Grzegorz Mackiewicz ogłosił dziś oficjalnie start w wyborach samorządowych i walkę o trzecią kadencję na fotelu prezydenta Pabianic.
49-letni Mackiewicz pierwszy raz prezydentem naszego miasta został w 2014 roku. 10 lat temu w szranki o najważniejszy fotel w miejskim ratuszu stanęło 7 kandydatów: Marek Gryglewski, Grzegorz Mackiewicz, Krzysztof Ciebiada, Arkadiusz Jaksa, Marian Koczur, Zbigniew Dychto i Ryszard Tkacz. W drugiej turze Mackiewicz pokonał Ciebiadę. Ten pierwszy zdobył 63,11% głosów.
4 lata później na prezydenta startowało tylko dwóch kandydatów. Na przeciw ubiegającego się o reelekcję stanął ówczesny dyrektor Gimnazjum nr 3 i radny z powiatu – Włodzimierz Stanek. Mackiewicz wygrał z wyraźną przewagą zdobywając 71,83% głosów.
W tym roku, po 5,5 roku od ostatnich wyborów (wydłużyła się kadencja), nieoficjalnie wiadomo było, że Grzegorz Mackiewicz będzie kandydował na kolejne, ale ostatnie już 5 lat. Dziś ogłosił to oficjalnie.
Poinformowano również o utworzeniu wspólnego komitetu wyborczego, w którego skład wejdą przedstawiciele: Bloku Samorządowego Razem, Platformy Obywatelskiej, Nowej Lewicy, Polskiego Stronnictwa Ludowego oraz Polski 2050 Szymona Hołowni.
W ciągu dwóch tygodni komitet ma przedstawić kandydatów do list wyborczych w mieście i powiecie. Poznamy też program na najbliższą kadencję.
Teraz czekamy na przedstawienie kandydata opozycyjnego klubu w radzie miejskiej, którym jest prawo i Sprawiedliwość. Nieoficjalnie mówi się, że będzie to były już kurator łódzkiej oświaty Waldemar Flajszer bądź były senator Maciej Łuczak. Nie wiemy natomiast nic o kandydacie z innych struktur.
W Winnicy w Ukrainie rozpoczyna działalność Biuro Regionalne Województwa Łódzkiego, które będzie pomagać przedsiębiorcom z naszego regionu zdobyć nowe kontakty i partnerów biznesowych za naszą wschodnią granicą. Na zaproszenie do współpracy już odpowiedziało kilkadziesiąt firm z Łódzkiego.
Biuro to kolejny krok we współpracy naszego województwa z partnerskimi regionami w Ukrainie m.in. Obwodem Winnickim. Pomysł jego utworzenia to efekt ubiegłorocznej wizyty Grzegorza Schreibera, marszałka województwa, w Winnicy, a także późniejszych rozmów przedstawicieli obu regionów podczas Europejskiego Forum Gospodarczego.
– Współpracujemy od lat, a wojna pokazała, że to partnerstwo to nie tylko słowa. Teraz zacieśniamy tę współpracę, już w wymiarze biznesowym – mówi Grzegorz Schreiber, marszałek województwa, który 5 grudnia 2023 r., razem z Siergiejem Borzovem, przewodniczącym Winnickiej Obwodowej Administracji Wojskowej, podpisał umowę o powołaniu biura.
Aparat do ultradźwięków, stół rehabilitacyjny, przyrząd do trakcji kręgosłupa i schody z pochylnią do nauki chodzenia – taki nowoczesny i specjalistyczny sprzęt do rehabilitacji zyskał szpital w Skierniewicach. Wyremontowane zostały dwie pracownie: Endoskopii i Fizjoterapii. Koszt tych modernizacji to prawie 5,5 miliona złotych.
– Szpital w Skierniewicach staje się jedną z lepiej wyposażonych placówek w województwie – zachwala Piotr Adamczyk, wicemarszałek województwa łódzkiego.
W ciągu ostatnich 5 lat Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego dofinansował szpital kwotą prawie 17,5 mln zł.
