Strona główna Aktualności Z miasta Ruchem pokierują wideodetektory i pętla indukcyjna

Ruchem pokierują wideodetektory i pętla indukcyjna

32
Na początku tygodnia informowaliśmy, że wymalowanie pasów na wyremontowanym skrzyżowaniu ul. Kilińskiego i Grota Roweckiego może wzbudzić niezadowolenie kierowców. Chodziło o połączenie pasów do jazdy prosto i w lewo. 

W takim systemie oznakowania, dochodzi do sytuacji blokowania aut jadących na wprost przez te skręcające w lewo. Tak było na ul. Grota Roweckiego od Bugaju. Podobne wydzielenie pasów pojawiło się z drugiej strony skrzyżowania.

Okazuje się jednak, że problem ten ma rozwiązać nowoczesna sygnalizacja świetlna.

– Docelowa organizacja ruchu nie będzie na tym skrzyżowaniu powodować blokad jak wskazują niektórzy kierowcy. Wybudowana sygnalizacja jest akomodacyjna z detekcją prowadzoną za pomocą wideodetektorów oraz pętli indukcyjnej – wyjaśnia Marcin Nowicki, Kierownik Zespołu ds. Informacyjnych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. – Analizy natężeń ruchu oraz geometrii skrzyżowania i bezpieczeństwa ruchu wykazały konieczność zastosowania czterech faz podstawowych. Rozwiewa to obawę kumulowania się pojazdów, jakoby od strony ul. Orlej auta będą miały zielone światło do jazdy w lewo, prosto i w prawo, co oznaczałoby, że jadący z naprzeciwka, czyli z Grota – Roweckiego stanowiącej przedłużenie Orlej, będą stały.

Poniżej zamieszczamy dwa rysunki z projektu organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu w zakresie sygnalizacji. Fazy A B C D ilustruje pierwszy rysunek. Analizując fazy w zestawieniu z rysunkiem drugim (program pracy sygnalizacji) wyjaśnia się jak odbywać się będzie ruch z podporządkowanych wlotów. Poruszany temat przez kierowców pokazuje najlepiej rysunek 5 w zestawieniu z rysunkiem 6 dla sygnalizatorów K11 (wlot od ul. Orla) oraz K5 (wlot od ul. Grota Roweckiego) . W 48 sekundzie cyklu sygnalizator K5 ma światło zielone do 80 sekundy, natomiast sygnalizator K11 dopiero w 90 sekundzie.

Takie rozwiązanie może spowodować jednak, że auta jadące ul. Kilińskiego prosto, przy dużym natężeniu ruchu,  mogą czekać na przejazd kilka cykli, bowiem zielone światło będzie trwało jedynie 28 sekund.

Czekamy na uruchomienie skrzyżowania, data nie jest jeszcze znana, bowiem trwają odbiory inwestycji.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
32 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Jestem ciekaw jaki był koszt wybudowania tego skrzyżowania z tą „inteligentną” sygnalizacją w stosunku do budowy zwykłego ronda, które w mojej ocenie byłoby lepszym rozwiązaniem.

Tam nie ma miejsca na rondo. Zresztą wszędzie gdzie zrobili ronda ludzie narzekają ze są ronda. Nie dogodzisz.

Wystarczyło wykupić fragment zielonej strefy przy parkingu Orlenu – żaden budynek tam nie stoi,dalo się to bez trudu ogarnąć, a rozwiązanie byłoby na wieki.

Wiesz ile to kresek w atokadzie by kosztowało? Panie!

Jak nie ma się doświadczenia, to nie bierze się za takie inwestycje! Przecież to ręce opadają, co to zostało uczynione… najlepsze te wysepki i zwężenia dróg w niektórych miejscach. I prawoskret połączony z jazdą na wprost. Krew człowieka zalewa,że rządzą mani tacy debile! Zwykły,szary człowiek lepiej to by zorganizował. A tam „tęgie” głowy projekty robili,za grubą kasę. I wyszedł taki bubel. Gdzie można znaleźć nazwiska projektantów? Skoro to cud Pabianic i duma to dlaczego nikt pod tym nazwiskiem podpisać się nie może? Czekać teraz pozostało na centrum miasta. To dopiero będzie Armagedon. Ale wstyd 🤬

Rozumiem, że przedstawione schematy są zbyt zaawansowane jak na twój IQ.

