Strona główna Aktualności Komunikacja Autobusom do Łodzi przeszkodził… tramwaj

Autobusom do Łodzi przeszkodził… tramwaj

19
Perspektywa była obiecująca: wiosną niezmotoryzowani mieszkańcy Pabianic mieli zyskać nowe połączenie autobusowe z Łodzią. Tymczasem nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie zostało ono uruchomione. 

Na początku roku jako powód przeciągającego się opóźnienia była podawana niewystarczająca liczba autobusów będących w dyspozycji Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego (pisaliśmy o tym TUTAJ). Teraz okazuje się, że nie chodzi o tabor. Uruchomienie linii między naszym miastem i stolicą województwa wymaga uzgodnień obydwu stron. Nie jest to łatwe…

Władze Pabianic chcą, aby autobusy dojeżdżały do placu Niepodległości, zatrzymując się po drodze koło ronda Lotników Lwowskich, gdzie można przesiąść się do innych autobusów i tramwajów. W sferze marzeń pozostaje wydłużenie linii do dworca Łódź Fabryczna (jak dowiedzieliśmy się od prezydenta Grzegorza Mackiewicza jest to niemożliwe ze względu na „techniczne przeszkody w zatrzymywaniu się autobusu bezpośrednio przed dworcem i oczekiwaniu tam na kurs powrotny”).

Jakie są fakty?

– Zgodnie z zasadami przyjętymi w strategii komunikacyjnej, Łódź cały czas proponuje, aby trasa nowej linii kończyła się przy pętli Chocianowice – Ikea. Z uruchomieniem takiej nie ma problemu, ale nie to jest naszym celem, tym bardziej, że nie ma wjazdu na pętlę przy Ikei od strony Pabianic – mówi prezydent.

Nasze miasto nie chce zgodzić się na tę propozycję z dwóch powodów. Jeden z nich to rachunek ekonomiczny – autobusy musiałyby tam wjeżdżać od strony Łodzi, co wydłużyłoby ich trasę, a w konsekwencji generowało koszty. Ale przede wszystkim taki wariant nie byłby atrakcyjny dla pasażerów.

Na razie żadne decyzje dotyczące autobusowego połączenia Pabianice – Łódź nie zostały podjęte. Zawinił… tramwaj, a dokładniej to, że dłużej niż zakładano trwała procedura pozyskania finansowania na remont linii tramwajowej i ul. Zamkowej (przetarg na wykonawcę inwestycji został rozstrzygnięty kilka dni temu). Jaki jest związek między tymi dwoma środkami komunikacji?

– Rozpoczęcie remontu linii 41 oznacza konieczność wprowadzenia komunikacji zastępczej i wstrzymuje podjęcie decyzji przez Zarząd Dróg i Transportu oraz MPK. Wymaga ono bowiem ustalenia ze strony Łodzi zasad obsługi komunikacji zastępczej, zmian w całej siatce połączeń, uzupełnienia taboru, obsady kierowców… – tłumaczy Grzegorz Mackiewicz.

Termin uruchomienia nowego połączenia wciąż pozostaje niewiadomą.

19
Dodaj komentarz

1600
9 Wątki komentarzy
10 Odpowiedzi do komentarza
0 Obserwujący
 
Wzbudzający najwięcej reakcji
Najciekawszy wątek
14 Autorzy komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
elise

Walczyć trzeba o połączenie do Fabrycznej! I koniec! Wszyscy by na tym skorzystali. Parking pod Fabryczną ok godz. 9.00 jest cały zajęty a parkuje tam m.in. część osób z Pabianic, która mając połączenie bezpośrednie do Fabrycznej nie musiałaby jechać autem. Niech ktoś uświadomi nieświadomych!

Darek 68

Wychodzi na to że na obietnicach się skończy wszyscy są tacy sami tylko obiecują😒

No to przecież oczywiste! Druga kadencja na głupich,pustych obietnicach.Ten nasz Pan Prezydent to kompletne nieporozumienie!!!!Gorszego chyba nie było!!!

citizen

No, to przecież oczywiste ! Wg ciebie, PMP nie chce, bo to z jego prywatnej i na jego prywatnym gruncie, więc po co mu ten biznes ?
Nie trolluj, poczytaj uzasadnienie w artykule i nie pisz pisowych bzdur.

poziomka

Pusta to Ty jesteś

Obserwator

To może chociaż normalna komunikacja nocna z Pabianic do Łodzi?

Don

Pabianice to jakaś parodia i jawne szydzenie z mieszkańców i ich okradanie.Nie ma normalnych: dróg, chodników, gastronomii, urbanizacji terenów,komunikacji publicznej itd.Jednak na lewitynie stworzono najdroższy kawałek ścieżki rowerowej na świecie ze „sztucznymi drzewami” na których co dwa metry podoczepiano kamery.BRAWO!!! Przynajmniej wiadomo na kogo juz nigdy nie głosować!

Pabnin

Swój cel osiągnęli. Wszyscy widzą Lewityn. A to, że ich pieniądze są marnotrawione to już nie ważne. Podobnie jak 500+. Ważne, że dają, a co później to już nie ważne.

obywatel

Te, Pabnin ?
Już raz cię prosiłem, pisiowy trollu, abyś wrócił do człowieczej, ludzkiej normalności. Nie czytasz, nie kumasz, tylko swoimi fekaliami sączysz ten Portal. Cóż ? Jesteś taki marny psi fiut !

osmiornica

A miało być tak pięknie 🙂 Oczywiście prezydent nie jest winny, tłumaczenie zawsze to samo „dłużej trwało to i tamto niż zakładaliśmy” a na koniec mieszkańcy pozostawieni sami sobie ! bo „łączą ich Pabianice” 🙂

citizen

Pięknie, to miało być, gdyby pan Stanek wygrał wybory.
„ Stanek – Stabilność, Skuteczność, Rozwój „
Co poszło nie tak ?
A o winie w nawiązaniu do artykułu zapytaj Łódź, bo Pabianice, to dla nich wiocha, więc póki co jest, jak jest…

gosc

rozwiazaniem kompromisowym o czym juz dawno mowie jest autobus do ronda LL. I majacy wzorem linii nr 1 tylko jedna krancowke na postój

Marian

Kierowca sikał by przez okno

gosc

dopoki nie wybuduja normalnego dojazdu to o fabrycznej mozna zapomniec. Jeszcze teraz, jak Sienkiewicza zamkneli.

IKS

Dlaczego ten autobus nie może kursować podobnie jak robił to bus i pks autobus do Fabrycznego ? To jest jest jakaś paranoja !

citizen

Czyja ?

Edek

Dlatego że Łódź Fabryczna nie jest już dworcem postojowym ale przejazdowym. Dlatego PKS został przy Alei Włókniarzy. Poza tym korzystanie z dworca jest kosztowne, a na postój wokół nie ma najzwyczajniej miejsca.

Zenek

Zgierz jakoś nie ma problemu i jeździ na Fabryczny. Kij wam w oko, i tak od lat jeżdżę samochodem i mam was gdzieś nieudacznicy. Stawianie parkomatów i szlabanów wam tylko szybko idzie.

obywatel

A, ty zenek znów na pisiej fali ?
Tobie kij w oko i nie tylko…