Bieżnia antygrawitacyjna to z kolei najnowszy zakup Specjalistycznego Szpitala Gruźlicy, Chorób Płuc i Rehabilitacji w Tuszynie. Urządzenie wykorzystując różnicę ciśnień, „odejmuje” pacjentom kilogramy, dając wyjątkowe efekty podczas rehabilitacji. Bieżnia pomaga osobom, które nie mogą w pełni obciążać kończyn dolnych. Są to m. in. pacjenci po operacjach stawu skokowego, biodrowego, często po wypadkach.
Szpital w Tuszynie zakupił również nowy aparat ultrasonograficzny.
1 z 2
…i na drogach
Na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej 583 z drogą powiatową w Dobrzelinie powstało rondo i ruch w tym miejscu wreszcie jest płynny, a piesi – zwłaszcza dzieci, zmierzające do pobliskiej szkoły – mogą czuć się bezpiecznie.
– Ta rozbudowa była po prostu koniecznością. Dla nas, dla samorządu województwa łódzkiego, bezpieczne drogi to priorytet – podkreśla marszałek Grzegorz Schreiber.
Skrzyżowanie dróg w Dobrzelinie to ważny węzeł komunikacyjny między Płockiem, Żychlinem, Kutnem i Łowiczem. Natężenie ruchu jest bardzo duże, zwłaszcza towarowego.
Inwestycja kosztowała blisko 12 mln zł.
Rondo w Dobrzelinie to pierwszy etap prac inwestycyjnych na DW 583. Trwa już przetarg na rozbudowę dróg wojewódzkich nr 583 i 573 od Żychlina (rejon skrzyżowania z ul. Łukasińskiego) do granicy województwa. Na odcinku 1,7 km drogi rozbudowane zostaną skrzyżowania, powstaną dwa ronda, nowe chodniki, ścieżki rowerowe, zatok autobusowe. Będzie też nowa kanalizacja deszczowa, oświetlenie, i infrastruktura techniczna. Radni Sejmiku zabezpieczyli w budżecie województwa ok. 29 mln zł na to zadanie.
Porozmawiajmy, powarsztatujmy
Piąta edycja „Porozmawiajmy w Łódzkiem” nabiera rozpędu. Marszałek i członkowie zarządu województwa odwiedzają kolejne miejsca, gdzie informują mieszkańców o ofercie urzędu, dopytują o uwagi i propozycje nowych działań. Każdemu spotkaniu towarzyszą warsztaty pracy nad emocjami, albo ogrodnicze.
– Rozszerzyliśmy nasze spotkania o nowy wymiar, nazwijmy to edukacyjny – mówił w starostwie powiatowym w Łasku marszałek Grzegorz Schreiber. – To propozycja warsztatów, jakie mamy dla państwa. Ale dla mnie najważniejsza w tych spotkaniach jest możliwość wysłuchania państwa, waszych pomysłów na nowe programy, ocena dotychczasowych działań. Takie rozmowy z Wami prowadzę od początku kadencji i dały nam one pomysły do wspólnego działania: granty sołeckie rozbudowaliśmy do wymiaru, jakiego nigdy w historii tego województwa nie było; na trzech różnych poziomach wspieramy strażaków poprzez dotacje na strażnice, wyposażenie i młodzieżowe drużyny; pomagamy Kołom Gospodyń Wiejskich, dla których uruchomiliśmy dodatkowy program. Tego nigdy wcześniej nie było.
1 z 5
Marszałek oprócz Łasku odwiedził w ostatnich dniach Widawę, a w powiecie kutnowskim Krośniewice i wspólnie z członkiem zarządu Robertem Baryłą – Leszczynek. Wicemarszałek Zbigniew Ziemba rozmowy zorganizował w Piotrkowie Trybunalskim, a wicemarszałek Piotr Adamczyk w Łodzi.
Zabytkowy autobus niemieckiej marki Setra stanął w płomieniach na drodze wojewódzkiej nr 485.
