Strona główna Blog Strona 431

Strażacy wyciągnęli lokatora z płonącego mieszkania

0
Po godz. 17.00 w mieszkaniu przy ul. Kościelnej na starówce wybuchł pożar. Do akcji gaśniczej pojechało 5 zastępów straży pożarnej.

Kiedy strażacy dojechali na ul. Kościelną z mieszkania na pierwszym piętrze (w oficynie) wydobywał się gęsty dym. Weszli do środka w apratach powietrznych i ewakuowali z jednego z pomieszczeń około 70-letniego lokatora. Mężczyzna trafił do szpitala. Miał oznaki zatrucia tlenkiem węgla.

Dogaszanie zagraconego mieszkania trwało okolo 2 godziny. Przyczyną pożaru było najprawdopodobniej zaprószenie ognia. Możliwe, że mężczyzna oświetlał mieszkanie świeczką, bowiem wyłączony był tam prąd.

Szukali go ponad 2 tygodnie. 25-latek odnaleziony

35
Policjanci poinformowali, że zakończyły się poszukiwania 25-letniego Roberta z Pabianic.

– Odnalazł się cały i zdrowy. Dziękujemy za zaangażowanie i pomoc – napisała dziś podkom, Ilona Sidorko z pabianickiej policji.

Poszukiwania 25-latka rozpoczęły się 24 listopada. Jak ustaliliśmy, były to poszukiwania 3-stopnia, bowiem takie incydenty zdarzały się już wcześniej. Mimo to, policja wraz ze strażakami 3 grudnia przeczesywała lasek miejski na wysokości ul. 20 Stycznia. Do akcji zaangażowano wtedy około 30 osób.

Płonął dom jednorodzinny w Piątkowisku

0
30 strażaków gasiło pożar domu jednorodzinnego przy ul. Złotej w Piątkowisku.

Pierwsze wozy gaśnicze na sygnale wyjechały do akcji o godz. 00.21. Gdy strażacy dotarli do Piątkowiska, na dachu budynku widać było ogień. Do pomocy wezwano kolejne zastępy z jednostek OSP z Piątkowiska, Górki Pabianickiej i Chechła Drugiego.

Użyto drabiny mechanicznej, aby polewać płonący dach z góry.
Strażacy walczyli z pożarem ponad 5 godzin. Ostatni wóz gaśniczy zjechał do bazy około 5.30.

W zdarzeniu nikt nie ucierpiał. Mieszkańcy ewakuowali się z budynku przed przybyciem straży.


Prace na finiszu, skończą się objazdy. Zarządca drogi wskazuje termin

18
Drogą wojewódzką nr 485 będzie można wkrótce podróżować normalnie. Przebudowa jej zamkniętego fragmentu w Jadwininie dobiega końca. 

Na otwarcie z niecierpliwością czekają kierowcy, którzy od tygodni muszą korzystać z objazdów. Prace ruszyły w sierpniu, a ich finał miał nastąpić w listopadzie. Wykonawcy nie udało się jednak dotrzymać terminu i został on wydłużony.

Na jakim etapie jest inwestycja? Jak dowiedzieliśmy się od Marcina Nowickiego, rzecznika prasowego Zarządu Dróg Wojewódzkich, do wykonania pozostało w zasadzie tylko oznakowanie, elementy urządzeń bezpieczeństwa ruchu i sprzątanie. Wszystko to powinno potrwać nie dłużej niż do wtorku, 14 grudnia. Później musi nastąpić odbiór robót.

– Ruch będzie przywrócony dopiero po odbiorze. Planujemy, że nastąpi to najpóźniej 20 grudnia – informuje Marcin Nowicki.

Przedsięwzięcie objęło przebudowę odcinka o długości około 800 metrów. W zakres robót weszła częściowa wymiana konstrukcji jezdni, budowa chodnika, ścieżki rowerowej, zatok autobusowych i nowego oświetlenia.

Drożyzna+, czyli manifestacja przy ryneczku

46
W sobotę rano działacze ugrupowań stojących w opozycji do partii rządzącej zebrali się przy rynku na Bugaju. Zrobili manifestację, później rozdawali ulotki. 

Akcja dotyczyła drastycznego wzrostu cen wszelkich produktów.

– W 2015 roku PiS przed wyborami mówił, że Polska jest w ruinie. Dziś widzimy, że to było ich hasło wyborcze. Teraz jesteśmy w totalnej ruinie – mówił Janusz Nagiecki, przedstawiciel Komitetu Obrony Demokracji.

Przy ul. Nawrockiego zebrali się dziś działacze KOD, Platformy Obywatelskiej, Lewicy, stowarzyszenia Polska 2050. Wśród nich byli samorządowcy z miasta i powiatu.

