Strona główna Aktualności Komunikacja Wkrótce komunikacyjna rewolucja. Pasażerom raczej się nie spodoba…

Wkrótce komunikacyjna rewolucja. Pasażerom raczej się nie spodoba…

22
Kiedy ruszy remont linii tramwajowej? To pytanie, jakie zadaje sobie wielu mieszkańców. Póki co nie został jeszcze zatwierdzony projekt komunikacji zastępczej na trasie Pabianice – Ksawerów – Łódź. Pewne jest jednak, że dla pasażerów tramwaju 41 zapowiada się rewolucja. 

Pracownicy konsorcjum Progreg InfraCity, któremu miasto zleciło realizację tego przedsięwzięcia chcieli ruszyć z robotami rozbiórkowymi tuż po zbliżającym się długim weekendzie.

– Wykonawca złożył wniosek o wstrzymanie ruchu tramwajowego od 12 listopada, a my przesłaliśmy ten dokument do Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, organizatora transportu. Wskazany termin jest jednak nierealny – przyznaje Andrzej Różański, naczelnik wydziału infrastruktury technicznej i komunikacji w Urzędzie Miejskim w Pabianicach.

Z informacji uzyskanych od Rafała Sącińskiego, prezesa Progreg InfraCity, wynika, że roboty ruszą w nocy z 1 na 2 grudnia. Początkowe będą polegały na demontażu sieci trakcyjnej i torowiska, co oznacza, że wtedy też w obrębie naszego miasta przestaną kursować tramwaje.

Jak zostanie zorganizowana komunikacja zastępcza? Jest niemal pewne, że na trasie Pabianice – Ksawerów – Łódź pasażerowie będą jeździli dwoma środkami transportu: autobusem – od pętli przy ulicy Wiejskiej do przystanku Dąbrowa (przy skrzyżowaniu Warszawskiej i Widzewskiej, blisko zakładu wulkanizacyjnego), a stamtąd do Łodzi dwukierunkowym tramwajem.

– W tej sprawie odbyło się spotkanie, w którym braliśmy udział i na którym Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi przyznał, że nie ma autobusów mogących zastąpić tramwaje. W związku z tym od początku grudnia odcinek pabianicki ma być obsługiwany przez Miejski Zakład Komunikacyjny, a dalszy przez łódzkie MPK – wyjaśnia Rafał Sąciński. – Poniekąd wstrzymuje nam to prace, ale oczywiście nie możemy mówić o jakichkolwiek opóźnieniach.

Chociaż konsorcjum ma już określony termin, w którym zamierza rozpocząć roboty, ze strony pabianickich urzędników, MZK, a także MPK i ZDiT konkretów brak. Wiadomo jedynie, że o komunikacji zastępczej strony zamierzają ze sobą rozmawiać jeszcze w tym tygodniu.

– Na środę zostało zaplanowane spotkanie, po którym będę mógł powiedzieć więcej na ten temat – stwierdza Jarosław Habura, prezes MZK.

– Rozmowy z pabianickim przewoźnikiem trwają, ale nie ma jeszcze konkretnych ustaleń – wypowiada się w podobnym tonie Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy MPK, które obsługuje teraz całą linię 41.

Wykonawca jest gotowy do pracy. Finał robót rozbiórkowych, zarówno jeśli chodzi o demontaż trakcji, jak i torów, przewiduje na koniec lutego. Na początek czekają go jednak jeszcze inne.

– Musimy przygotować przystanki dla autobusów, utwardzając miejsca, w których będą wsiadać i wysiadać pasażerowie – dodaje prezes InfraCity.

Tymczasem MPK ogłosiło przetarg na obsługę autobusowej linii zastępczej 41Z, bo nie ma „mocy przerobowych”. Do przetargu na interesującą pabianiczan linię stanęła jedna firma. Jednak przedstawiona przez nią oferta nie mieści się w budżecie zarezerwowanym przez MPK. Brakuje 854 tysięcy złotych.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
22 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Naprawdę nie można wypuścić tramwaju czasowo przystanek dalej, do Dużego Skrętu? Wówczas nie byłoby ograniczenia w postaci obsługi taborem dwukierunkowego.

A co będzie jak się zacznie remont Warszawskiej od Dużego Skrętu do granic miasta?

Druga ciekawostka. Autobus NIE zawróci przy Dąbrowie, jak niegdyś, kryterium ulicznym Warszawska-Widzewska-Partyzancka-Warszawska, gdyż Widzewska jest od lat nieprzelotnia. Innej opcji na oblot w okolicy nie widzę. Oznacza to, że komunikacja zastępcza pojedzie od Warszawskiej ulicami Partyzancką i Sikorskiego omijając, w kierunku centrum Pabianic, przystanki Duży Skręt i Tkaniny Techniczne?
Ludzie będą jeździć naokoło do centrum Pabianic?

