Po raz czwarty pabianiczanie będą mogli zadecydować, na co wydać z miejskiej kasy 1 milion złotych. Wkrótce rozpocznie się bowiem czwarta edycja budżetu obywatelskiego. W porównaniu z poprzednimi zanosi się na zmiany.
Tą najważniejszą jest brak listy poparcia dla zgłaszanego zadania. Kolejna polega na możliwości głosowania wyłącznie na jeden projekt, a nie, jak poprzednio, na trzy.
Inaczej przebiegnie też samo głosowanie.
– Mieszkańcy zameldowani poza Pabianicami będą mogli zagłosować wyłącznie poprzez wrzucenie wypełnionej karty do głosowania do urny, natomiast osoby zameldowane w Pabianicach będą mogły, tak jak dotychczas, oddać swój głos w formie papierowej lub elektronicznej – tłumaczy Aneta Klimek, rzecznik prasowy magistratu.
Pula pieniędzy do rozdysponowania jest taka sama, a jedno zadanie nie może przekroczyć 200 tys. zł. Jednak z powodu różnic cen między rokiem analizy a rokiem realizacji, do regulaminu został wprowadzony zapis, że faktyczny koszt zadania będzie mógł być zwiększony do 15% wartości.
Propozycje, nie więcej niż trzy, może zgłosić każdy mieszkaniec lub organizacja pozarządowa. Kiedy? Od 4 do 29 czerwca. Formularze będą dostępne na stronie internetowej budzet.um.pabianice.pl oraz w wydziale spraw społecznych i gospodarczych Urzędu Miejskiego (ul. Narutowicza 33, pokój nr 14).
O tym, który projekt zostanie zrealizowany pabianiczanie zadecydują w głosowaniu. Na to trzeba będzie jednak kilka miesięcy poczekać – jest ono zaplanowane od 20 września do 3 października. Ogłoszenie listy zwycięskich projektów ma nastąpić niespełna tydzień po zakończeniu głosowania.
Skąd zmiany w regulaminie budżetu obywatelskiego?
– To efekt uwag zgłoszonych przez mieszkańców w ankietach po ubiegłorocznej edycji. Nowe rozwiązania uproszczą sposób głosowania (będziemy wybierać najlepszy pomysł), usprawnią weryfikację głosujących i dadzą szansę projektom zgłaszanym przez mniejsze grupy – dodaje rzecznik.
test