Strona główna Aktualności Komunikacja W Pabianicach testują kolejnego „elektryka”

W Pabianicach testują kolejnego „elektryka”

30
Miejski Zakład Komunikacyjny pozyskał na testy kolejny autobus z silnikiem elektrycznym. Tym razem jest to Solaris Urbino 12 electric i będzie udostępniony dla pasażerów. 

Testy rozpoczęły się w środę 1 maja i potrwają 16 dni, a poniżej publikujemy trasy, na których Solaris będzie kursował w najbliższych dniach.

Czwartek 2 maja:

  • linia 1: o 14:55 i 17:35 z Dworca PKP oraz o 15:27 i 18:05 z Waltera-Jankego
  • linia 2: o 4:47 z zajezdni MZK do Waltera-Jankego
  • linia 3: o 16:06 z Dworca PKP i o 16:41 z Sikorskiego
  • linia 5: o 6:18, 7:18, 14:25 z Waltera-Jankego oraz o 6:50 z Dworca PKP
  • linia 7: o 14:05 z Piłsudskiego do Waltera-Jankego
  • linia A41: o 5:08 i 5:30 z Waltera-Jankego oraz o 5:16 i 5:38 z Warszawskiej

Piątek 3 maja:

  • linia 2: o 9:21 z zajezdni MZK do Waltera-Jankego, o 12:07, 15:07, 18:07 z Waltera-Jankego do Podmiejskiej, o 12:37, 15:37, 18:37 z Podmiejskiej do Waltera-Jankego
  • linia 4: o 10:37 i 16:37 z Waltera-Jankego oraz o 11:02 i 17:02 z 15 P.P. Wilków
  • linia 6: o 9:37, 13:37 i 19:37 z Waltera-Jankego oraz o 10:04, 14:04 i 20:14 z Karolewa
  • linia 5: o 20:47 z Waltera-Jankego

Sobota 4 maja:

  • linia 1: o 5:53 z Dworca PKP oraz o 6:22 z Waltera-Jankego
  • linia 3: o 5:28, 9:28, 10:48 i 12:08 z Sikorskiego oraz o 8:52, 10:12 i 11:32 z Dworca PKP
  • linia T: o 7:20 z Dworca PKP i o 8:04 z CT Ptak Mandoria

MZK informuje, że w pojeździe nie będzie można zakupić biletu.

 

Solaris ma 12 metrów długości i zabiera na pokład do 46 pasażerów, w tym 31 na miejscach siedzących. Jest to pojazd wyprodukowany w ubiegłym roku. Jednostka napędową jest silnik elektryczny zasilany energią pochodzącą z baterii o łącznej pojemności 528 kWh. Pojazd wyposażono w system akustyczny imitujący dźwięk silnika spalinowego przy niskich prędkościach informujący o nadjeżdżającym pojeździe, jak również w system ostrzegający kierowcę, gdy w tzw. “martwych polach” widzenia pojawi się rowerzysta, pieszy lub motocyklista.

To już kolejny autobus z silnikiem elektrycznym testowany na trasach komunikacji miejskiej w Pabianicach. W lutym był to 9-metrowy Solaris Urbino 9 LE electric.

Pasażerowie, którzy chcieliby podzielić się swoimi opiniami na temat testowanego pojazdu, mogą je nadsyłać e-mailem na adres komunikacja@um.pabianice.pl.

 

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
30 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

ambitny plan… Proponuję kursy co 2 dni… 1 dzień jazdy, kolejny na ładowanie ze słońca… i tak w kółko

a ja ci proponuje; strzel sobie kolejnego browca, podłub w pępku i dalej bądź bohaterem internetu. Jesteś zabawny jak duda w swoich wystąpieniach

Jak wreszcie ktoś na ciebie zagłosuje, to będziesz sobie mógł proponować.

Wciskają jak mogą ale widać jak się przyjely chocby w Lodzi…

Jak się przyjęły choćby w Łodzi?

Jak się przyjęły w Łodzi?

Ile kosztuje,, zatankowanie do pełna,, tego cudu a ile kosztuje zatankowanie ON. Klimatyzację i ogrzewanie zimowe to pewnie mamy z głowy bo to bardzo pradozerne urządzenia.

Dlaczego MZK testuje autobusy elektryczne? Otóż któraś z dyrektyw Unii Europejskiej zakłada, że transport publiczny jak i kolej ma wyjść z zasilania czystego spalinowego (nie kupisz już na przykład szynobusu nowego na olej napędowy z dotacją unijną).

Elektryczne autobusy, samochody – taką nam nałożyli przyszłość, w tym kierunku muszą być kierowane wszystkie przyszłe przetargi. Jedyny sposób, aby to obejść, to zakup autobusów spalinowych, używanych, bądź odejście z Unii.

Jak się zasila ogrzewanie w autobusie elektrycznym? O ironio, silnikiem… spalinowym! Serio!