Powinna być zapewniona jedna kombinacja, autobus na całej trasie.

Michał ?
Wcześniej jechałeś na prof_klos ?
Ty wiesz, ja wiem, nie wszyscy może wiedzą, ze teraz Pabianice w sprawie 41, to wasal dla Łodzi, więc o co biega ?
Do nóg padajmy, całujmy po rączkach MPK, za to co mamy a oni tak maja nas w d… !
Odpowiedz : gdzie władze naszego miasta w tym ustrojstwie ?
Padamy, całujemy…

Prof_Klos i profklos to Michał, bowiem to moje imię, niekoniecznie jednak jestem forumowym Michałem, gdyż nadaję jako prof(_)klos, właśnie.

Co ciekawe również, na dniach MPK wycofało z użytku całą gamę sprawnych, acz zużytych autobusów Jelcz M121MB Mastero i przegubowych Mercedesów Conecto G z lat 2005-2006. Prawdą jest, że nie tyle brak aut, co kadry! Już urządza się rozpaczliwe „łapanki”, typu ‚damy darmowe prawo jazdy, abyś tylko zechciał u nas popracować’.

A prawda jest taka, że wystarczy godziwy plan zatrudnienia i pensja, a ludzie będą walić oknami i drzwiami.
Jak zawsze usłyszymy jednak „nie ma pieniędzy w budżecie”…

Gdzie władze naszego miasta? – Właśnie przygotowują rozwiązanie awaryjne, gdyż MPK nie jest w stanie zapewnić taboru i ludzi do obsługi Z41…

Tak było z Michałem na tym Portalu, najpierw jako prof_klos, teraz profklos. Witaj w Necie …
Dzięki za info.
Pozdrawiam w polską piękną jesień.

Panie Szymonie ?
No, dobrze, że przygotowują. poczekamy na skutki…
Dzięki i pozdrowienia.

Względy zasilania?

Kilka dni temu na waszej stronie był artykul, że MPK ma zabezpieczone środki na autobus zastępczy i są one większe niż stawka którą zaproponowała firma zewnętrzna, skąd nagle taak rozbieżność? Link https://epainfo.pl/zglosila-sie-firma-do-obslugi-linii-zastepczej-z41/

Owszem był. Jednak okazało się, że podano kwoty netto. Po doliczeniu VAT kwota nie mieści się.

comment image

Parodia – tyle w temacie, w ciągu 2 dni tak sprzeczne informacje i gdzie tu wiarygodność dziennikarska

Proszę wybaczyć, ale to błąd MPK, a nie nasz.

Jeśli błąd MPK to zwracam honor

Tutaj jest sprostowanie informacji przez MPK – http://www.mpk.lodz.pl/files/sprostowanie_2019_10_28_1.pdf

Nasze MZK nie ma przecież przegubowych autobusów! Więc taki pomysł nie ma prawa się udać! Ktoś chyba upadł na głowę. Niech najpierw Pabianice ogarną swoje linie, a nie biorą się jeszcze za zastępowanie łódzkiego tramwaju. Przez remont na Kilińskiego 1 jeździ spóźniona po 10-15 minut. A ludzie kupując bilety u kierowców, jeszcze się do tych opóźnień przykładają. Bo korki korkami, ale autobus potrafi stać po 2 minuty na przystanku bo ludzie się boją, że ich biletomat pogryzie i niestety wolą kupować bilet u kierowcy.

Co poradzisz na to, że w Łodzi sobie nie radzą z komunikacją miejską?
Rozwiązanie z obsługą przez MZK jest swego rodzaju rozwiązaniem awaryjnym.

ja nie wiem, wcześniej jeździły przeguby zastępcze do ronda Portu, teraz się nie da i nic nie może zastąpić K tramwaju. nie mogłem się doczekać żeby jeździć zimą w ciepłych autobusach. czasem było ciaśniej ale ludzie byli zadowoleni z szybkiego transportu. NIE! eksperci wiedzą lepiej

Do bani, to się nazywa źle przygotowane zamówienie. Drogi Wykonawco robót – zarobisz na roszczeniach drugie tyle.

2 lata temu była wrzutka 1bańka w trakcje?? czy to było rok temu bo czas zapitala… a teraz to rozbiorą sprzedadzą – przetopią itd przy takich akcjach stwierdzam , że tramwaj i to przedsiębiorstwo to złoooo

Przygotujemy się na inwestycje w stylu termomodernizacja
Jakoś to będzie …
Trzeba to przeczekać i zaakceptować