Strona główna Aktualności Komunikacja Policzono pasażerów korzystających z tramwaju

Policzono pasażerów korzystających z tramwaju

34
W październiku i listopadzie, przez 6 dni po Pabianicach jeździł tramwaj Moderus Gamma wyposażony w specjalne bramki do zliczania pasażerów. Znamy wyniki. 

W dni powszednie bramki wskazały, że liczna pasażerów korzystających z tramwaju to około 8 500 osób dziennie*. Są to wyniki, które pokazują, że ten środek transportu jest również popularny jak przed laty. Przykładowo – w 2012 roku było to 7 800, a w 2016 – 8 800.

Zdecydowanie najwięcej pasażerów przejechało w godzinach 14:00-17:00. W tym przedziale czasowym do tramwajów wsiadło 2 119 osób, czyli blisko 26% wszystkich pasażerów z dnia powszedniego.

Najwięcej osób skorzystało z kursu o 15.08 z placu Niepodległości – w sumie 196 pasażerów. Niewiele mniej, bo 189 osób, jechało tramwajem o 16.20 z Łodzi do Pabianic. Uwzględniając wymianę pasażerów na przystankach, maksymalne jednoczesne zapełnienie tramwaju wyniosło 113 osób.

W soboty popularność tramwaju spada mniej więcej o połowę. Z tramwaju skorzystało 4 579 osób. Najpopularniejszym kursem był ten o 12.14 z Pabianic do Łodzi, z którego podczas badań skorzystały 143 osoby. Frekwencja w niedzielę jest już wyraźnie niższa – tramwajami podróżowało wtedy 2 266 osób.

Dzięki dokonanym badaniom udało się zliczyć, ile osób korzysta z komunikacji miejskiej. Jest to 22 637 osób, z czego 14 383 przypada na linie autobusowe MZK, a 8 254 na linię 41. To oznacza, że tramwaj przewozi aż 36,5% wszystkich pasażerów korzystających z pabianickiej komunikacji miejskiej w dniu powszednim.

*Należy jednak zaznaczyć, że w przypadku tych badań liczba pasażerów oznacza wejścia do tramwaju, czyli jeden człowiek może wygenerować kilka wejść.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
34 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

W tym 7000 starych bab które nie płacą za bilety! Super sukces! A remont torowiska 200 milionów! Jest się czym chwalić!

Ola nie udało ci się wywołać oburzenia 7000 starych bab, a zapewne o to ci chodziło. Zauważ, ze są miasta w których komunikacja miejska jest dla wszystkich bezpłatna i nie liczą się zyski a jedynie wygoda mieszkańców. Idąc Twoim tokiem myślenia, gówniarstwo też jezdzi za datmoszkę.

Pss jaka to wygoda, jeśli w tramwaju brak jest miejsc siedzących, brak przestrzeni do spokojnej podróży, ciągle przystanki i otwieranie tych przeklętych drzwi, dzikie zachowanie ludzi, darcie „gęby” i co najważniejsze stracony czas.

Niezły troling. Sam sobie odpisujesz. Tylko po co?

Zawsze możesz iść na nogach.

Zawsze jest auto, jedyny dobry środek transportu 🙂

Łał. Bogacz 😍.

Bardzo chętnie dowiem się gdzie jest całoroczna darmowa komunikacja miejska dla wszystkich.

a kto placi za te darmową komunikację?

Ty też niedługo będziesz starą jędzą, oby zdrową !

Stare baby to mają siedzieć w domu albo poruszać się na wózku inwalidzki m a najlepiej jakby pomarły ale ty też będziesz stary i może tramwaj będzie Ci potrzebny

Nie wiem jak twoi dziadkowie. Może całe życie byli na socjalu? Moja babcia pracowała 50 lat, płaciła podatki i nie jeździ za darmo, bo finansowała np. twoje mizerne wykształcenie czy twoje mieszkanie socjalne.

Trzeba być totalnym idiotą, żeby coś takiego napisać.

