Strona główna Aktualności Z miasta Sześć firm chce nadzorować historyczną inwestycję dla miasta

Sześć firm chce nadzorować historyczną inwestycję dla miasta

1
Jeśli chodzi o zainteresowanie przetargiem, większego zaskoczenia nie było, co do żądanych kwot – tak. Urzędnicy z pabianickiego magistratu otworzyli dzisiaj oferty na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu w ramach projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów”. 

W Urzędzie Stanu Cywilnego została wczoraj podpisana umowa między władzami Pabianic, gminy Ksawerów i wykonawcą inwestycji, który zmodernizuje linię 41 i przebuduje centrum miasta (pisaliśmy o tym TUTAJ). Będące w toku postępowanie jest z tym ściśle związane, bo nad przedsięwzięciem musi być sprawowany nadzór.

– Inżynier kontraktu to zespół inspektorów z rozmaitych branż, m.in. drogowej, torowej, elektroenergetycznej, wodno – kanalizacyjnej, telekomunikacyjnej, teletechnicznej i geodezyjnej. Musi liczyć co najmniej dziesięć osób, dopuszczamy jednak łączenie funkcji, jeśli ktoś posiada uprawnienia w kilku branżach – wyjaśnia Marcin Chmielewski, zastępca naczelnika wydziału infrastruktury technicznej i komunikacji w pabianickim magistracie.

Komu miasto powierzy tę funkcję? Ofert jest sześć, o dużej rozpiętości cenowej – różnica między najtańszą i najdroższą ofertą wynosi… ponad 2 miliony złotych (rekordzista, z Warszawy, zażądał 3 mln 484 tys. 590 zł). W kwocie, która została zarezerwowana na ten cel przez urzędników – 1 mln 536 tys. 331 zł – mieści się tylko jedna oferta (konsorcjum firm z Sosnowca i Chmielnika). Jest o prawie 100 tys. zł tańsza od powyższej kwoty.

Teraz urzędnicy zajmą się sprawdzaniem złożonych ofert pod kątem tego, czy spełniają one warunki określone w specyfikacji przetargowej.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Czy wiadomo już kto zapewni komunikację zastępczą na czas remontu? MPK Łódź, czy MZK Pabianice? I kiedy w końcu kierowcy w autobusach MZK przestaną sprzedawać bilety?! Zawsze przez to były opóźnienia ale teraz, gdy mamy podwójny rocznik w szkołach, opóźnienia są jeszcze większe! Ostatnio pod SDH-em kierowca stał 2 minuty i sprzedawał bilety! Kolejka do kabiny, jak w salonie prasowym! Nie po to wybieram autobus, zamiast swojego samochodu, żeby stać po 2-3 minuty na przystanku! Ludzie kładą banknoty, kierowca zanim wyda pieniądze, czas biegnie, paliwo się marnuje! Może redaktor w imieniu mieszkańców zapyta w MZK, kiedy kierowcy skończą sprzedaż biletów… Czytaj więcej »