Pojazd zapalił się podczas jazdy około godz. 2.00, gdy przejeżdżał przez Hutę Dłutowską. Pożar pojawił się w komorze silnika i szybko się rozprzestrzenił. Kierowca wysiadł z autobusu, ale nie był w stanie samodzielnie ugasić płomieni. Powiadomił straż pożarną.
Na miejsce dojechało 5 zastępów (JRG Pabianice, po 2 z OSP Pabianice i Dłutowa). Akcja gaśnicza trwała ponad godzinę. Zabytkowego autobusu niestety nie dało się uratować.
Spłonęła Setra S208. Autobus produkowany w latach 80-tych przez niemiecki koncern z miejscowości Ulm. Ten model to wysokopodłogowy autobus o długości 7,60 m mieszczący do 33 pasażerów.
Wystawy fotograficzne i malarskie. Koncerty muzyków z Pabianic i z Polski. Modowe i okolicznościowe sesje fotograficzne. Przyjęcia, rodzinne spotkania, branżowe eventy. Ale przede wszystkim tysiące uśmiechniętych i serdecznych gości. Tak minęły w Loft 74 już 4 lata.
– To był doskonały czas. Pełen radosnych chwil, wzruszających momentów, inspirujących rozmów i niesamowicie ciekawych spotkań – mówi Karolina Wlazłowicz, współwłaścicielka Loft 74. – Z okazji naszych urodzin przygotowaliśmy prezenty dla mieszkańców Pabianic. Zapraszamy do odwiedzenia profili Loft 74 na Facebooku i Instagramie. Wystarczy wziąć udział w naszych zabawach, w których dla każdego uczestnika przewidzieliśmy atrakcyjne upominki.
Loft 74 to format słodko – wytrawny. W menu znajdziemy tu dania, takie jak burgery, zupy, makarony, naleśniki, a także słodkie propozycje, m.in. desery lodowe i ciasta. Ponadto kawa, szeroki wybór herbat i autorskich koktajli sprawią, że z pewnością każdy odnajdzie tu swoje ulubione nuty smakowe.
– Te cztery lata pozwoliły nam tak skomponować naszą kartę dań, by zaspokoiła ona gusta i potrzeby niemalże każdego klienta – dodaje Jarosław Grenda, współwłaściciel Loft 74. – Nasze hity, które cieszą się niezmiennie ogromnym powodzeniem to restauracyjne burgery z certyfikatem Międzynarodowej Szkoły Sztuki Kulinarnej ASHANTI, czyli burgery wołowe, angus, z kurczaka i vegańskie, autorskie desery lodowe przygotowywane na bazie lodów z rodzinnej pabianickiej wytwórni Lody Mistrza Józefa np. Malina i Beza, czy Toffies&Coffies, ciasta własnego wypieku, w tym niemal kultowa już w Pabianicach szarlotka na ciepło z lodami i sernik na ciepło z gorącymi wiśniami oraz kawa, czyli wyselekcjonowana mieszanka wypalana w rodzinnej Palarni Kawy Asteria w Łodzi.
Co ważne, wszystkie dania z menu Loft 74 możemy zamówić z dostawą do domu za pośrednictwem GLOVO.
A już w najbliższą środę, czyli w Walentynki w ofercie Loftu znajdziemy specjalne dania i napoje, dedykowane tej szczególnej okazji. Kulinarne niespodzianki będą czekać tu także na wszystkie Panie 8 marca.
– Ogromnie dziękujemy za te cztery wspólne lata i za zaufanie, jakim obdarzyli nas nasi goście. Tworzenie tego miejsca to spełnienie naszego marzenia – mówi Karolina Wlazłowicz.
Loft 74 swoją działalność rozpoczął 4 stycznia 2020 roku.
