Strona główna Aktualności Na początek 3 kilometry. Będzie remont drogi w Rydzynach

Na początek 3 kilometry. Będzie remont drogi w Rydzynach

48
Po kilku nieudanych przetargach Starostwo Powiatowe w Pabianicach zmniejszyło zakres prac dotyczący przebudowy drogi w Rydzynach. Tym razem przetarg został rozstrzygnięty. 

Starostwo za 9,5 mln złotych (9 025 000 zł z Polskiego Ładu) chciało przebudować 6-kilometrowy odcinek od ul. 20 Stycznia w Pabianicach do drogi wojewódzkiej nr 485 w Pawłówku. Jednak firmy startujące w kilku przetargach za ten zakres prac żądały ponad 10 mln zł więcej.

Ogłoszono więc przetarg na przebudowę 3-kilometrowego odcinka, od mostu w Potaźni w stronę Pawłówka, do drogi na Jadwinin.

Na zielono zaznaczono aktualny zakres prac, na czerwono ten docelowy

Zadanie w formule zaprojektuj i wybuduj wykona firma „Włodan”. 10 pierwszych miesięcy to czas na wykonanie projektu. Pod koniec września 2024 roku rozpoczną się prace budowlane.

 – Koszt przebudowy to około  11 milionów złotych i jest rozłożony na dwa lata. Termin zakończenia prac to 21 października 2025 roku – mówi Henryk Brzyszcz, członek zarządu Powiatu Pabianickiego.

Na przebudowę pozostałych części z pierwotnego zakresu tj. dokończenie ul. Długiej w Rydzynach w kierunku Pawłówka, drogi w Pawłówku do DW 485 i ul. Rydzyńskiej w Pabianicach Starostwo otrzymało w październiku 2023 roku dofinansowanie z Polskiego Ładu edycja VIII w wysokości 8 mln zł. Trwają prace nad przygotowaniem materiałów do ogłoszenia przetargu na pozostały zakres. Przewidywany termin zakończenia inwestycji to koniec listopada 2025 r.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
48 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

super wiadomość, gratulacje dla Pana Starosty i zarządu, czas najwyższy, bo dzisiaj ta droga wygląda makabrycznie

DDR została w projekcie, czy ze względu na duże koszty została usunięta?

Oby została.

Noo jak Włodan wziął temat to możemy spać spokojnie 🤣🤣🤣

Włodan jeśli się spóźni z terminem o 6 mc, to tak jakby się nie spóźnił. Dopiero teraz kierowcy i rowerzyści będą kląć na te roboty drogowe i będą się wszyscy zastanawiać, czy było warto tą drogę remontować. A potem będą się znowu zastanawiać czy był sens tą drogę robić, jak po pierwszym sezonie zimowym, będą gorsze dziury niż były. Cyrk na kółkach za 10 mln. zł. Ktoś powinien otrzymać ZŁOTY PUCHAR DZBANA A NA DZBANIE WKLEJONE ZDJĘCIE JANUSZA NOSACZA. PRZEPIĘKNA SPRAWA.

Też uważam, że nie warto remontować i nie ma sensu robić, masz rację.

Proszę Cię 5G wymyśl coś własnego, wyrzucili Cię ze spacerków, teraz już wiadomo dlaczego
Zajmij się lotem na księżyc teoriami spiskowymi, a normalne sprawy, zostaw normalnymi ludźmi.

Objawem twojej psychozy jest paranoja. Schizofrenia paranoidalna to bardzo ciężki stan, powinieneś się leczyć.
Nie powinienem cię w takim stanie dobijać, ale muszę powiedzieć prawdę: ta osoba, do której piszesz, w której widzisz mnie, to nie ja.
Poproś lekarza, może zamieni ci Olanzapinę na Klozapinę.

Uderz w stół …. Winny się tłumaczy …
W końcu jesteś ekspertem w używkach i psychotropach

Widzisz mnie też w innych miejscach, poza Epainfo? Czy może twoja psychoza maniakalna umiejscowiła się wyłącznie na tym forum?
Myliłem się. Zmiana leków nie pomoże.

Może ktoś odpowie, dlaczego nie będzie drogi dla rowerów (a miała być), skoro droga kończy się na 20 Stycznia przy Rydzyńskiej, a w Rydzyńskiej nie będzie, czyli rowerzyści wraz kierowcami samochodów nadal będą jeździli strasznie dziurawym asfaltem przez las, ponieważ odcinek od 20 Stycznia do mostu na rzece nie będzie robiony, a kiedy będzie zrobiony to też nikt nie wie. Debilizm i tyle, ale nie ma się co dziwić, miasto zrobiło drogę dla rowerów, a starostwo nie bedzie tego kontynuowało.

