Strona główna Aktualności Komunikacja Nowy przystanek kolejowy z parkingiem Park&Ride

Nowy przystanek kolejowy z parkingiem Park&Ride

7

Kolejny raz potwierdzają się informacje o planowanej budowie drugie przystanku kolejowego w Pabianicach.

Już w ubiegłym roku informowaliśmy, że we wstępnych materiałach koncepcyjnych, stację Pabianice Północ umiejscowiono przy ul. Lutomierskiej. W związku z planowaną przez PLK modernizacją linii nr 14 przez Pabianice przejeżdżać będzie więcej pociągów (WIĘCEJ O INWESTYCJI), co może przełożyć się również na ilość pasażerów i potrzebę budowy drugiej stacji.

11 kwietnia w Starostwie Powiatowym w Pabianicach odbyły się pierwsze konsultacje społeczne w sprawie transportu i komunikacji naszego powiatu. Dotyczyły one rozwoju Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Teresa Woźniak, dyrektor departamentu infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, zapowiedziała budowę przystanku kolejowego Pabianice–Północ przy ul. Lutomierskiej. Jak informuje portal rynek-kolejowy.pl, w najbliższych miesiącach ma zostać ogłoszony przetarg na dokumentację pozwalającą na ubieganie się o fundusze unijne na realizację dużego projektu przystankowego, którego elementem ma być wspomniana inwestycja. W pobliżu zbudowany miałby zostać parking typu Park&Ride.

 

Dodaj komentarz

7 komentarzy do "Nowy przystanek kolejowy z parkingiem Park&Ride"

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany

Witam już teraz można dostosować godziny odjazdu linii nr.5 z Bugaju na dworzec PKP do odjazdu pociągów do Łodzi bez żadnych inwestycji .

Kochani, właśnie się rozpisuje przetarg na tunel łączący Łódź Kaliską z Łodzią Fabryczną (przypominam, że na drugiej, podziemnej nitce Łódź Fabryczna – Łódź Żabieniec zostaną zlokalizowane dodatkowe przystanki kolei podziemnej w rejonie ulic Zachodniej/Zielonej i Manufaktury/Ogrodowej). Gdy inwestycja zostanie już ukończona ŁKA deklaruje częstotliwość kursów na trasie Pabianice – Łódź Kaliska – Łódź Fabryczna – Łódź Widzew co 30 minut. A czas przejazdu będzie nieporównywalnie lepszy, niż czymkolwiek innym. Pociąg pojedzie po nowych torach umożliwiając dojazd do ścisłego centrum Łodzi w niecałe 20 minut. I tutaj wykazać będzie się musiało MZK Pabianice, aby zapewnić połączenie priorytetowe w relacji osiedle “bugaj”… Czytaj więcej »

Sara
Tylko, że mi – matce dwójki dzieci, które przed pracą muszę odprowadzić do przedszkola, zależy na tym, aby maksymalnie skrócić czas dojazdu do pracy. Poza tym tak jak pisałam wcześniej chciałam zwrócić uwagę Urzędników na nasz problem, również na to, że jesteśmy uzależnieni od prywatnych przewoźników. Życzyłabym sobie powrotu regularnych połączeń chociażby realizowanych przez PKS lub nasze MZK z biletami miesięcznymi kursujących z Osiedla Bugaj do Dworca Łódź – Fabryczna. Co do komfortu podróżowania tramwajami to mam odmienne zdanie, bo często zwłaszcza w okresie zimy bezdomni znajdują w nich sobie schronienie i “pachnie” nie tylko dymem z papierosów.

Aga – ja dojeżdżam i do dworca i z dworca Kaliska do Centrum. Nie narzekam. Wszystko w miarę skorelowane i dużo lepszy komfort niż w zatłoczonym busie, w którym jeszcze kierowca pali p[papierosy.

Miałam przyjemność?? uczestniczyć w opisanych w artykule konsultacjach bo po pierwsze w artykule informującym o nich nie było mowy, że będzie dotyczył Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i o naiwna sądziłam, że zainteresuję kogoś z uczciwie nam panujących problemem ludzi dojeżdżających codziennie z Osiedla Bugaj do Łodzi. Niestety kolejny raz przekonałam się, że Urzędnicy mają zwykłych ludzi w nosie. Najważniejsze, że Oni mają blisko do pracy. My codziennie dojeżdżający do pracy i na uczelnie do Łodzi zostaliśmy pozostawieni sami sobie i skazani na łaskę i niełaskę prywatnych przewoźników. Drodzy Państwo Urzędników nie interesuje rozwiązanie kwestii połączeń Osiedla Bugaj z Łodzią. Co więcej… Czytaj więcej »

Z koleją w Pabianicach to jest tak, że najpierw trzeba się dostać z miasta na jego peryferie żeby później zostać przez pociąg wywiezionym na peryferie Łodzi i mocno kombinować jak dotrzeć do cywilizacji.
Alternatywą mógłby być szybki tramwaj lub nawet może lepiej trolejbus po buspasie dowożący pasażerów do węzła sieci komunikacji miejskiej w Łodzi.
Ludzie z Pabianic nie jeżdżą do Łodzi do parku do ZOO czy na Falę, ale do szkół wszelakich i prac najemnych.

Najlepszy wariant to przebudowa przejazdu kolejowego na Lutomierskiej (wiadukt lub tunel), a dopiero później budowa jakiegokolwiek peronu. Jeżeli zaś zostanie najpierw zbudowany peron to praktycznie można zapomnieć o jakiejkolwiek przebudowie tego przejazdu

wpDiscuz