Strona główna Nie przegap Ustawili sygnalizatory. Ale nie będą na stałe

Ustawili sygnalizatory. Ale nie będą na stałe

20
Na skrzyżowaniu ulic Karniszewickiej i Wspólnej pojawiły się sygnalizatory świetlne. Na razie nie działają, ale będą. Już od poniedziałkowego rana. 

Ich montaż jest związany z zaplanowanym na 31 sierpnia rozpoczęciem przebudowy przejazdu kolejowego na ul. Lutomierskiej. Inwestycję będą prowadziły PKP Polskie Linie Kolejowe, w ramach modernizacji linii nr 14 między Łodzią Kaliską i Zduńską Wolą.

Sygnalizatorów jest osiem, na każdym wlocie, po jednym dla kierowców i dla pieszych. Ustawiono je na wniosek Urzędu Miejskiego, przede wszystkim ze względu na autobusy.

– Przejazd będzie zamknięty, co wymusi objazdy i spowoduje zwiększony ruch na ul. Karniszewickiej. Chcemy ułatwić pracę kierowcom MZK, zwłaszcza, że skrzyżowanie z ul. Wspólną jest ciasne i trudno tam manewrować tak dużym pojazdem jak autobus – mówi Marcin Chmielewski, zastępca naczelnika wydziału infrastruktury technicznej i komunikacji w pabianickim magistracie.

Przebudowa przejazdu została podzielona na dwa etapy. Ten, który rozpocznie się w poniedziałek, ma potrwać około dwóch tygodni. Kolejny w listopadzie.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
  1. szkoda, że jednak nie będzie tunelu na lutomierskiej
  2. zeby tylko nie wpadli na pomysł zostawienia sygnalizacji na stałe

Jeszcze nie działa a ty już narzekasz na sygnalizacje. Amator

Nie amator a zwykły debil.

Nie jestem Twoim ojcem 🙂

całe szczęście ale współczuje twoim pociechom

ja współczuje Twojemu ojcu, ale to jedyne co moge zrobić

Nie narzekam tylko przewiduje amatorze 🙂
Już raz pewien radny miał pomysł postawienia tam sygnalizacji i większość użytkowników (w komentarzach) wyraziła temu sprzeciw.

Przydał by się tam stały patrol drogówki z lawetą i jeszcze słupki w chodniku. Parkowanie przed przejściem dla pieszych jest tam normą. Codziennością jest też parkowanie na nim, jak również na środku skrzyżowania. Może jak raz, drugi odholują takiego suwa lub luxlimuzynę to taki tępy egoista się nauczy, że są też i inni uczestnicy ruchy, którzy przez ich niedorozwój nie mogą skręcić. Mam nadzieją, że w tym miejscu służby porządkowe staną na wysokości zadania równie dobrze co na Mariańskiej i równie często tam będzie laweta i sypały się mandaty za parkowanie w miejscu niedozwolonym.

Last edited 1 miesiąc temu by szofer

Jeśli nie zostanie cofnięta linia warunkowego zatrzymania P -14 to kierowcy MZK i wszystkich innych większych pojazdów, będą miały ogromny problem skręcić w prawo, ze Wspólnej w Karniszewicką.

Się dostosujemy do warunków

Jest cofnięta

Tam jest zakaz do 10 ton więc nic szczególnie większego poza autobusami nie będzie tam wjeżdżać

co ty gadasz? a prezeska zakładu codziennie tam przejeżdzo!

Chyba że do jednej z firm przyjedzie transport wraków do rozładunku, gdzieś będzie dostawa cegieł. docelowych to niedotyczy…

To pojedyncze przejazdy a nie stałe. Więc problemu nie powinno byc

To są światła tymczasowe.
Generalnie stajesz przed sygnalizatorem. Hierarchia jest jasna: jeśli oznakowanie poziomie nie zgadza się z sygnalizacją, pierwszeństwo ma sygnalizacja. Tak więc żadnych linii przesuwać nie będzie trzeba, wystarczy odpowiednio ustawić sygnalizatory.

Przepisy są jasne. Jeśli jest linia zatrzymania i nadawany jest sygnał czerwony to stajesz przed linią. Więc nie mąć, bo hierarchia nie ma tu nic do rzeczy

o co debata ta? przecież i bez świateł nikt nie staje tam na lini zatrzymania a rtówno z krawężnikiem, bo tylko tak widać drogę poprzeczną, zwłaszcza jak jakiś debil stanie przed wejściem do sklepu (tych to już wogóle nie rozumiem)

Dobra, podyskutujmy sobie dla dyskusji, bo i tak każdy normalny zatrzyma się przed sygnalizatorem: § 99. 1. Zatrzymanie pojazdu wynikające z nadawanego sygnału powinno nastąpić przed linią zatrzymania, a w razie jej braku — przed sygnalizatorem. Gdzie na Karniszewickiej widzisz P-14? Nawet gdyby zamiast P-12 było P-14, twoim zdaniem możesz sobie przejechać za przejście dla pieszych i stanąć przy samej jezdni poprzecznej, mając sygnalizator 5 metrów za sobą? Przecież to jest oczywiste, że P-14 w miejscu, w którym nie widzisz sygnalizatora nie jest linią zatrzymania się PRZED sygnalizatorem, tylko miejscem zatrzymania, gdy sygnalizator nie działa. Reasumując, jeśli masz sygnalizator a… Czytaj więcej »

Idź zobacz jak jest i przeproś. Nie wiem po co ci ten wywód był skoro wszystko jest jasne.