Wzdłuż ulicy Łaskiej postępują prace związane z modernizacją linii tramwajowej. Powstaje tam nowe torowisko. 

Do tej pory fachowcy wykonali podbudowę, położyli podkłady, a na niektórych odcinkach (w rejonie ulicy Kochanowskiego) rozpoczęli układanie szyn. Prawdopodobnie już w przyszłym tygodniu będą one spawane. Mniej zrobiono w rejonie pętli przy ul. Wiejskiej, ale to się zmieni już w najbliższych dniach. Zakres prac będzie podobny.

– Później wykonamy przejazdy z zamkniętymi teraz ulicami podporządkowanymi – wyjaśnia Rafał Sąciński, prezes Progreg InfraCity, konsorcjum, które realizuje inwestycję.

Do czasu zakończenia tego etapu robót skrzyżowania ulicy Łaskiej z Ostatnią, Kochanowskiego i Pomorską pozostaną nieprzejezdne. Ich otwarcie ma nastąpić 19 października, wraz z równoczesnym zamknięciem kolejnych skrzyżowań – z ulicami Szarych Szeregów, Tkacką i Mielczarskiego.

W drugiej połowie listopada wykonawca zamierza już profilować i regulować tory. I ruszyć z kolejnymi robotami.

– Będą prowadzone na peronach i przystankach tramwajowych – dodaje prezes.

Z kolei za dwa tygodnie przewidziano rozpoczęcie prac w Ksawerowie. Tam zdjęto jedynie sieć trakcyjną, teraz będzie demontowane stare torowisko.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

nie dość że krzywe to chyba z demobilu bo zardzewiałe! 🙂

wie ktos czemu to torowisko jest w takim rowie?

Bo jak napada deszcz, to tramwaj będzie pływać 😉

Na początku układasz tory. Później się je wyrównuje. Tak samo to wyglądało przy wymianie torów kolejowych.

no i teraz są na nasypie!

Faktycznie, układają w wielkim obniżeniu chyba po to, aby perony przystankowe były na równi, ale jak ostatnio przypadało tak mocniej, to w tych wykopaliskach stało pełno wody. Tak więc dlatego będzie się nazywał Pabianicki Tramwaj Wodny. Ciekawe jak to rozwiążą przy przejazdach ulicznych i wjazdach do posesji gdzie torowisko musi być na równo.

W Ksawerowie prace przy demontażu torowiska już się zaczęły. A ja się cieszę, że roboty ruszyły. Trzeba się będzie przemęczyć ale mam nadzieję że na Zamkowej dowcipnisie zwykle na obcych rejestracjach nie będą wyprzedzać z prawej strony.

gdybyś jeździła tak jak nakazują przepisy kodeksu , czyli jak najbliżej prawej strony, to by Cię z prawej nie wyprzedzali

Ten podkład pod torami to specjalnie tak pofalowany jest? Przecież widać jak byk, że nie jest równo położony.

Bardzo dobrze, że będą remontować drogi w centrum. Uważam jednak, że stawianie na tramwaj jest wyrzucaniem pieniędzy, Tramwaj będzie miał awarie/kolizję i cała trasa zablokowana, i będą musieli puścić autobus zastępczy. Remont drogi OK, ale autobusy elektryczne lub na wodór by za to kupili zamiast nowe tory robić.

Tak jest, 30 ton złomu na szynach i dwóch pasażerów wewnątrz tramwaj może był dobry kiedyś, ale teraz w takim mieście jak Pabianice to pieniądze wyrzucone w błoto. Ktoś powie, że nie kopci-zgoda, ale ile kopci elektrownia zeby wytworzyć energię dla tramwaju tego nikt nie mówi.

Pisałem kiedyś to w komentarzach. Miasto powinno położyć przy okazji światłowody w gruncie a potem czerpać kasę od firm telekomunikacyjnych.

Albo postawić wzdłuż budki i czerpać datki ze sprzedaży lodów.

Liczyłem na Włodana, miałem nadzieję, że udźwigną temat. Chyba się przeliczyłem… Ale na bank będzie na czas, a ze Krzywe tory…tu się dopiero uczą, ale kolejny raz dadzą radę. Uczyć gdzieś się trzeba. Najlepiej na własnym podwórku.

Litości, przecież torowisko nie jest jeszcze przytwierdzone, a tym bardziej podbite.

Przytwierdzą, podsypią tłuczniem, podbiją Plasserem i będzie jak należy.
Cierpliwości. Obecnie tor leży jeszcze luzem na pokładach!