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej oraz wzrostu kosztów energii, posiadanie nieruchomości o wysokiej efektywności energetycznej staje się coraz bardziej pożądane. Świadectwo energetyczne, dokument oceniający zużycie energii przez budynek i jego wpływ na środowisko, jest kluczowym narzędziem w tym procesie. Poprawa wyniku w świadectwie energetycznym nie tylko przyczynia się do obniżenia rachunków za energię, ale także zwiększa wartość nieruchomości na rynku. Oto kilka prostych kroków, które pomogą Ci poprawić efektywność energetyczną Twojego domu.
Izolacja termiczna: klucz do niższego zużycia energii
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na efektywność energetyczną budynku jest odpowiednia izolacja termiczna. Poprawa izolacji ścian, dachu, podłóg, a także wymiana starych okien na nowe, z izolacją termiczną, może znacząco zmniejszyć straty ciepła. Dzięki temu ogrzewanie i chłodzenie budynku wymaga mniejszej ilości energii, co bezpośrednio przekłada się na lepszy wynik w świadectwie energetycznym.
Modernizacja systemu ogrzewania
Stare, nieefektywne systemy ogrzewania są jednym z głównych „pożeraczy” energii w domach. Inwestycja w nowoczesny system ogrzewania, takiego jak pompy ciepła, kondensacyjne kotły gazowe czy systemy ogrzewania podłogowego, może znacząco poprawić efektywność energetyczną nieruchomości. Dodatkowo, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, takich jak panele słoneczne, do ogrzewania wody użytkowej lub wspomagania systemu centralnego ogrzewania, dodatkowo wpływa na poprawę wyniku energetycznego.
Inteligentne zarządzanie energią
Zastosowanie nowoczesnych technologii do zarządzania zużyciem energii w domu może przynieść znaczące oszczędności. Inteligentne systemy, które pozwalają na zdalne sterowanie ogrzewaniem, oświetleniem czy innymi urządzeniami elektrycznymi, umożliwiają optymalizację zużycia energii w zależności od potrzeb mieszkańców i warunków zewnętrznych. Odpowiednie programowanie termostatów, korzystanie z czujników ruchu dla oświetlenia czy instalacja timerów może pomóc w uniknięciu niepotrzebnego zużycia energii.
Audyt energetyczny: pierwszy krok do poprawy
Aby skutecznie poprawić wynik w świadectwie energetycznym, warto rozpocząć od przeprowadzenia profesjonalnego audytu energetycznego. Specjaliści z Audytowo.com mogą dokładnie ocenić obecny stan nieruchomości i zidentyfikować obszary, w których możliwe są ulepszenia energetyczne. Na podstawie audytu, właściciel otrzymuje konkretny plan działania, który krok po kroku prowadzi do poprawy efektywności energetycznej budynku.
Poprawa wyniku w świadectwie energetycznym wymaga świadomych działań i inwestycji, jednak przynosi korzyści zarówno w krótkiej, jak i długiej perspektywie.
Osoby pracujące w Polsce każdego roku mogą liczyć podatek dochodowy i w niektórych przypadkach otrzymać zwrot. Ten jest zależny w głównej mierze od osiągniętych dochodów i może być pokaźnej wysokości. Podobna sytuacja występuje u osób, które pracowały w Holandii. W sytuacji, gdy były zatrudnione legalnie, a pracodawca odprowadzał zaliczki, można ubiegać się o zwrot. Jest to bardzo kusząca opcja, która pozwala zyskać dodatkowy zastrzyk gotówki i cieszyć się jeszcze większymi korzyściami z zatrudnienia w przeszłości. Przedstawiamy, w jaki sposób uzyskać zwrot i ile może wynieść.
Zwrot podatku z Holandii — komu przysługuje?
Zasadniczo rozliczenie podatku z Holandii obowiązuje wszystkie osoby, które były zatrudnione w tym kraju i odprowadzały comiesięczne zaliczki na podatek. Nie ma tutaj znaczenia sam typ umowy i okres pracy. Nawet w przypadku pracy wakacyjnej przez kilka miesięcy można liczyć na otrzymanie zwrotu w atrakcyjnej wysokości. Możliwość uzyskania zwrotu podatku dotyczy bardzo szerokiej grupy osób, które podejmowały się w swoim życiu pracą za granicami kraju. Dodatkowo dotyczy to wszystkich osób, które pracowały w Holandii w przeciągu ostatnich 5 lat. Maksymalnie po takim bowiem czasie można ubiegać się o zwrot.
