Wbrew pozorom, rynek pracy jest trudny nie tylko dla tych poszukujących pracy, ale także… pracodawców! Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, że ich umiejętności oraz zasoby w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi są po prostu niewystarczające. Stąd też, zamiast podejmować tak nierówną i nieefektywną walkę, coraz częściej firmy decydują się na wspomożenie swoich działań poprzez podjęcie z firmami zajmującymi się doradztwem personalnym. Jak ono działa i przede wszystkim, czy jest w stanie nam pomóc w rozwiązaniu zaistniałych problemów?
Jak buduje się zespoły?
Większość firm buduje swoje zespoły pracowników, bazując na dodawaniu lub uzupełnianiu umiejętności, które posiada już nasz zespół. Oznacza to, że każdym zestawem czynności w danej dziedzinie zajmuje się konkretny specjalista. Dzięki tak jasnej strukturze znacznie ułatwimy prace takiemu doradcy, gdyż znacznie łatwiej będzie stwierdzić, jakie kwalifikacje i predyspozycje są potrzebne, aby zespół rósł w siłę.
Co musi zrobić doradca?
Taki specjalista musi się wykazać wiedzą z wielu dziedzin, takich jak prawo pracy, psychologia, marketingu czy oczywiście zarządzaniu, także zasobami ludzkimi. Niestety, niektórym osobom może się wydawać, że taki doradca wystawia w odpowiednich miejscach ogłoszenie, zbiera wszystkie aplikacje, a następnie przesyła wyniki do zleceniobiorcy. Nic bardziej mylnego!
Zakres obowiązków osoby pracującej na tym stanowisku jest znacznie szerszy, niż myślimy. Poszukiwania i pozyskiwanie potencjalnych pracowników to tylko część pracy. Najważniejszym krokiem jest wybranie z tej całej grupy kandydatów osoby, która poprzez swoje kwalifikacje, umiejętności i predyspozycje będzie idealnie pasowała do tego, co poszukuje pracodawca. Jest to znacznie trudniejsze zadanie, niż mogłoby się wydawać!
Czas na decyzje
Jak podejmowana jest taka decyzja? W większości przypadków jest to poparte szeroką analizą wszystkich czynników zawartych zwłaszcza w dokumentach aplikacyjnych. Może nie zdajecie sobie sprawy, ale szczególną uwagę przykuje to, jakie zwroty użyliśmy w liście motywacyjnym, jego długość, czy nawet poprawność językowa i interpunkcyjna. Dodatkowo wykwalifikowany specjalista od razu pozna czy list lub CV tworzyliśmy sami, czy tylko podstawiliśmy tam swoje dane. Nie warto próbować oszustwa!
Podsumowanie
Doradca personalny jest w pewnym sensie brakującym ogniwem w procesie efektywnego i skutecznego rekrutowania pracowników, którzy będą skrojeni na miarę potrzeb naszej firmy. Jest to zdecydowanie tańsze i przyniesie efekty znacznie szybciej niż w przypadku tradycyjnego podejścia dop procesu rekrutacji. Mimo że za usługi takiej osoby musimy zapłacić, to w dłuższym okresie będzie to znacznie mniej kosztowne niż w przypadku ich braku. Czemu więc nie mielibyśmy oszczędzać?
Po doradztwo personalne możesz zgłosić się do Agencji Lobo HR.