Strona główna Aktualności Z miasta Zmodernizowana stacja PKP ułatwieniem dla podróżnych

Zmodernizowana stacja PKP ułatwieniem dla podróżnych

11
Zakończył się długo wyczekiwany remont peronów na stacji PKP w Pabianicach. Prace trwały kilkanaście miesięcy i kosztowały blisko 30 mln złotych. 

Remont zapowiadany był od kilku lat a w marcu 2017 roku PKP PLK podpisało umowę na modernizację infrastruktury kolejowej na trasie Zduńska Wola – Łódź. Już wtedy wiadomo było, że pabianicką stację kolejową czeka rewolucja. I tak się stało.

Nowością i zarazem jedną z ważniejszych zmian jest podziemne przejście o długości około sześćdziesięciu metrów (licząc od górnych stopni schodów), które połączyło dwie strony miasta. Zamontowano w nim trzy windy. Mogą korzystać z nich pasażerowie niepełnosprawni, z ciężkim bagażem, rowerami czy dziecięcymi wózkami.
Udogodnieniem są też perony wyspowe, które ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Jest nowe oznakowanie, pojawiły się na nim tablice z rozkładami jazdy.

Na zlecenie PKP wykonawca robót zmodernizował ponadto tory i sieć trakcyjną oraz ułożył dziesięć nowych rozjazdów, umożliwiających sprawny i bezpieczny ruch kolejowy. Są też nowoczesne urządzenia sterowania, które zapewniają lepszą kontrolę prowadzenia pociągów.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Cieszy remont dworca ALE: Wizualizacja dworca pokazywała, ze peron 1 też będzie remontowany. W realu pozostał bez zmian. Pani dyrektor projektu Beata Rutkowska deklarowała, że „Obsługa pasażerska będzie realizowana tylko z peronu drugiego”. Tymczasem byłem na dworcu (15-09-2020 r.) i z toru 4 przy peronie pierwszym odjechał pociąg do Poznania (EN-57)… . Oczywiści jest to sytuacja przejściowa z racji trwającego dalej remontu (tor 1 i 3 były wyłączone z ruchu, trakcja uziemiona, prace na sieci na wyjeździe z Pabianic w kierunku Łasku). A na prezentowanym filmie też wykorzystywany jest peron pierwszy. Tor 4 przy peronie 1 jak i peron nie zostały… Czytaj więcej »

Last edited 1 miesiąc temu by Marek

Z peronu pierwszego i tak będzie odchodzić pociąg relacjonowany bezpośrednio do Pabianic (szczytowe ŁKA).

Jeżeli były i są takie plany szczytowego pociągu do Pabianic i potem po postoju odjazd z Pabianic, to tym bardziej peron pierwszy i tor przy nim powinny być też wyremontowane. Poza tym szkoda, że po remoncie stacja ma 4 tory a miała 6….

Torów przed remontem było 5 ale to szczegół.Po za tym rzeczywiście, szkoda, że peron pierwszy nie został wyremontowany. Mam nadzieję też, że w przejściu podziemnym zostanie zamontowany monitoring.

Nadzieja matka głupich, a ci przybędą mazać ściany. Niestety to tylko kwestia czasu.

Tak, przed remontem było pięć torów ale pod działkami był szósty tor ( o nr. 7). Był nawet zelektryfikowany. Pamiętam jak go budowano, zakładano sieć trakcyjną a potem po latach rozebrano pozostawiając wjazd w rejonie nastawni dysponującej i kończący się przed przejazdem na którym to torze stały czasami różne pojazdy trakcyjne. Został rozebrany przy którejś modernizacji.

Super, ten środkowy peron był w fatalnym stanie,ale dziwie się, że chodnika przy samym budynku nie wymieniono, wypadałoby odremontować wszystko.

Spawacz i dekarz to się tam nie popisali.
Spawy od wiat nie spełniają żadnych norm odbioru konstrukcji spawanych, a dekarz zostawił niezabezpieczone antykorozyjnie krawędzie blach po cięciu.
Generalnie jakość wykonania coś pomiędzy rzeźbą a dramatem. Za rok obróbki będą pordzewiałe. Ja bym takich prac nie odebrał

Na ujęciach z góry widać coś dziwnego. Przy skraju peronu 1 stoi jakaś wiata (szyb windy chyba) i wydaje się, jakby między nią, a peronem było tak mało miejsca, że trudno się tam przecisnąć idąc w kierunku Torowej. Na filmiku ujęcia były urywane w momencie jak miało się już pokazać tamto miejsce. Ktoś wie jak to wygląda faktycznie?

„Są też nowoczesne urządzenia sterowania, które zapewniają lepszą kontrolę prowadzenia pociągów.” – mówicie o tych ciągle uszkodzonych rogatkach na przejeździe za strzelnicą?

APELUJĘ do wykonawcy i innych osób odpowiedzialnych za prace związane z modernizacją dworca aby DOKŁADNIE I SZCZELNIE ogrodzili wyjście z windy od strony ul. Topolowej.
Wczoraj pierwszy raz korzystałam z windy i wychodząc z niej byłam przerażona. Tory znajdują się zaraz obok szachtu, odgradza je tylko niski płotek wzdłuż torów. Problem w tym, że jest on tylko wzdłuż torów, a na wprost wyjścia z windy już takowego brak. Strach pomyśleć co będzie jeśli jakieś dziecko wybiegnie z windy a rodzic nie zdąży go złapać!!! Wbiega się prosto na tory.
Proszę ogrodzić szczelnie plac przed przejściem od strony ul. Topolowej!