Ile zwrotu pozwala uzyskać rozliczenie podatku?
Dokładna kwota zwrotu podatku z Holandii jest zależna od wielu czynników. Wpływ ma przede wszystkim wysokość odprowadzonych składek na poczet podatku dochodowego oraz przysługujące podatnikowi ulgi. Prawidłowe wypełnienie formularza ubiegania się o zwrot daje możliwość otrzymania wyższych kwot i pozwala cieszyć się zwrotem w krótszym czasie. W niektórych przypadkach zwrot podatku z Holandii może wynieść nawet kilka tysięcy złotych.
W efekcie złożone zeznanie podatkowe pozwala wiele zyskać i jak najbardziej warto pamiętać o takiej opcji nawet po powrocie z Holandii. Rozliczenie podatkowe nie zajmuje wiele czasu, a może prowadzić do mnóstwa poważnych korzyści.
Jak uzyskać zwrot podatku z Holandii?
Aby zająć się tematem deklaracji podatkowej i zwrotem podatku najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów. Profesjonalne firmy doskonale znają obowiązujące przepisy i są w stanie udzielić wsparcia w zakresie poprawnego złożenia formularza oraz dodaniem stosownych rozliczeń. Same efekty takiego działania mogą być znakomite i mogą pozwalać bardzo dużo zyskać.
Holenderski urząd skarbowy zdecydowanie chętniej przyjmie i rozliczy poprawnie złożony dokument. Eksperci pomogą także wybrać stosowne ulgi podatkowe i prawidłowo ocenią indywidualną sytuację każdej osoby, która ubiega się o zwrot. Pomaga to osiągnąć zdecydowanie lepsze efekty i cieszyć się szybkim otrzymaniem należnej kwoty podatku. Zadowolenie z takiego działania i właściwego podejścia do sprawy może być bardzo wysokie. Na stronie: https://www.timetax.pl/zwrot-podatku-z-holandii/ można znaleźć wszystkie niezbędne informacje i ofertę fachowej pomocy. Każdy zainteresowany wybierze coś dla siebie i przygotuje się do złożenia zeznania podatkowego, które zwiększy szanse na otrzymanie zwrotu w należytej wysokości.
Przygotowanie zeznania dla polskiego urzędu skarbowego
Korzystając z pomocy specjalistów, można również ułatwić sobie zadanie rozliczenia podatku w przypadku uzyskiwania dochodów z Polski i Holandii. Eksperci wskażą, w jaki sposób dokonać wszystkich wyliczeń i pomogą sporządzić oba dokumenty. W efekcie możliwe będzie zachowanie poprawności wszystkich rozliczeń i uniknięcie poważnych kłopotów w przyszłości. Faktycznie uzyskany zostanie zwrot w odpowiedniej wysokości i można będzie cieszyć się z otrzymania dodatkowych środków, które można następnie wydać w dowolny sposób.
Mieszkańcy Ksawerowa skarżą się na notoryczne przerwy w dostawie prądu.
„Proszę o nagłośnienie sprawy ciągłego braku prądu na terenie gminy Ksawerów. Od grudnia 2023 roku nastąpiło co najmniej 9 „awarii” w sieci PGE. Mieszkańcy całej gminy są zbulwersowani partactwem ze strony spółki, przerwy w dostawach prądu trwają po kilka godzin” – pisze jeden z naszych Czytelników.