Prawda jest taka że tramwaj przejeżdża osób ratusza. Co jakiś czas kilka razy w tygodniu prezydent, wiceprezydent może zobaczyć ile jeździ tramwajem..ja jeżdżąc po mieście widzę że są momenty że 2 wagony to za dużo, 1 max dla tych 5 osob. Może zamiast 2 wagonów zrobić większa częstotliwość ale na 1 wagon?

A teraz policzcie ile osób korzysta z nowego przystanku kolejowego na Lutomierskiej.

8500 osób dziennie. Śmiech na sali. Liczniki pewnie z demobilu PGE. Mieszkam w centrum i widzę jak wykorzystany jest tabor. Minimalnie. Ludzie, 8500 to 10 % całej populacji miasta razem z niemowlaka i i 100 letnimi dziadkami. Wydano kupę kasy na inwestycje to robi się sztuczny tłum bo może się zdarzyć że jakaś komisja sprawdzi celowosc inwestycji.

Celowość komunikacji miejskiej? Może komisja powinna sprawdzić, czy to się opłaca? Nieźle masz zryty beret.

Last edited 4 miesięcy temu by Brak słów

10 procent ludności?
Ale się Pabianice rozwinęły! W pół roku przybyło 25 tysięcy.

A co, zastanawiają się czy nie podwoić kursów? 🙈

Tramwaje na tory!

Co z tego, że tramwaj mknie szybko i cicho skoro jego częstotliwość czasowa to dramat. Masakra. Nowoczesność mija się z logiką działania. Dla naszej,, władzy,, ważny był aspekt promowania się przy okazji inwestycji a w jaki sposób odbierają to Pabianiczanie to już mało ważne. Przecież spotkać tramwaj na mieście to trzeba mieć szczęście.

Zamiast szukać tramwaju po całym mieście to może poczekaj na przystanku. Obiecuje ci że go wkońcu spotkasz.

Jesteś w stanie zapłacić za stracony czas na oczekiwanie ? Czas czyjegoś życia jest najważniejsza waluta, nie do odzyskania 😉

Tramwaj dwa-trzy razy na godzinę, a ten ma stracony czas na oczekiwanie. Za który w dodatku ktoś ma mu płacić. Ładnie ludzie mają nierówno pod sufitem.

Dramat częstotliwości czasowej.

Powiedz o tym szczęściu tym co mieli kolizję z tramwajem oraz tym co ich tramwaj rozjechał i zabił

Czasem jeżdżę tramwajem i moim zdaniem tramwaje kołyszą się na torowisku niewiele mniej niż przed remontem. W związku z tym może warto zastanowić się czy zasadne było wydanie tak olbrzymich kwot z naszych podatków i sparaliżowanie całego miasta na 3 lata. Może należałoby wreszcie rozliczyć Pana Prezydenta?

Przestań tyle chlać to nie będzie cię kołysać! Ta wóda to ostro zryła beret…

Prawda zabolała czy jak ? Nie od dziś wiadomo, że komunikacja miejska nie jest od wygody, komfortu, czy oszczędności czasu. Jest po to by była i już.

Za kasę na ten remont można było zrobić o wiele więcej. Wystarczyło wywalić tramwaj, dać autobusy z zatokami, a za zaoszczędzone pieniądze (brak nowej trakcji i wszystkiego co z nią związane zrobić basen/stadion/halę/drogi. Byłaby i wydajna (oraz elastyczna) komunikacja zbiorowa w postaci autobusów i coś ekstra. Zamiast tego mamy jeden tramwaj i nic więcej. Trzy lata cierpień i większe korki gratis.

Bo nie chodziło o wygodę ludzi, a o wpisanie się w jakieś agendy lobbystów.. niestety wolność jednostki jest na ten moment ograniczana organami państwowymi „bo one wiedzą lepiej czego potrzebuje człowiek”. Smutne, ale prawdziwe.

Agenda ❤️

dla ciebie temat tabu…

Agenda- obiekt moich westchnień, temat moich wzruszeń ❤️. Tak jak ty, Krzysiu 😍😍😍
Jedna z lepszych szurskich teorii tyczy się tego, że wielkie korporacje chcą przejąć władze nad ludźmi, ale akurat nie korporacje motoryzacyjne, które są jednymi z największych na świecie, bo mamy nie jeździć autami.
Brawo 👍