Może odpowiesz skąd wiesz, że nie będzie?

Dlatego że ta droga od 20 stycznia do mostu na potaźni nie będzie robiona. Po co by mieli robić drogę dla rowerów jak nie ma tam wyremontowanej drogi? Logiczne myślenie większości ludzi mnie przeraża. Ale z drugiej strony, jest się z czego śmiać.

O tym, że będzie robiona i że już przygotowywany jest przetarg można przeczytać w powyższym artykule.
Brak umiejętności przeczytania i zrozumienia kilku prostych zdań mnie przeraża. Ale można się nieźle pośmiać.

Droga dla rowerów ok ale w terenie miejskim. Na tej nowej od Stycznia do Pawlowka nie musi być. Po pierwsze pas tej drogi rowerowej zajmowalby znaczna część pasa jezdni a po drugie trzecie i czwarte każdy rowerzysta jest zobowiązany do jazdy ja najbliżej prawej strony jezdni.

Jak droga dla rowerów może zajmować jezdnię?

Nie może, ale za to może zabierać i tak wąski pas drogowy (kosztem szerokości jezdnii). A po tej drodze rowerowej będzie może jeździła 1 osoba, MOŻE

Czyli:
1. Nie może zajmować jezdni.
2. Jezdnia będzie zgodna z przepisami, ale dla ciebie za wąska, więc żałujesz rowerzystom, bo
3. Wymyśliłeś, że będzie nią jeździć jedna osoba.

Pkt 3 stwierdziłem fakt, który poprzedzilem badaniem ruchu na drogach rowerowych na terenie miasta Pabianic.

Jeżeli nie ma możliwości wykonania ścieżki rowerowej o odpowiedniej szerokości to ta brakującą szerokość zabiera się z drogi dla aut. Np po 20-30cm z każdej strony, tak by szerokość drogi była zgodna z przepisami i szerokość ścieżki rowerowej również.

To, jeśli szerokość jezdni i tak będzie zgodna z przepisami, a ruch pieszych i rowerów będzie przekierowany na ciąg pieszo-rowerowy to w czym problem?

Last edited 5 miesięcy temu by Alexa

Co to jest ciąg pieszo-rowerowy ? Nazwa zgodna z przepisami?

Zdecydowanie lepsza, niż „pas jezdni” czy „droga dla aut”.

Pytanie czy zgodna, odpowiedź: lepsza niż to i to. Brawo, wszędzie udzielasz takich odpowiedzi na zadane pytanie ??

Takich odpowiedzi udzielam zawsze, kiedy ktoś próbuje odejść od meritum. Ale, jeśli ci tak zależy, to odpowiem: jest to fraza powszechnie używana w języku polskim, wykorzystywana między innymi w dokumentacji technicznej, takiej jak projekty organizacji ruchu lub dokumentacji budowlanej oraz w mowie potocznej.

Last edited 4 miesięcy temu by Alexa

Ciąg pieszo-rowerowy – określenie stosowane w dokumentacji technicznej budownictwa drogowego, rodzaj infrastruktury rowerowej użytkowanej przez pieszych i rowerzystów (ścieżka pieszo-rowerowa), gdzie stosuje się segregację ruchu uczestników na osobnych szlakach. Jest to część ulicy (drogi), składająca się z chodnika i ścieżki rowerowej położonych obok siebie w pasie drogi (ulicy) lub poza nim.
Oznaczony znakiem C13-16

Wikipedia, prawie jak ustawa, prawdę ci powie, szczególnie opisując ciąg pieszo rowerowy słowami chodnik i ścieżka rowerowa. Czasem nie warto bzdur cytować.

Rowery dadzą radę a co z hulajnogami? Zakaz wjazdu😂

Zamiast zrobić pierwszą część odcinka drogi tj. od Pabianic w stronę Rydzyn to oni chcą zrobić środek. Zwykła głupota.

Wtedy tacy malkontenci, jak ty by płakali, że dlaczego nie z drugiej strony, bo oni jeżdżą akurat z drugiej.

Przecież mialobie być żadnych pieniędzy z polskiego ładu dla Pabianic..

Ktoś tu umie liczyć ? Chcieli za 9,5 miliona wyremontować 6 kilometrów drogi ale firmy chciały ponad 10 milionów . Więc miasto będzie teraz remontować 3 kilometry za 11 milionów ? Dobrze to rozumiem czy za głupi jestem ?

