Strona główna Aktualności Komunikacja Modernizacja linii tramwajowej 41: ruszają prace w Ksawerowie

Modernizacja linii tramwajowej 41: ruszają prace w Ksawerowie

6
Wykonawca modernizacji linii tramwajowej nr 41 rozpocznie po weekendzie kolejny etap inwestycji – ruszą prace w Ksawerowie. Oznacza to zmiany w organizacji ruchu.

Projekt, jak ma ona wyglądać jest już zatwierdzony. Prace ruszą we wtorek, 3 listopada i będą prowadzone od Małego Skrętu do ul. Jana Pawła II. W związku z tym zostaną zamknięte skrzyżowania z ulicami: Mały Skręt, Wspólną, Szeroką i Żytnią (z tymi bez wylotu będą oczywiście otwarte).

W pierwszej kolejności na ksawerowskim odcinku nastąpi demontaż torowiska.

– Później musimy usunąć kolizje z przyłączami gazowymi, energetycznymi i siecią teletechniczną. Następnie będziemy wykonywać podbudowę pod torowisko – wyjaśnia Rafał Sąciński, prezes Progreg InfraCity, konsorcjum, które realizuje przedsięwzięcie.

Roboty obejmą również Mały Skręt. Tutaj między innymi zostanie zainstalowana sygnalizacja świetlna, zmieni się również lokalizacja przejścia dla pieszych.

Rozpoczęcie prac w Ksawerowie nie oznacza przerwania ich w Pabianicach. Około połowy listopada ma rozpocząć się przebudowa pętli tramwajowej przy ul. Wiejskiej (układu torowego, sieci trakcyjnej itd.).

– Finalnie będzie trochę mniejsza niż obecnie, gdyż nie wszystkie zajęte przez nią działki  należą do miasta – wyjaśnia prezes.

Z kolei na przełomie listopada i grudnia mają ruszyć prace na ul. Warszawskiej.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

No taaaaak. Wraz z pierwszym śniegiem i mrozem modernizacja ruszy pełną parą…:)

O ile będzie jakikolwiek śnieg i mróz.

Jak były upały to wokół torowiska w P-cach pętało się około pięciu osób, dwa razy w tygodniu. W pozostałem dni nikogo nie było na placu budowy…bo termin ukończenia przesunięty więc można olać, a już na pewno nie kończyć przed czasem

Wiosną z powodu pandemii stanęły prace na torowisku i przedłużono termin oddania inwestycji. A było wtedy 200-300 przypadków dziennie. Teraz jest 20 tys. dziennie i prace ruszają pełną parą……

Głęboka jesień, zaraz przyjdzie zima a oni front robót budowlanych w tym czasie otwierają? Dodam, że robót bardzo wrażliwych na zmiany pogodowe.

Dodam tylko, że na odcinku ksawerowskim po modernizacji nadal będzie jeden tor tak jak przed ponad stu laty kiedy to uruchamiano komunikacje tramwajową do Pabianic…comment image