Prace związane z modernizacją linii 41 obejmują coraz większy obszar, a ich zakres będzie się tylko zwiększał. Dlatego musimy uzbroić się w cierpliwość, bo czeka nas jeszcze wiele utrudnień.
Najwięcej robót wykonano tam, gdzie zaczęły się one najwcześniej, czyli na ul. Łaskiej – od pętli tramwajowej do restauracji Mc Donald’s. Położono już podkłady pod nowe torowisko i zamontowano szyny. Wkrótce zacznie się profilowanie torowiska.
– Przygotowujemy się do tego, aby na ten odcinek możliwe szybko mogły wejść ekipy brukarskie – mówi Rafał Sąciński, prezes Progreg InfraCity, konsorcjum, które prowadzi inwestycję.
Jeśli pogoda pozwoli na realizację kolejnych prac, prawdopodobnie z końcem czerwca zostanie otwarty przejazd z ul. Wiejską (ten z Pomorską nadal będzie zamknięty, ze względu na zagrożenie dla bezpieczeństwa przy wyjeździe na ul. Łaską).
W pierwszej dekadzie lipca czeka nas rewolucja w ścisłym centrum – wykonawca zamierza zamknąć dla ruchu ul. Zamkową, od skrzyżowania z ul. Kilińskiego do zbiegu z ul. Żeromskiego. Możliwe będą tylko wjazdy docelowe i służb. Uzgodnienia co do nowej organizacji ruchu, z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz Zarządem Dróg Wojewódzkich, bo to ich drogami będą przebiegały objazdy, wciąż trwają.

Postępuje budowa kanału deszczowego w ul. Zamkowej, od restauracji Mc Donald’s do ul. Kilińskiego (robotnicy mieli problemy w obrębie ul. Narutowicza, ale kolizję z istniejącą infrastrukturą udało się usunąć).
Aby zdemontować torowisko, Progreg InfraCity planuje zamknąć pod koniec wakacji odcinek od ul. Kilińskiego do ul. Kaplicznej. Chociaż…
– Z powodu konieczności zachowania funkcjonowania komunikacji miejskiej w pierwszej kolejności zamkniemy krótszy fragment, czyli od ul. Piłsudskiego do ul. Sobieskiego – informuje Rafał Sąciński.
Na Warszawskiej, między Kapliczną i Sikorskiego, pojawiła się już górna warstwa podbudowy. Po weekendzie nastąpi usunięcie kolizji z ciepłociągiem.

– W dalszej kolejności będzie położona płyta betonowa pod torowisko – dodaje prezes konsorcjum.
Równocześnie prace na Warszawskiej prowadzi gazownia, która wymienia tam gazociąg. Zamierza to zrobić również na ul. Zamkowej.
W mijającym tygodniu wprowadzono nowa organizację ruchu na odcinku Sikorskiego – Duży Skręt. Będą tam prowadzone roboty ziemne, usuwanie kolizji i budowa odwodnienia torowiska.
Postęp robót jest widoczny od Dużego Skrętu do ul. Widzewskiej.
– W ciągu dwóch tygodni planujemy ułożyć torowisko na wysokości starej pętli tramwajowej – dodaje Rafał Sąciński.