Strona główna Aktualności Komunikacja Zgłosiła się firma do obsługi linii zastępczej Z41

Zgłosiła się firma do obsługi linii zastępczej Z41

20
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi ogłosiło przetarg na obsługę autobusowej linii zastępczej z Łodzi do Pabianic. Zgłosiła się jedna firma, a jej oferta mieści się w zakładanym budżecie.

Najprawdopodobniej 12 listopada (data nie jest potwierdzona) przestaną kursować tramwaje i rozpocznie się modernizacja infrastruktury. Remont ma trwać 2 lata i na ten okres MPK ma podpisać umowę z firmą obsługującą linię Z41.
W przetargu zgłosiła się firma – PB Tour z Bełżyc. Za obsługę linii zażądała 8 873 895 zł za całą umowę. MPK miało zabezpieczone na ten cel 9 727 455. Wszystko wskazuje więc na to, że umowa zostanie podpisana.

Liczba kursów ma się pokrywać z dotychczasowym rozkładem jazdy. Na linię Z41 ma wyjechać w dni powszednie 6 autobusów przegubowych. W sobotę i niedzielę po 5. Pojazdy mają pomieścić 130 osób, muszą być wyposażone w klimatyzację i biletomaty. Tabor nie może starszy niż 12 lat.

AKTUALIZACJA: MPK sprostowało informację z otwarcia ofert. Kwota, którą zamierza przeznaczyć to jednak 8 541 180, a nie 9 727 455 zł. Różnica wynika z błędnie użytej stawki podatku VAT. 

Szczegóły modernizacji linii tramwajowej.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Trzeba płacić dodatkowa kasę? A nie może tego zrobić MPK lodz skoro i tak obsługują te linie?! Maja tyle autobusów! Żal w głowie się nie mieści wszędzie chcą zarobić! I wsadzić brudne pieniądze!

Kolega lolek zapomina, że MPK ma wystarczająco dużo swoich zadań publicznych do wykonania w samej Łodzi. Nie jest, to żadna nowa praktyka, że organizator spomaga się podwykonawcami, takie coś można zobaczyć w: Warszawie, Krakowie, Bydgoszczy, Gdańsku, na Śląsku, we Wrocławiu, w Lublinie, czy gdzie kolwiek indziej. A co do samego pabianickiego MZK, gdybyśmy mieli autobusy przegubowe, to może i byśmy się zgłosili, ale takich autobusów nigdy w Pabianicach nie było i nie ma co tutaj tworzyć fanaberii i się obrażać na MZK za coś, czego nigdy nie miało.

Jaka dodatkowa kasa?! Miasto płaci MPK za kursy tramwaju. Z tego artykułu wynika, że teraz z tych pieniędzy MPK zapłaci innej firmie, która będzie jeździła za MPK. Proste! Gdyby MPK miało wystarczającą liczbę autobusów i kierowców to z pewnością samo by obsługiwało taką linię. Ale skoro ostatnio ilość linii zastępczych rośnie, a liczba kierowców ubywa, to nie ma widać innej możliwości.

Chyba chodzi o firmę BP Tour a nie PB Tour…swoją drogą ciekawe gdzie będą serwisowane i parkowane te autobusy skoro firma jest z Bełżyc…

Dlaczego MZK w Pabianicach nie zgłosiło się do przetargu? Z tego co pamiętam to według epainfo i konkurencyjnego portalu to dzienna liczba pasażerów to 9000-10000 osób, więc zakładając że każdy pasażer ma bilet ulgowy tylko na terenie Pabianic to 1,30zł x 9000 = 11700zł dziennego przychodu. Mnożąc to razy liczbę dni w roku daje 4.270.500 przychodu a razy 2 lata 8.541.000zł przychodu. Dziwi mnie to bo z perspektywy osoby prowadzącej firmę przetarg ten mógłby pokryć w znacznej mierze dwuletnie koszty eksploatacji taboru a obecna sprzedaż byłaby dochodem pozwalającym na dalsze inwestycje np w tabor. Tak wiem nie mamy przegubowych autobusów,… Czytaj więcej »

Chciałbym, żeby do tego komentarza odniósł się główny specjalista ds. komunikacji w pabianickim Urzędzie Miasta.

Dobrze, że nasze MZK nie startowało. Bez przegubów to byłby jakiś armagedon. Nie pomieścilibyśmy byśmy się w tych autobusach. Co do Twoich wyliczeń – podałeś przychód. Ale zysk, a przychód to inne sprawy. Odchodzi amortyzacja, eksploatacja, koszty pracy kierowców, koszty zakupu autobusów, podatek PIT, CIT no i VAT. Podejrzewam, że gdyby to było opłacalne dla naszego MZK to zgłosiliby się do przetargu.

Myśle, że od planowania to oni mają lepszych ludzi od Ciebie 🙂

Żeby kupić przeguby trzeba mieć zaplecze na ich serwis. Garaże z kanałami w Mzk są za małe żeby przegub tam wjechał.
Druga sprawa to brak kierowców w Łodzi i w Pabianicach.

To w Pabianicach też brakuje kierowców? W tamtym roku były jakieś ogłoszenia, potem zniknęły, więc myślałem, że mają w MZK komplet. Łódź ogłasza się co chwilę w necie i w radiu, więc chyba u nich bardzo słabo z ludźmi.

Większość ludzi jeżdżących tramwajem ma migawkę, a nie jeździ na jednorazowych biletach.

Ciekawe jakie wyniosa koszty tramwaju ?
za dwa lata obsługi lini 41
To mogło by być ciekawe porównanie

To jest ciekawostką
Że nie można było tego jakoś dogadać
Nasz mzk wymieniał tabor
I Stare autobusy jeszcze jeździły
I było ich ponad 10
Więc zakładam że
jeszcze by dojezdzily te dwa lata
I w ramach odejścia na emeryturę
zarobiły by jeszcze kilka mln.

Co Ty kolego wypisujesz?! Stare pabianickie autobusy to był dramat! Jako pasażer czułem się w tych szaro-niebieskich autobusach bardzo niepewnie. Do tego to były autobusy krótkie! Nie pomieścilibyśmy się w nich. To muszą być przeguby. Więc bardzo dobrze, że MZK się nie zgłosiło.

A obecny tramwaj to luksus w stylu Tesla ?

Czy nie lepiej byłoby gdyby władze się dogadały i to MZK samo zapewniło komunikację zastępczą skoro MPK Łódź nie może zrealizować komunikacji zastępczej?

Zawsze MPK Łódź będzie miało na kogo zgonić liczne niedociągnięcia, które pojawią się w trakcie tych dwóch lat.

Jak będzie wyglądała kwestia biletów? Czy pozostaną bez zmian czy może będą jakieś inne?