Nie przypominam sobie żebyśmy były na „Ty” , zatem trochę kultury. To po pierwsze, a po drugie nie chodzi O zaawansowanie projektu, tylko o jego funkcjonalność. A to dwie różne rzeczy proszę Panią!

Największym problemem tego skrzyżowania jest współdzielony pas do skrętu w lewo i jazdy na wprost. Nie wiem czy projektujący to skrzyżowanie jest idiotą czy ten co to zatwierdził ale jedno jest pewne. W dupie mają uwagi mieszkańców, typowy urzędniczy beton. Inwestycja spieprzona koncertowo.

Napiszę jeszcze raz co znalazłem:
Par. 66 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie:
„(…)dopuszcza się stosowanie dodatkowego pasa ruchu dla pojazdów skręcających w lewo na wlocie z PIERWSZEŃSTWEM przejazdu.”
Wynika z tego, że, projektant, Bogu ducha winien, zbiera największe cięgi. A powinien je zebrać co najwyżej minister. Może trzeba wydać nowe przepisy, bo te obowiązują już od 21 lat i mogą być lekko nieaktualne. Ale ważniejsze jest procedowanie o aborcji niż o drogach. A może ktoś stwierdzi, że rozporządzenie jest niezgodne z konstytucją.

Last edited 1 miesiąc temu by Adwokat diabła

Za co znów te minusy ? Za to że minister w 1999 roku wydał rozporządzenie i nie można zrobić osobnych lewoskrętów ? Czy może za to, że rozporządzenie jest niezgodne z konstytucją ? 😁😁😁😁

Adwokat diabła…wiesz za co minusy? To są ludzie sfrustrowani życiem, którzy przynajmniej na forum mogą komuś dokopać. Nie rozumieją dokładnie co napisałeś, nie zastanowią się nad sensem bo tekst za długi, za trudny do ogarnięcia. Po prostu walą minusa i czują się kimś, przynajmniej w tym wirtualnym świecie.
Takie dowartościowanie się, bo w realu mają strasznie, zaniżoną samoocenę.

Czasem się z Tobą zgadzam a czasem się z Tobą nie zgadzam na tym forum. Jedynie co zauważyłem: jeśli ktoś jest mądry to warto podyskutować. I z Tobą warto. A często masz rację. Często piszesz tu mądre rzeczy. W tym wypadku dyskutować nie będę, bo masz rację. Pozdrwiam

I znów minusy. Zastanawiam się nad tym, że po raz kolejny na tym forum dostaję minusy za cytowanie przepisów. A nikt nie zamierza dyskutować tylko minusuje. Może ktoś by miał jakieś argumenty ?

„(…)dopuszcza się stosowanie dodatkowego pasa ruchu dla pojazdów skręcających w lewo na wlocie z PIERWSZEŃSTWEM przejazdu.”
Więc czemu takowego pasa tylko do skrętu w lewo nie zrobili lewy pas byłby do skrętu w lewo a prawy na wprost i w prawo to jest lepsze i powszechnie stosowane rozwiązanie na większości skrzyżowań w Polsce, ale u nas zrobili odwrotnie czyli gorzej.

No właśnie sobie sam odpowiedziałeś. „Na wlocie z PIERWSZEŃSTWEM przejazdu”. Grota -Roweckiego nie jest z pierwszeństwem.

Proszę bardzo rozwiązanie zastosowane w Pabianicach skrzyżowanie ulic przy McDonalds – KFC ul. Zamkowa-Wspólna nie są ulicami z pierwszeństwem przejazdu a mają oddzielny lewoskręt. Można.

Szczerze powiem, że nie wiem dlaczego tak jest. Może jak było budowane to skrzyżowanie na Łaskiej to ten przepis niebo obowiązywał ?

Last edited 1 miesiąc temu by Adwokat diabła

Rozporządzenie które cytujesz odnosi się do drogi z pierwszeństwem, ale też nie wyklucza zastosowania oddzielnego lewoskrętu na drodze podporządkowanej, a takich skrzyżowań jeżdżąc po Polsce widziałem wiele podałem tylko przykład z Pabianic.

