Strona główna Aktualności Komunikacja Drugi krok po nowoczesne tramwaje

Drugi krok po nowoczesne tramwaje

10
W Pabianicach pasażerowie będą korzystać z takich tablic, jakie ma już Łódź.

Prezydent podpisał dziś porozumienie o współpracy w ramach Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego. Ten dokument przybliża nas do modernizacji torowiska i zakupu nowoczesnych tramwajów.

To dopiero drugi krok. W czerwcu podpisany został list intencyjny przez 9 gmin województwa łódzkiego, które postanowiły dołączyć do projektu. Dziś podpisane zostało porozumienie, dzięki któremu można zacząć tworzyć dokumentację projektu. Pabianice i inne mniejsze gminy zapłacą za ten etap prac po 30 000 złotych. Łódź wykłada blisko siedem razy tyle.

Dokumentacja sporządzona zostanie w trzech etapach:
etap I – studium wykonalności zawierające w szczególności część techniczną z opisem wariantu podstawowego oraz jego kosztorysem oraz część ekonomiczno-prawną zawierającą w szczególności analizę finansowania inwestycji, możliwych źródeł zewnętrznych jej finansowania, modelu zarządzania projektem w trakcie jego realizacji oraz po jego zakończeniu;
etap II – raport o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z uzyskaniem decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji;

Współpraca będzie polegać na prowadzeniu wspólnych działań na rzecz pozyskania jak największych środków zewnętrznych umożliwiających realizację inwestycji, która ma kosztować 494 miliony złotych. Z tej kwoty aż 407 milionów ma pochodzić z dofinansowania. Pabianice i Ksawerów mogą liczyć na 119 milionów. W budżecie obu gmin musi też znaleźć się 21 milionów wkładu własnego. Co można zrobić za takie pieniądze?

  • kapitalny remont torowisk na całym odcinku Pabianic i Ksawerowa (8.9 km lini)
  • kapitalny remont sieci trakcyjnej od Małego Skrętu do pętli na Piaskach
  • kupić 5 niskopodłogowych tramwajów mogących przewieźć min. 170 pasażerów (35 mln złotych)
  • zmodernizować wszystkie przystanki z dostosowanie wysokości peronów do taboru niskopodłogowego, przystosowaniem dla niewidomych i niedosłyszących
  • zamontować tablice z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej pokazującego rzeczywisty czas przyjazdu najbliższego tramwaju (na zdjęciu)
  • zmodernizować podstacje trakcyjne.
  • przebudować ulicę Warszawską i Zamkową (nowa jezdnia, chodniki itp).
REKLAMA
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Dlaczego obecny prezydent tego nie zrobił przez dwie kadencje ??? a poza tym może warto by było mieć własne propozycje a nie podsłuchane wstyd.

To pieniądze z Unii Europejskie, a konkretnie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020

Na szczęście nie on będzie to kończył

Podpisuje bo wie, że to jeden z ostatnich podpisów i niech się następca martwi

Potem długa droga, poprzez wnioski, uzgodnienia. No i zapewnienie wkładu własnego. Potem dokumentacja projektowa wykonana, w zależności od formuły zadania, przez Wykonawcę lub Zamawiającego. Na samym końcu roboty i wybór Inżyniera Kontraktu. Potem tylko roboty, przedłużenie robót, sprawy w sądzie, no i w końcu przecięcie wstęgi. Oby tylko nie było zwrotu dofinansowania. Widać Zośka, że nie masz krzty wiedzy na ten temat.

Środki są w nowym rozdaniu w dużej ilości zapisane w III obszarze. Generalnie jest to transport niskoemisyjny. Dobrze, że podpisał. To znaczny postęp w stosunku do wcześniejszych poglądów na ten temat. Nowoczesny, szybki tramwaj to dobry kierunek rozwoju.

Ciekawe, czy wie co podpisał, przecież jest wielkim przeciwnikiem tramwaju i inwestycji w mieście. Do popisów jest zawsze pierwszy.

Czy nasze autobusy miejskie nie mogą kursować do Łodzi? Jeżeli nie ma pracy w Pabianicach, to musi być chociaż „normalny” dojazd do Łodzi! W tygodniu tramwaj co 20 min., w weekendy już nie wspomnę i do tego jedzie po jednym torze jak ślimak! Busy kosztują kupę kasy, bo nie ma dla nich konkurencji! Jak ma tu być dobrze? Jeżeli nie można dogadać się z Ksawerowem, to dlaczego nie uruchomić autobusu Rypułtowicką do S14, albo do Chocianowickiej. Jeżeli nie ma pomysłu jak ściągnąć firmy do Pabianic, to niech chociaż będzie możliwość szybkiego dojazdu i pracy w Łodzi. Większość zakładów w Łodzi,… Czytaj więcej »

Akurat busy jeżdżą dość regularnie. Wystarczy śledzić rozkłady.

Mam pytanie do p. Mackiewicza i p. Dychty : Czemu od tygodni na ulicach Pabianic panują ciemności? Czy warto oszczędzać na bezpieczeństwie ?A może kasa na kampanie byla potrzebna?