Nadal uparcie twierdzę, że elektromobilność to ślepa droga technologii.

„Jak się zasila ogrzewanie w autobusie elektrycznym? O ironio, silnikiem… spalinowym! Serio!”

Słyszałeś kiedyś o pompie ciepła?

Ogrzewanie jest prawdopodobnie na ropę.

Okolo 1885 roku też pewnie zadawano podobne pytanie Ile kosztuje owies dla kunia a ile benzyna. Przeniosłeś się w czasie?

Ile kosztuje? Jeśli wiesz, to się podziel.

Fajnie się tym altobusem jedzie wygodny jest Cichy itp

Demobil z Niemiec, Francji i Niderlandow. Eksploatacja tego droższa nawet od tramwaju na linii 41 😂
Dopóki koszt 1 km razem z szoferami i wszelkimi dodatkami nie spadnie poniżej 25 PLN to lipa… no chyba ze Pabianice na to stać 😂
Niech na liniach nocnych jezdza! W dzień się naładują z PV a nocą światla mijania mniej żrą niż klima 👍🏻

Last edited 12 dni temu by Czerstwy fotograf

A jak jest ogrzewany autobus? Skąd pochodzi energia do ogrzewania?

Już doczytałem… autobus elektryczny testowany, ogrzewany jest za pomocą silnika na LPG. Ciekawe ile spala gazu zimą bo powierzchnia do ogrzania jest duża i przez długi czas. Poprzedni model posiadał silnik na olej napędowy, czyli przysłowiowego diesla do ogrzewania. Więc nie jest to pojazd 0 emisyjny!

LPG do grzania średnio 13/100km

Możemy także zatrudnić dziesięciu ,,,śmieszków,,, do kręcenia korbą w czasie zimowych dni wtedy będzie w pełni ekologicznie. Zeroemisyjny w 100%. A tak na poważnie – nie wariujmy z tym EKO , gdyż za kilka lat bez plastiku , węgla , pierdzących zwierząt , wszystkiego co się pali , itp itd – cofniemy się cywilizacyjnie do średniowiecza . Papierowe sztućce , szklanki , talerze również się skończą – no bo skąd kraść drzewa – gdy już się skończą . Opętańczy bieg do tego EKO musi się kiedyś skończyć Ziemia radzi sobie dobrze z nadciśnieniem (wulkany) Jeden taki wybuch to 1.5 –… Czytaj więcej »

„Wystarczy też popatrzeć na sinusoidę temperatur ostatnich milionów lat na Ziemi lub chociaż tysięcy.” I to w końcu jest argument przeciwko elektrycznym autobusom.
Wreszcie jakiś naukowiec się nam wypowiedział.

Nie pali 50 litrów paliwa, tak jak autobus spalinowy. To wystarczający powód.

Ale kosztuje średnio około 2mln zł więcej niż tradycyjny. A to pozwala na zakup 300 tyś. litrów ON. A to pozwala przejechać 600 tyś km licząc spalanie 50l na 100km. Czyli przy przejeżdżaniu 100tyś km rocznie to jest 6 lat użytkowania. Poza tym hybrydowe miały być bardzo oszczędne a teraz się okazuje 50l paliwa 😀 Cytat ze strony: Kolejne nowe hybrydy ruszą na trasy – Projekt „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” – http://www.um.pabianice.pl – Oficjalny portal „Zastosowanie napędu hybrydowego pozwala na znaczne oszczędności w zużyciu paliwa.” 2mln na jednym autobusie a potrzeba ich pewnie podobnie do obecnej ilości… Czytaj więcej »

Samo stwierdzenie, że Solaris Urbino 12 electric „kosztuje średnio około 2 miliony więcej niż tradycyjny” to jakby całkowicie nieprawda. A co za tym idzie, cała reszta, to też nieprawda.

Doczytać jeszcze raz, bo raczej ma klimatyzację z funkcją grzania zasilaną pompą ciepła.
Więc jest zero emisyjny.
Solaris Urbino 12 electric

Po co testowany jest autobus innej marki niż Solaris skoro i tak zostaną zakupione autobusy Solaris?
Kiedyś już też testowano autobusy różnych marek a i tak kupiono Solarisa i w dodatku tylko Solaris stanął do przetargu.
Pewnie znowu tak będzie.
Jeśli ogrzewanie i klimatyzacja są zasilane z gazu LPG albo agregatu na olej napędowy to żadna to ekologia.

dali ofertę „na zająca”

Debilizm mocno już atakuje i Pabianice

Atakujesz, fakt.

Nigdzie sie nie sprawdziły,to moze w Pabianicach sie sprawdza…

Za jakiś czas będzie się pisało o elektrykach tak jak w artykule poniżej. Na wszystko potrzeba czasu.
https://intercars.pl/blog/historia/pierwszy-samochod-na-swiecie-czyli-kilka-slow-o-poczatkach-historii-motoryzacji-i-patentwagenie/

czas na elektryczne samoloty pasażerskie