Strona główna Aktualności Komunikacja Nowy przystanek kolejowy z parkingiem Park&Ride

Nowy przystanek kolejowy z parkingiem Park&Ride

7

Kolejny raz potwierdzają się informacje o planowanej budowie drugie przystanku kolejowego w Pabianicach.

Już w ubiegłym roku informowaliśmy, że we wstępnych materiałach koncepcyjnych, stację Pabianice Północ umiejscowiono przy ul. Lutomierskiej. W związku z planowaną przez PLK modernizacją linii nr 14 przez Pabianice przejeżdżać będzie więcej pociągów (WIĘCEJ O INWESTYCJI), co może przełożyć się również na ilość pasażerów i potrzebę budowy drugiej stacji.

11 kwietnia w Starostwie Powiatowym w Pabianicach odbyły się pierwsze konsultacje społeczne w sprawie transportu i komunikacji naszego powiatu. Dotyczyły one rozwoju Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Teresa Woźniak, dyrektor departamentu infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, zapowiedziała budowę przystanku kolejowego Pabianice–Północ przy ul. Lutomierskiej. Jak informuje portal rynek-kolejowy.pl, w najbliższych miesiącach ma zostać ogłoszony przetarg na dokumentację pozwalającą na ubieganie się o fundusze unijne na realizację dużego projektu przystankowego, którego elementem ma być wspomniana inwestycja. W pobliżu zbudowany miałby zostać parking typu Park&Ride.

 

Dodaj komentarz

7 komentarzy do "Nowy przystanek kolejowy z parkingiem Park&Ride"

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany

Najlepszy wariant to przebudowa przejazdu kolejowego na Lutomierskiej (wiadukt lub tunel), a dopiero później budowa jakiegokolwiek peronu. Jeżeli zaś zostanie najpierw zbudowany peron to praktycznie można zapomnieć o jakiejkolwiek przebudowie tego przejazdu

Z koleją w Pabianicach to jest tak, że najpierw trzeba się dostać z miasta na jego peryferie żeby później zostać przez pociąg wywiezionym na peryferie Łodzi i mocno kombinować jak dotrzeć do cywilizacji. Alternatywą mógłby być szybki tramwaj lub nawet może lepiej trolejbus po buspasie dowożący pasażerów do węzła sieci… Czytaj więcej »
Miałam przyjemność?? uczestniczyć w opisanych w artykule konsultacjach bo po pierwsze w artykule informującym o nich nie było mowy, że będzie dotyczył Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i o naiwna sądziłam, że zainteresuję kogoś z uczciwie nam panujących problemem ludzi dojeżdżających codziennie z Osiedla Bugaj do Łodzi. Niestety kolejny raz przekonałam się,… Czytaj więcej »

Aga – ja dojeżdżam i do dworca i z dworca Kaliska do Centrum. Nie narzekam. Wszystko w miarę skorelowane i dużo lepszy komfort niż w zatłoczonym busie, w którym jeszcze kierowca pali p[papierosy.

Sara Tylko, że mi – matce dwójki dzieci, które przed pracą muszę odprowadzić do przedszkola, zależy na tym, aby maksymalnie skrócić czas dojazdu do pracy. Poza tym tak jak pisałam wcześniej chciałam zwrócić uwagę Urzędników na nasz problem, również na to, że jesteśmy uzależnieni od prywatnych przewoźników. Życzyłabym sobie powrotu… Czytaj więcej »
Kochani, właśnie się rozpisuje przetarg na tunel łączący Łódź Kaliską z Łodzią Fabryczną (przypominam, że na drugiej, podziemnej nitce Łódź Fabryczna – Łódź Żabieniec zostaną zlokalizowane dodatkowe przystanki kolei podziemnej w rejonie ulic Zachodniej/Zielonej i Manufaktury/Ogrodowej). Gdy inwestycja zostanie już ukończona ŁKA deklaruje częstotliwość kursów na trasie Pabianice – Łódź… Czytaj więcej »

Witam już teraz można dostosować godziny odjazdu linii nr.5 z Bugaju na dworzec PKP do odjazdu pociągów do Łodzi bez żadnych inwestycji .

wpDiscuz