Last edited 1 miesiąc temu by sylwester

Nie wyklucza zastosowania, ale tylko w jednym przypadku: „„5. Dodatkowy pas ruchu dla pojazdów skręcających w lewo na wlocie drogi podporządkowanej może być stosowany wyłącznie na skrzyżowaniu wyposażonym w sygnalizację świetlną.” I ta zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2019 roku. Zaczynam podejrzewać, że projekt był zrobiony wcześniej, a później nie chciało się go nikomu poprawić

No przecież temat dotyczy skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Poza tym sygnalizacja może nie działać z różnych przyczyn i wtedy mamy zwykłe skrzyżowanie z oddzielnym lewoskrętem.

No i co zrobić ze skrzyżowaniami bez sygnalizacji świetlnej z oddzielnym lewoskrętem na drodze podporządkowanej których jest w Polsce mnóstwo.
,,mogę podać przykłady jeździłem widziałem”
Zamknąć, przebudować w trybie natychmiastowym.
Wasze cytaty z przepisów prawa mają jedno zastrzeżenie, nie konfrontujecie tego z rzeczywistością.

Żygać się chce od tych waszych narzekań. Kuźwa, eksperci od wszystkiego, a pewnie nie potrafią własnego życia ułożyć. Macie pracę i rodziny to tam się wykazać proszę bo pewnie nawet orłami w swoich dziedzinach nie jesteście

Nie podoba się to nie jeździj przez to skrzyżowanie.

Last edited 1 miesiąc temu by StopIdiotom

na to nic nie poradzisz, cyt. ” naród wspaniały tylko ludzie kur..y”

Po rondzie, rondzie turbinowym. teraz nastal czas sztucznej inteligencji na pabianickich rozdrozach. Jak widac, ta sztuczna inteligencja przewyzsza w wielu wypadkach, pojmowanie rzeczy przez kierowcow i komentujacych, co za granicami powiatu jeszcze nie byli….

W Łodzi jest skrzyżowanie ynteligentne tyż. Czasami auta z głównej drogi przejad dwa w godzinach szczytu bo zaraz czerwone. Ostatnio sprawdziłem i zielone świeciło się 5 sekund….

Polecam powtorke z jezyka polskiego, bo ze skladnia ma Pan/Pani problem, potem podyskutujemy nt skrzyzowan.

Najbliższe Pabianic skrzyżowanie inteligentne to skrzyżowanie w Ksawerowie. Działa OK. W przeszłości były próby użycia różnych parametrów/algorytmów sterujących światłami ale obecnie wreszcie opanowano trudną sztukę właściwego ustawienia cyklu świateł. Po prostu jak na głównej drodze zapali się zielone, to mimo że w przecznicy pojawią się samochody i są wykryte przez pętle indukcyjne, sygnalizacja ma wpisany minimalny czas zielonego na głównej drodze i nie zmienia go na czerwone (jak piszesz po 5 sek.) tylko wyświetla go przez zapisany w parametrach minimalny czas zielonego na głównej drodze ( > 30sek.). Mimo dużego ruchu w przecznicy (dojazd do Biedronki + lewoskręty + piesi), na głównej drodze… Czytaj więcej »

Last edited 1 miesiąc temu by Marek

I pomierzyłem. Nie w Ksawerowie tylko w Łodzi. 5 sekund…..Dodam, że nie jest tak zawsze, tylko co jakiś czas. Taki mądry algorytm…

Wszystko ładnie pięknie, pod warunkiem że będzie działała zgodnie z założeniem. Puki co wszystkie inteligentne sygnalizacje w Pabianicach wykazują się inteligencją na poziomie systemów analogowych albo wręcz im nie dorównują, lub nawet ręcznie sterowanych. O przepraszam, ręcznie sterowane działają znacznie skuteczniej i są kreatywne. policjanci zawsze skutecznie rozładują korek, pod warunkiem, że nie zajadają pączków w radiowozie.

pÓki i kilka przecinków. Szofer-fachowiec od organizacji ruchu.

dajcie już spokój i dajcie czas , niech to podziała to wtedy będziemy komentować czy jest do du…y czy lepiej , jak pisał ktoś wcześniej : nie wszystkim się dogodzi i zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy, który by zrobił to lepiej , pożyjemy zobaczymy , a może nas to pozytywnie zaskoczy

Zdarza się, że pętle indukcyjne nie wykrywają motocykli (a tym bardziej rowerów). Nie raz stałem trzy zmiany i w końcu wkurzony pojechałem na czerwonym bo bym się nie doczekał.