Za głupi. Przeczytaj jeszcze raz.

Jestes głupi. Jest napisane że firmy za 6 km chciały nie 10 milionów, tylko o 10 milionów WIĘCEJ, czyli chcialy 19 milionów. Czytaj ze zrozumieniem!

Chcieli za 9,5 miliona wyremontować 6 kilometrów drogi ale firmy chciały ponad 10 milionów WIĘCEJ, czyli około 20 mln a nawet ponad. Czyli teraz za to co mają 9,5 mln + dotacja 2 mln będą remontować połowę drogi 3 km.

Nie macie racji chcieli za darmo zrobić, bo Pabianice to najlepsze miasto. Jednak jak władze miasta się dowiedziały, że mają nie płacić to zgłosili się o pomoc do Rządu i dostali 10mln dotacji i teraz będzie droga za tą kwotę.

Najpierw rodzima firma złożyła ofertę na 20 mln, ale jak wykonawcy z innych województw, złożyli swoje oferty, to rodzima firma obniżyła swoją propozycję do 10 mln. Taki to cud. Co otrzymamy jaką jakość materiały i co zostanie obcięte? szerokość? krawężniki? ścieżki rowerowe? chodniki? Na jakiej kwocie ostatecznie się skończy i ile powiat dopłaci ? Zobaczymy. Chodniki i ścieżki rowerowe są niezbędne w tej miejscowości ponieważ Rydzyny nie są gorsze od Piątkowiska czy Bychlewa. Również z tego powodu, że Rydzyny są drogą objazdową dla transportu Łódź-Belchatów. Rydzyny są miejscem gdzie jeżdżą ciężarówki wyładowane drzewem z wycinki lasu, oraz ciężkim transportem prowadzącym… Czytaj więcej »

Kolejna rzecz to zaniedbania, które były latami w tej miejscowości. Brak rowów odbierających wodę z jezdni, woda podmywała pobocza zamarzała i rozsadzała brzegi drogi, krzewy a nawet drzewa, które urosły w rowach bo nikt ich nie przycinał. W całej miejscowości zostały pokasowane przez brak nadzoru rowy więc podczas ulewy i zim droga jest postępująco niszczona. Żeby było śmieszniej co roku są wypłacane pieniądze z gminy prywatnej firmie, która jest odpowiedzialna za oczyszczanie, stan techniczny i drożność rowów. Obecnie są do wydania jakieś pieniądze przed końcem roku to robi się oświetlenie niezamieszkałej części Rydzyn. Zima, mróz, lampy w krzakach, w drzewach… Czytaj więcej »

Po za tym dowiadujemy się, że starostwo nie ma żadnych swoich pieniędzy, bo gdyby nie pieniądze z polskiego ładu, to ta droga by zarosła krzakami.
Koszt jest 10-11 mln, dotacja 9,5 mln,a starostwo nie ma pieniędzy dołożyć ze swojej kasy
500 tys-1mln zł

Starostwo wydaje swoje pieniądze np. na utrzymanie nie należącej do niego drogi K-71, ktorą na siłę próbował wcisnąć nam PiS przed wyborami, wiadomo dlaczego.

dZIWNE, BO TO MIASTO ZA pIS,U COS DRGNEŁO, WIĘC ZEJĆ CZLOWIEKU DO CZASOW po, GDZIE NIC NIE ZOSTAŁO ZROBIONE…

Przestań ćpać.

Droga dla rowerów jest, jadą po ulicy więc po co to wszystko

Droga bez ścieżki rowerowej ? Hmm…teraz mimo dziur ,fatalnej nawierzchni pędzą tam autami aż im głowy skaczą ,strach rowerem jechać ,jeśli zrobią ten odcinek to będzie istna autostrada ,jak dzieci z Rydzyn jadąc na rowerach maja czuć się bezpiecznie …szanuje inwestycje ale czemu ,czemu ,czemu nikt do końca nie przemyśli ,rozumiem że urzędnicy „dziadki z brzuchami” nie pedałują ale jak można się godzić i zatwierdzać taki projekt ?

Ciąg pieszo-rowerowy ma być po prawej stronie jadąc od 20. stycznia

Dzieci niech jeżdżą pod opieką dorosłych i nie marudź. Są ważniejsze wydatki, np szkutnia albo tunel dla wiewiórek.

Gdzie jest powiedziane, że bez ścieżki?

Super 🙂