Strona główna Aktualności Z miasta Nowa stacja kolejowa przy ul. Lutomierskiej. Wybrano wykonawcę robót

Nowa stacja kolejowa przy ul. Lutomierskiej. Wybrano wykonawcę robót

43
Polskie Linie Kolejowe zamierzają wybudować w naszym mieście nową stację dla podróżnych – Pabianice Północ. Na rezultaty tej inwestycji poczekamy wprawdzie jeszcze długo, ale pierwszy krok w tej sprawie został zrobiony. Wyłoniono wykonawcę robót.

W przetargu na zaprojektowanie, rozbudowę i budowę trzech węzłów komunikacyjnych (oprócz tego w Pabianicach chodzi o Głowno i Stryków) najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na 44,7 mln zł, złożyła firma z Warszawy i właśnie jej PKP PLK postanowiły powierzyć to przedsięwzięcie. Podpisanie umowy jest przewidziane w pierwszym kwartale przyszłego roku. Dlaczego nie wcześniej?

– Jeden z potencjalnych wykonawców odwołał się od wyboru tej oferty, w związku z czym będzie mogło to nastąpić po rozpatrzeniu odwołania przez Krajową Izbę Odwoławczą – wyjaśnia Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.

Nowa, niewielka stacja zostanie zlokalizowana w rejonie przejazdu kolejowo- drogowego w ciągu ul. Lutomierskiej. 

– Po zewnętrznych stronach torów powstaną powstaną dwa perony jednokrawędziowe o długości 150 metrów. Będą wyposażone w wygodne ławki, wiaty, informację pasażerską i oświetlenie. Zadbamy również o to, aby ułatwić dostęp do peronów osobom, których możliwości poruszania się są ograniczone – informuje Rafał Wilgusiak.

Koło stacji Pabianice Północ przewidziano też miejsca parkingowe oraz wiatę rowerową.

Inwestycja zapewni pasażerom łatwiejszy dostęp do pociągów (nie trzeba będzie wsiadać i wysiadać z nich tak jak teraz tylko na dworcu przy ul. Łaskiej), a tym samym lepszy dojazd do Łodzi, Zduńskiej Woli i Sieradza.

Wykonawca dostanie na realizację inwestycji (razem z Głownem i Strykowem) 33 miesiące od podpisania umowy, co oznacza, że nowa stacja powinna być oddana do użytku w pierwszym kwartale 2023 roku. Szacunkowa wartość prac w Pabianicach to kilkanaście milionów złotych.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
43 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

a zrobią tunel?

Będzie tam wsiadało/wysiadało tyle osób co na Lublinku czyli 3 na dobę 🙂 i tylko wydłuży się czas dojazdu do Łodzi.

BZDURY NA KOŁACH WYPISUJESZ, CHOĆ, JEŚLI TAK TO BĘDZIE ZROBIONE JAK DWORZEC PABIANICKI I UPRZEDNIA KONCEPCJA, TO RZECZYWIŚCIE TAK MOŻE BYĆ. NIESTETY WSZYSTKO NA TO WSKAZUJE!

Czyli bzdury czy nie bzdury? Ogarnij się!

Oceniam, że jeśli będzie logicznie wybudowany zespół przystanku modalnego, to średnio może tam pojawiać się dziennie, ponad 500 pasażerów!

Czy ta stacja jest bardziej potrzebna niż wiadukt pod tym przejazdem?

Wiadukt pod przejazdem ?

Last edited 1 miesiąc temu by Mariusz

Nie pod przejazdem, a obok (ok 250 m na wschód).

Podobno ma to być przystanek na żądanie.

TAKA JEST TERAZ TENDENCJA!

Wiadukt jest niezbędny, a przystanek jest potrzebny, ale są też potrzebne parkingi, śmieszne 4 miejsca, a minimum 50 i są potrzebne przystanki komunikacji miejskiej i postój taxi. Ale również jest niezbędne przejście pod szlakiem kolejowym dla pieszych i rowerzystów pod torami. Jest miejsce, bo ukształtowanie terenu sprzyja takiemu rozwiązaniu.

wiadukt 2019-5.jpg

Nie stacja tylko przystanek osobowy.

i zerwiemy nawierzchnię nową i tory wymienimy….

A po co? Nowe tory już są. Budowa przystanku nie ingeruje w ich byt.

Obecnie budowany jest przystanek Łódź Retkinia. Przy nowych torach. I nikomu to nie przeszkadza. Idzie nowe! 😉

Przyznam się, ze nie bardzo rozumiem sensu tej stacji. Czy nie rozsądniej byłoby zorganizować 3-4 autobusy z tzw Bugaju którym dojazd zająłby 10 min do obecnego dworca?

