Strona główna Nie przegap Na dworcu praca wre. Tak kopią przejście pod torami (ZDJĘCIA)

Na dworcu praca wre. Tak kopią przejście pod torami (ZDJĘCIA)

8
Na peronie trzecim pabianickiego dworca PKP widać zaawansowane prace ziemne. Trwa budowa przejścia pod torami. 

Remont rozpoczął się z ponad półrocznym opóźnieniem, ale wszystko jest na dobrej drodze.

– Prace na odcinku Lublinek – Pabianice, obejmujące m.in. stację kolejową w tym mieście potrwają do końca 2019 roku – mówi Karol Jakubowski, rzecznik prasowy  PKP PLK.

Pabianicka stacja przechodzi prawdziwą „rewolucję”, w wyniku której poprawi się tutaj bezpieczeństwo i wizerunek tego miejsca oraz komfort podróżowania. Projekt zakłada m.in. wybudowanie nowego peronu wyspowego oraz podziemnego przejścia pod torami, wyposażonego w windy, do których zmieszczą się rowery i dziecięce wózki. Dla osób niewidomych i o ograniczonej mobilności będą ścieżki dotykowe na skraju peronu. Pojawią się wiaty, ławki i kosze na śmieci. Widoczną są już efekty prac przy wykopie podziemnego przejścia.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Spózniny zapłon już widać wiele więcej zrobionego remontu 😉

Wreszcie widać prace u nas. Od Lublinka w stronę Pabianic ciągnie się już tylko jeden tor. Po drugim został już tylko nasyp. Na dworcu peron trzeci i kilka następnych torów towarowych zamieniło się w ogródek. Oby wyszło jak na symulacji. W Zduńskiej Woli peron pierwszy wygląda dziwnie jak w załącznikach: https://www.fotosik.pl/zdjecie/bebc0dd76c018628
https://www.fotosik.pl/zdjecie/b8c38fd87dc60b1a

Peron w Zduńskiej Woli jest wygrodzony metalowym płotkiem od terenu przed dworcem kolejowym, ponieważ remont obejmuje teren kolejowy, a plac dworcowy należy do miasta Zduńska Wola – stąd to rozgraniczenie działek.

U nas (chyba) jest podobnie, niemniej nawierzchnia pod budynkiem pabianickiego dworca kolejowego jest estetyczna, kilka lat temu wyremontowana (kostka brukowa), toteż efekt będzie bardziej estetyczny, niż w Zduńskiej Woli. Nie liczyłbym jednak na to, że pominą płotek wejściowy na peron – ot, taka „biurokratyczna” kwestia, która jedynie nieco utrudnia dostęp do pociągu.

Wszystkiego dobrego!

Powinni zrobić normalną poczekalnię w budynku żeby było jak przed remontem tj: więcej siedzeń niż 6 i pomieszczenie poczekalni od strony peronów a nie wąski korytarzyk.
W dodatku toaleta kilka miesięcy temu była nieczynna i w dodatku była tylko jedna w dużym pomieszczeniu. A gdyby tak pomieszczenie podzielić albo zrobić w nim kabiny i umieścić 3 sedesy?

Wiadomo coś kiedy zrobią przejazd na torowej?

Szczerze wątpię żeby skończyli do końca roku…

Napiszę trochę prowokacyjnie. Mam PKP w głębokim powazaniu z racji niepunktualnosci. Dworce mogą być cudowne, piękne i pomysłowe. Dopóki nie nauczą się, że czas to rzecz święta unikam ich jak mogę. Po to właśnie kupiłem samochód. Pytanie mam tylko takie: ile dostanie ksiądz za pośrednictwem poświęcenie nowego dworca?

Publikacja zdjęć z twarzą? A gdzie RODO?