Budowa dróg rowerowych w Pabianicach powinna zmierzać ku końcowi. Tak przynajmniej stanowi umowa między miastem i firmą, której magistrat powierzył inwestycję. Ale zanim będzie sfinalizowana, upłyną jeszcze długie miesiące.
Plan zakładał realizację przedsięwzięcia w ciągu czternastu miesięcy od podpisania umowy, co nastąpiło w październiku ubiegłego roku. Prace ruszyły jednak dopiero w drugiej połowie wakacji, przy ul. Kopernika. Później ekipa zaczęła je przy ul. Jana Pawła II. I do tej pory to jedyne miejsca, gdzie pojawili się budowlańcy. A ulic, przy których mają powstać drogi rowerowe jest więcej.
„Postęp” robót widzą mieszkańcy.
– Na Jana Pawła II przy Konopnickiej już chyba z miesiąc temu firma zerwała płyty chodnikowe. I nic. Leży to wszystko rozgrzebane… I pewnie jeszcze będzie leżeć, bo zaraz powiedzą, że zima to nie pora na takie roboty – mówi czytelniczka, która zadzwoniła do naszej redakcji.
Teoretycznie z wszystkich dróg rowerowych, które są ujęte w planie powinniśmy móc korzystać pod koniec grudnia. Ale wykonawca zwrócił się do Urzędu Miejskiego w Pabianicach o wydłużenie terminów. O ile? Jak usłyszeliśmy od Marcina Chmielewskiego, naczelnika wydziału infrastruktury technicznej i komunikacji – w zależności dla którego etapu od 70 do 202 dni (czyli do ponad pół roku).
– Jako argumenty firma podała wydłużenie czasu trwania procedur administracyjnych i uzgodnień z gestorami sieci, mającego związek z pandemią – tłumaczy naczelnik.
Wykonawca wskazał także na problemy związane z uzyskaniem map do celów projektowych. Dodatkowo trwają procedury dotyczące podziału działek.
Problemy zdają się piętrzyć. Na już rozpoczętej budowie zgłosił trudności z dostępnością materiałów budowlanych oraz z objęciem kwarantanną osób, które realizują tę inwestycję.
Czy wniosek o wydłużenie terminu zostanie przez miasto uwzględniony, a jeśli tak, to w jakim zakresie?
– Weryfikuje go i szczegółowo analizuje zespół inżyniera kontraktu. Na tej podstawie zapadnie decyzja, czy przedłużenie jest zasadne – mówi Marcin Chmielewski.
Lokalizacje nowych dróg rowerowych to:
- Łaska
- Wiejska – od Miodowej do Skrajnej, Skośna i wzdłuż projektowanej ulicy Popiełuszki (przedłużenie ulicy Świetlickiego) – od Wiejskiej do Jutrzkowickiej wraz z odgałęzieniem w Targową
- Partyzancka – od Sikorskiego do Widzewskiej
- Bugaj i Kopernika – od „Grota” Roweckiego do P. Skargi
- 20 Stycznia – od „Grota” Roweckiego do Rydzyńskiej
- Wiejska – od Jana Pawła II do Łaskiej
- Jana Pawła II – od Wiejskiej do Świętokrzyskiej
- Targowa – od Jana Pawła II do Orlej
- Śniadeckiego
- Szarych Szeregów
- Moniuszki – od Wiejskiej do Śniadeckiego
Pierdzielenie o Chopinie… Na Jana Pawła II od samego początku rozpoczęcia realizacji inwestycji widać bylo, że Wykonawca nie dysponuje odpowiednią ilością pracowników. Pracuje garstka pracowników. Na niektórych odcinkach prace jeszcze w ogóle nie ruszyły, przykład Wiejskiej za Miodową (zabrali się dopiero za zatokę autobusową i postawili wiatę dla rowerów). Powyższa wiata przypomina bardziej miejsce, gdzie będzie można przywiązać konia 😂😂
Jak zawsze, znajdzie się wytłumaczenie. Jak nie potrafisz, to nie pchaj się na afisz. Jak coś w pracy zrobię żle, to ją tracę.
Czy jakaś firma się wywiązuje z terminów tworząc coś wokół Pabianic!!!!Tramwaj stoi Jadwinin stoi a ścieżki rowerowe to mamy w poważaniu bo kolaże i tak jeżdżą jezdnią!!! Nakładać kary na wykonawców!!!! A nie karać biednych w koło tych inwestycji!!!jak można zamknąć miasto i czekać na cud!!! Czy jakieś skrzyżowania w zdluz zamkowej w końcu się otworzą???!!! Czy autobusy będą dalej jeździć po 30minut opóźnienia bo 1 skrzyżowanie w mieście działa do …. Przy głównej drodze miasta!!!
Jak karac wykonawcow? to kto przyjdzie na kolejna robote za takie stawki? Co przetarg, to tylko kilka firm przychodzi… a i tak oferty wyzsze. Wiekszosc budowlacow bloki buduje lub w wykonczeniowce siedzi… a tutaj tylko pato-inwestorzy. Miasto moze i mogloby wymagac, jakby stawki byly wyzsze, tj. podnosic podatki – zgadzasz sie na to Slawku? Podniesmy podatki, poprawmy jakosc pracownikow UM i starostwa, beda pisac lepsze przetargi, beda mieli wiecej kasy na lepszych wykonawcow – tylko kto na nich zaglosuje? no kto?