Ta opcja jest niebardzo logiczna z punktu człowieka poruszającego się pociągami zrozumiałeś?

To dopiero będą kolejki na przejeździe!!

A gdzie na torach?

I super ktoś wreszcie pomyślał 😀

Drobna uwaga, nie czepiam się, absolutne, należy jednak podkreślić pewną sprawę.

To nigdy nie będzie STACJA kolejowa tylko przystanek kolejowy.
Stacja a przystanek to dwa odrębne terminy.
Na stacji możliwa jest zmiana kierunku pociągu, a zatem muszą być przynajmniej dwie zwrotnice i dwa tory (minimum weksel). Stacja zwyczajowo jest obsadzona przez (dawniej) dyżurnego ruchu i/lub zabezpieczona semaforami wjazdowymi i wyjazdowymi.
Przystanek to peron, ewentualnie wiata. I tyle.
Pabianice Północ będzie przystankiem pomiędzy stacjami Pabianice i Lublinek.

Pozdrawiam gorąco, kolejowo w Dniu Kolejarza!

DOKŁADNIE TAK, TO MA BYĆ PRZYSTANEK I NIC WIĘCEJ. NIESTETY KONCEPCJA JEST STRASZNA I MUSIMY WALCZYĆ O TO BY ŁO TO ZROBIONE LOGICZNIE!!!

Autor, autor!!! Ciekaw jestem, kto był autorem tego kompletnie poronionego pomysłu, bo komuś z Pabianic musiało na tym zależeć! Robić przystanek kolejowy w odległości 1 km od stacji, w oddali od miejsc zaludnionych. Rozumiem, że byłoby to zasadne, gdyby tory kolejowe przebiegały w okolicach osiedla Bugaj, Woli Zaradzyńskiej czy cmentarza. Ale tutaj??? Zamiast pieniędzy wpakowanych w ten projekt czy nie można było wykonać tunelu na Lutomierskiej pod torami wspólnie z miastem i wsparciem funduszy z UE??? Może jeszcze nie jest za późno, aby przerwać tę głupotę! A co na to Rada Miasta???

Kolego! Po pierwsze: nie tunel, bo to ma być wiadukt kolejowy nad drogą. Przejście pod torami praktycznie z niewielkim zagłębieniem względem terenu, to i semantycznie i logicznie nie jest tunel! (Odsyłam do słowników). Po drugie: Nie kilometr, a ponad 1,7 km. Po trzecie: Lokalizacja jest najbliższym sąsiedztwem linii kolejowej od centrum miasta i z najbliższym dojazdem z Bugaju, ado tego zgodną z kierunkiem jazdy do Łodzi, a nie w przeciwnym! Po czwarte: Lokalizacja jest w bezpośrednim sąsiedztwie strefy, w której jest sporo nowych miejsc pracy i z perspektywą powstania następnych. Po piąte: jest łatwy dostęp do przystanku kolejowego dla komunikacji… Czytaj więcej »

WIADUKT LUTOMIERSKA 2D.jpg

Puknij w stół i autor się odezwał. Ten przystanek jest kompletnie niepotrzebny i szkoda nań kasy, która przydałaby się na wiadukt kolejowy (oczywiście nie tunel!). OK. 1 km 713 m. To doby argument, ale dla pieszych jeśli chodzi o odległość od centrum. Dla komunikacji, to różnica 0,8 km czyli 4 min. Dla Bugaju to od 0,7 do 0,5 km. Do tej strefy zapewnić lepszą komunikację miejską od dworca (jeśli taka potrzeba, bo mieszkańców tyle ile kot zapłakał). Od dworca jest tramwaj i autobus. Po co budować parkingi na pustyni. Przy dworcu w tej chwili są puste. Niepotrzebny MULTIMODALNY przystanek kolejowy… Czytaj więcej »

Czytam i jestem przerażony. Kilkanaście milionów na takiego knota jak proponuje PKP PLK (załaczona ich koncepcja sprzed kilku lat). No to jest ewidentna pralnia pieniędzy!!!

studium-wykonalności-przystanke-pabianice-północ-1.jpg

Proszę poprawić tytuł, to nie jest dworzec, tylko przystanek.

Mój pierwszy pomysł na lokalizację przystanku Pabianice Północ był w innym miejscu. Ale nie uzyskał niestety poparcia i był bardzo drogi. https://epainfo.pl/pabianice-polnoc-czyli-gdzie/

Jeśli postawią dworzec z tunelem i pełna infrastrukturą spoko ale jeśli chcą postawić przystanek gdzie jest przejazd kolejowy to nikt raczej z karniszewickiej na to nie zgodzi gdyż to wydłuży jeszcze bardziej czas oczekiwania na przejazd gdzie już kolejki są absurdalnie długie planujcie co chcecie ale radzę porozmawiać z mieszkańcami ponieważ dalej mamy zastrzeżenia co do tej inwestycji.