Zanotowane braki w dostawie prądu:
7 grudnia 15.00-
20 grudnia 19.30-
24 grudnia 16.30-
3 stycznia 19.30-
5 stycznia 17.00
13 stycznia 23.30-
25 stycznia 19.30-
30 stycznia 8.30-
4 lutego 20.10-
Zwróciliśmy się z zapytaniem do PGE w tej sprawie. Niestety, przez kilka dni nikt nie raczył odpowiedzieć na zadane pytanie. Problemu najwyraźniej nie widzą też władze Ksawerowa z wójtem na czele. Na stronie internetowej gminy próżno szukać informacji na ten temat. Na zadane przez naszą redakcję pytanie również nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
11 lutego przy Szkole Podstawowej nr 1 w Konstantynowie Łódzkim od godz. 12:00 do 17:00 na dzieci będzie czekało wiele niespodzianek. Będzie to pierwsza impreza w Fun Laboratory – największej inwestycji Konstantynowa Łódzkiego.
W programie m.in. zwiedzanie obiektu, lekcje pokazowe w pracowniach tematycznych, pokazy w kinie sferycznym i planetarium oraz ścianka wspinaczkowa.
Dodatkowo będzie można poszaleć na dmuchanym placu zabaw, zrobić sobie brokatowy tatuaż, pomalować buźki, skręcić coś z balonów. Organizatorzy przygotowali także warsztaty plastyczne, taneczne i animacje. Uczestnicy będą mogli skosztować bezpłatnej waty cukrowej i popcornu, dla każdego przygotowano także gorący posiłek – zupę pomidorową.
Jedynym warunkiem wzięcia udziału w wydarzeniu jest zabranie obuwia na zmianę.
Dziś przed basenem odbył się briefing prasowy Prezydenta Pabianic w sprawie projektu nowej pływalni. Po zakończeniu inwestycji komunikacyjnych i tramwajowych przyszedł czas na tę najbardziej wyczekiwaną przez pabianiczan. Basen ma spełniać zarówno funkcję sportową, jak i rekreacyjną.
Kilka tygodni temu został powołany zespół składający się z finansistów, osób odpowiedzialnych za technologię oraz przedstawicieli świata sportu, a to w celu rozmów poświęconych przyszłej pływalni, która powstanie na terenie MOSiR, obok starego basenu.
Chcemy, by w naszym pabianickim basenie można było organizować zawody rangi ogólnopolskiej. Z tego co wiem, ma być to 25 metrowa pływalnia – mówi jeden z członków zespołu.
Z wstępnych ustaleń basen ma być podobny do tego w Zduńskiej Woli. Tyle, że nasz pabianicki ma mieć osiem 2,5 -metrowych torów. Słupki startowe będą bezpieczniejsze od tych w Zduńskiej Woli. W planach jest brana pod uwagę większa strefa do masażu oraz zjeżdżalnie dla dzieci w części rekreacyjnej. Dodatkowo w projekcie uwzględniane są sale wykładowe dla trenerów, rozkładane trybuny i pomieszczenia dla fotoreporterów.
Zdjęcia poglądowe basenu w Zduńskiej Woli
Chcemy, by atrakcje basenowe wybrali sami Pabianiczanie – zaznacza Prezydent.
Konsultacje rozpoczną się 15 lutego i potrwają 2 tygodnie. Będą przeprowadzone w dwóch formach. Pierwszą z nich będzie spotkanie prezydenta i zespołu konsultacyjnego z mieszkańcami miasta. Odbędzie się ono w poniedziałek 19 lutego o godz. 17:00 w sali nr 4 na parterze Urzędu Miejskiego w Pabianicach (Zamkowa 16). Drugą formą wzięcia udziału w konsultacjach będzie wypełnienie ankiety, która zostanie zamieszczona na stronie internetowej Urzędu Miasta (BIP). Osoby, które preferują tradycyjną papierową ankietę, będą mogli złożyć ją w Urzędzie Miasta oraz na terenie obecnej pływalni.
1 marca komisja podsumuje ankiety, a w ciągu 30 dni opublikuje raport informujący mieszkańców o wynikach.
Szacowana wartość projektu to 50-80 mln złotych. Władze będą ubiegać się o środki unijne i zewnętrzne.
W 2023 roku pływalnię w Pabianicach odwiedziło 64 840 osób.