe w pierwszym akapicie, zabiegany człowiek to i uwagi mniej do korekty własnych tekstów zwraca.

Pozdrawiam BIS.

Tramwaj to tradycja. Może nie luksus, ale tradycja.
Zresztą, nowa trakcja i nowe tramwaje będą działać jak trzeba i może wtedy mieszkańcy będą zadowoleni. Choć… pewnie jak zawsze będzie grupka niezadowolonych malkontentów.

Kwoty, to fakt są kolosalne, ale jeśli ma być pięknie – nie tylko z wierzchu, to niestety potrzebu na to pieniędzy – nie małych. Prezydent stara się robić swoja robotę na rzecz miasta najlepiej jak umie, a dla niezadowolonych wiecznie jest źle. Przykre to, że nie potrafimy docienić, tego co możemy mieć.

Spokojnie zaczekajmy na rozwój zdarzeń i nie emocjonujmy się za bardzo, bo masowo zejdziemy na zawał. Dobrego wieczoru dla wszystkich 🙂

A ja już nie moge doczekać się spełnionego marzenia Pana Prezydenta – nowa Zamkowa 🙂
Myślę, że wszyscy byśmy tego chcieli, tylko, że niektórzy nie będą mogli przypisać sobie zasług i będzie znów hejt…

Prezydent nie spełnił wielu obietnic 🙂
– oddawanie połowy pensji na cele charytatywne
– wycofanie się ze startu gdy wystartuje ówczesny szef p. Dychto
i wielu innych
to taka ściema o tramwaju to pikuś 🙂

Każdy wuj na swój strój !
Tak było i jest a jak będzie ?…

Dajmy szansę na zrealizowanie tej inwestycji. Każdy neguje przed pracami, a nie ma wizji nowej, ładnej Zamkowej. Pluć w swoje podwórko to umiecie zawodowo. Nic od siebie Ci co negują nie dają, tylko narzekają. Wasi mocodawcy mówią, żeby im dano dokończyć. Dajcie więc zrealizować te plany tutaj. Jeżeli uważacie, że za Stanka nagle przypłyną środki i ceny prac będą niższe to możecie się rozczarować. Chyba, że wróci komuna i państwowe przedsiębiorstwa, które będą robić po kosztach.

Dla Rydzyka miliony są, na utrzymanie kleru (ZUS,pensje w szkołach,kapelani w spółkach skarbu państwa-nie wiadomo po co ,emerytury,działki sprzedawane za kilka % wartości) itd. To razem już miliardy ! Oby do wyborów !

Genialna wycena, na inżyniera brakuje połowę, a na roboty 30 mln… Ci ludzie powinni wstać zza biurek i dokonać realnej rynkowej wyceny, bo nie mają pojęcia o rynku. Inaczej tramwaju nie będzie.
Oba przetargi do unieważnienia, bo zakładam, że nie ma skąd dopłacić.

Wycenę wykonuje się przed zamknięciem projektu i otrzymaniem dofinansowania. Stąd długa droga do otwarcia kopert oferentów.
A w tym czasie rynek potrafi płatać figle i wywindować ceny, jak w tym przypadku.

Właśnie dzisiaj „uwalono” podobny projekt w Łodzi – przebudowę ulic Legionów i Srebrzyńskiej wraz z modernizacją biegnącej tam linii tramwajowej. Budżet zakładany wynosił 50 milionów, tymczasem najtańsza oferta opiewa na… 110 milionów złotych.
I tak w całej Polsce ciągle. Ten rok jest po prostu bardzo dobry w branży budowlanej. 😉

Kolokwialnie rzecz ujmując, ktoś przegina pałę !
Tracą tubylcy…

Otóż to, lecz jest sobota, pabianiczanie!
Zostawmy tą politykę, grill, ognisko, piwko! 😉

Spokojnego! 🙂