– Dla przykładu, powiat prowadzi 7 placówek oświatowych i 4 pomocy społecznej. Drożyzna powoduje znaczny wzrost cen utrzymania tych placówek – dodał Krzysztof Habura z PO.

Wzrost kosztów w mieście przywołał natomiast Krzysztof Rąkowski. Jak wynika z podanych przez działacza PO informacji, miasto Pabianice za prąd służący do oświetlenia ulic zapłaci milion złotych więcej każdego roku. Podwyżka o 54% na paliwie dotknęła Miejski Zakład Komunikacyjny. Spółka będzie musiała dołożyć milion, aby zatankować swoje pojazdy.

Kilku przechodniów i sprzedawców nie podzielało jednak opinii manifestujących i głównie w wulgarny sposób wyrazili sprzeciw wobec akcji.

Kraksa na skrzyżowaniu ul. Wileńskiej i Wiejskiej

3
Służby ratunkowe interweniowały dziś rano na Piaskach, gdzie doszło do kolizji dwóch pojazdów.

Auta zderzyły się około godz. 6.40 na skrzyżowaniu ul. Wileńskiej i Wiejskiej. Sprawcą kolizji jest kierujący Fiatem, który wyjeżdżając z ul. Wileńskiej nie ustąpił pierwszeństwa kierującemu Volkswagenem. Na miejsce wezwano karetkę pogotowia, której załoga udzieliła pomocy pasażerce Fiata. Ostatecznie nie odniosła ona poważnych obrażeń i odmówiła hospitalizacji.

Sprawca kolizji został ukarany mandatem.

Tragiczny wypadek na budowie. Nie żyje mężczyzna

2
W Konstantynowie Łódzkim przy ul. Łódzkiej 150 doszło dziś do tragicznego wypadku, w którym zginął 47-letni mężczyzna.

Pod tym adres prowadzone są prace przy rozbudowie budynku usługowo-handlowego. Podczas montażu stropu jedna z betonowych płyt przygniotła 47-latka. Mężczyzna zginął na miejscu. Jeden z pracowników został ranny w nogę.

Do wypadku doszło w piątek przed godz. 16.00. W akcji ratunkowej brało udział 5 zastępów straży pożarnej. Przyjechała też grupa specjalizująca się z wydobywania ofiar wypadków spod gruzów.

Działania zakończyły się przed godz. 22.00.

Sprawy Czytelników: tak wygląda utrzymanie dróg rowerowych

10
Czy zima znów zaskakuje drogowców? Od jednego z naszych czytelników otrzymaliśmy maila w tej sprawie. Oto, co pisze:

„Jestem rowerzystą, który jeździ rowerem cały rok, również zimą. Dzisiaj (10 grudnia – przyp. red.) miałem okazję jechać pobudowaną niedawno drogą rowerową wzdłuż ulicy Warszawskiej i była to wątpliwa „przyjemność”. Dlaczego? Na całej długości pokrywały ją śnieg i lód. Pamiętam, z jaką dumą była oddawana ta inwestycja. Niestety, teraz ewidentnie ktoś zapomniał, że o infrastrukturę należy również dbać. I nie tylko o jezdnie. Z dróg rowerowych można chyba korzystać o każdej porze roku? Mam nadzieję, że odpowiednie służby wezmą się do pracy”.

Masz sprawę? Napisz do nas!

    Dozwolone formaty plików: jpg, jpeg, png, bmp, tiff / Maksymalny rozmiar: 3MB



    Pieniędzy nie będzie. „PiS znów pokazał, że nie lubi Pabianic” – piszą działacze PO

    13
    Propozycje były trzy, nie została przyjęta ani jedna. Sejmik województwa łódzkiego odrzucił wprowadzenie do budżetu poprawek dotyczących powiatu pabianickiego. A to oznacza, że nie otrzyma on pieniędzy z tego źródła. 

    Jedna z nich dotyczyła tematu, który wraca jak bumerang, czyli bezkolizyjnego przejazdu drogowo – kolejowego na ul. Lutomierskiej. Lokalni działacze Platformy Obywatelskiej wnioskowali o zabezpieczenie w budżecie 400 tys. zł na przygotowanie koncepcji i dokumentacji projektowej.

    – Wraz z planowanym na 2023 rok oddaniem do ruchu odcinka drogi S14, czyli zachodniej obwodnicy Łodzi, droga krajowa nr 71 stanie się automatycznie wojewódzką. Ruch samochodowy jednak się nie zmniejszy. Przeciwnie – uruchomienie tunelu średnicowego w Łodzi i zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów skutecznie będzie paraliżować ruch na przejeździe. Stąd nasz postulat o podjęcie działań, które by temu zapobiegły. Niestety, nie został uwzględniony – mówi Krzysztof Rąkowski, przewodniczący powiatowych struktur PO.