Nikt się nie będzie pytał ludzi! PKP działa na zasadzie robią co chcą i mają wszystko i wszystkich gdzieś. No i kwestia podstawowa, nie dworzec tylko przystanek. Informacje o dworcu, czy stacji to jest dezinformacja. I nie tunel! Wiadukt kolejowy nad drogą!

Po co to i dla kogo ? Przecież kilometr dalej jest stacja !!

Last edited 1 miesiąc temu by Paweł

Prawie dwa kilometry, to jest dla Bugaju i z Centrum Pabianic. Poza tym kolei aglomeracyjna, jest elementem infrastrukturalnym, czymś pomiędzy koleją a tramwajem. Może zrozumiesz jak to przeczytasz?

Próbuje zweryfikować podane informacje i niestety nie mogę. Ostatni przetarg (I połowa 2020r.) skończył się klapą, bo najtańsza oferta wykonawcy było o >80% wyższa od kwoty, którą ma PKP PLK!!! W takiej sytuacji nie podejmuje się negocjacji z żadnym z potencjalnych wykonawców!

to poroniony pomysł Wiadukt jest potrzebny Bo jak w zacznie działać kolej aglomeracyjna to pociągi co 10-15 minut będą jeździć Przejazd będzie non stop zamknięty Nikt do Łodzi nie będzie się tam zapuszczał bo za dużo czasu straci na czekanie na otwarcie rogatek Po za tym Partyzancka będzie non stop zablokowana Co już się często zdarza No i jak będą tak budować jak przy cmentarzu to szerokiej drogi bo tam troszkę za wąsko zrobili Wszystko dla bezpieczeństwa Dla bezpieczeństwa mogli w zasadzie zlikwidować tą drogę Dopiero wtedy by tam nie było wypadków których i tak prawie nie było Buahahahahahaha Głupie… Czytaj więcej »

Gosciu, rondo na kilińskiego jest logiczne, a budował je ZDW czyli drogi wojewódzkie, a nie magistrat. Skoro brak ci wyobraźni i kwestie przystanku nazywasz poronionym pomysłem, to pozostaje mi tylko w stosunku do ciebie współczucie.

Rondo jest logiczne tylko to nie jest inwestycja którą rok czasu się buduje A kto to buduje to mi to wisi Może budować sam Cesarz Europy Tusk Chodzi o to by było szybko Odcinek od Orlej do Moniuszki już ponad rok budują 200 metrów Mnie to wali bo tam nie jeżdżę Tyle co na cmentarz A jak budują to masz efekty przy cmentarzu jak zbudowali parking dla samochodów Jakis dureń to projektował A Przystanek przy Lutomierskiej Sam zobaczysz jakie tłumy tam będą wsiadać i stać w kolejce czekając na otwarcie rogatek

A po co kolejna stacja w Pabianicach ? Chyba po to żeby jeszcze bardziej blokować ruch samochodowy,kolejki będą astronomiczne . Pabianice to nie wielka aglomeracja do stacji przy Łaskiej z każdego miejsca jest blisko.

Tak zwłaszcza z Bugaju jest blisko, Ech…

No no !!!! Z Bugaju na dworzec czy na ten poroniony przystanek to prawie ta sama odległość

Bardzo dobry pomysł! Oby tylko udało się też z tym wiaduktem, to będzie „gitarrra”!

I to jest najbardziej wątpliwa sprawa, czy się uda!

Tu nie ma żadnej mowy o wiadukcie! Dobry pomysł? Mieszkasz na Lutomierskiej czy Prostej i na pieszo będziesz chodzić do przystanku, bo 95 % mieszkańców to strata 3-4 minut w porównaniu z dworcem? Dlatego trzeba wywalać kupę szmalu na wątpliwy przystanek?

Właśnie dostałem z PKP PLk potwierdzenie waszej informacji.

IMHO, torowisko jest na tyle wysoko, a podjazd stromy na tyle, że ruch samochodowy mógł by się odbywać pod nim. Gdyby taką inwestycję połączyć z budową mini-stacji kolejowej w postaci przystanku modalnego (autobus linii 2), było by to optymalnym rozwiązaniem dojazdowym do Łodzi dla mieszkańców Bugaju i Centrum.
Ale zapewne położą kilka płyt przy „Krzywej Kapliczce Przy Torach”, ogrodzą drutem panelowym, zrobią trzy schodki w dół, prosto w zakręt i tyle. Decyduje Kryterium Najniższej Ceny przetargu.
I ktoś odbierze coroczną nagrodę za sprawienie że żyje nam sie jeszcze wspanialej, aż świnie tyją ze szczęścia.