    Odrzucona została również propozycja uruchomienia w Pabianickim Centrum Medycznym programu rehabilitacji postcovidowej. Chodziło o doposażenie placówki w sprzęt medyczny oraz objęcie opieką trzech grup: dzieci i młodzieży (ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia psychologicznego), osób aktywnych zawodowo do 65 lat oraz seniorów. Taki program kosztowałby, według wyliczeń PO, 7 mln zł. I właśnie taką kwotę zgłoszono jako poprawkę do budżetu. Bez rezultatu.

    Nie będą również kupione interaktywne podłogi lub interaktywne ścianki dla dwunastu podległych magistratowi przedszkoli. To pomoce dydaktyczne, zapewniające zabawę połączoną z nauką i wpływające pozytywnie na rozwój dziecka. Ich koszt oszacowano na 180 tys. zł. Powyższej propozycji sejmik także nie przyjął.

    Do decyzji o odrzuceniu poprawek odnieśli się w internetowym wpisie działacze PO:

    „PiS znów pokazał, że nie lubi Pabianic… Większość rządząca w Sejmiku Województwa Łódzkiego odrzuciła nasze 3 poprawki do budżetu. Tym samym kolejny raz politycy PiS pokazali, jak liczą się z mieszkańcami naszego miasta…” – czytamy na fanpage’u PO Pabianice.

    Nowe możliwości rozwoju dla transportu miejskiego w województwie

    0

    Zarząd Województwa Łódzkiego ogłosił dwa konkursy, których celem jest rozwój w regionie niskoemisyjnego transportu miejskiego. Pierwszy z naborów jest skierowany bezpośrednio do Miasta Łodzi, zaś w drugim udział mogą wziąć jednostki terytorialne z całego województwa.

    Niskoemisyjny transport miejski w Łodzi

    Dzięki konkursowi dedykowanemu Łodzi, miasto będzie mogło dokonać nie tylko zakupów niskoemisyjnych i bezemisyjnych pojazdów do przewozów pasażerów. Na dofinansowanie będą mogły liczyć również przedsięwzięcia, w ramach których miasto kupi, zbuduje lub przebuduje infrastrukturę potrzebną do obsługi nowych pojazdów, w postaci np. ładowarek, czy zaplecza technicznego do obsługi taboru w zajezdni.

    Wsparciem zostaną również objęte projekty, które wpłyną na rozwój miejskiej sieci tramwajowej. Wśród nich znajdą się takie działania jak budowa lub przebudowa układu torowego oraz sieci trakcyjnej.

    Ostatnim typem projektów, które mogą liczyć na dotacje w ramach konkursu, są działania zakładające przebudowę lub budowę nowych przystanków oraz węzłów przesiadkowych pomiędzy różnymi rodzajami transportu. Na wyróżnienie zasługują zwłaszcza inicjatywy Park & Ride oraz Bike & Ride. Będę one tworzone przy krańcówkach lub w okolicach węzłów przesiadkowych, tak aby umożliwić korzystającym z nich osobom przejście na inny rodzaj transportu. Park & Ride polega na zaparkowaniu samochodu na specjalnie utworzonym parkingu i przesiadce na komunikację miejską. W przypadku Bike & Ride sytuacja jest analogiczna, z tym że parkingi są przeznaczone dla rowerów.

    Podmiotem, który może ubiegać się o dofinansowanie w ramach opisywanego naboru jest Miasto Łódź. Jednak w razie partnerskiej realizacji projektu z Miastem, do naboru mogą również zgłaszać się przedsiębiorcy oraz jednostki organizacyjne jednostek samorządu terytorialnego, które posiadają osobowość prawną.

    Niskoemisyjny transport miejski w województwie łódzkim

    Drugi z naborów jest dedykowany podmiotom z całego województwa łódzkiego. Wśród nich znajdują się przedsiębiorcy, jednostki samorządu terytorialnego, związki i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego oraz jednostki JST posiadające osobowość prawną. Adresaci konkursu uzyskane dzięki niemu wsparcie będą mogli przeznaczyć na zakup lub modernizacje niskoemisyjnych i bezemisyjnych pojazdów służących do publicznego transportu zbiorowego. Ponadto na dofinansowanie będą mogły liczyć inicjatywy związane z zakupem lub modernizacją infrastruktury taboru – w zajezdniach powstaną m.in. ładowarki do ładowania pojazdów.

    Składanie wniosków w ramach obu naborów rozpocznie się 20 grudnia 2021 roku i potrwa do 10 stycznia 2022. Suma środków przeznaczonych na oba konkursy to blisko 27,5 miliona złotych.

    Więcej szczegółów na temat obu naborów znajdziesz tutaj i tutaj.