Strona główna Aktualności Z miasta Warszawska zbyt wąska? Urzędnicy odpowiadają

Warszawska zbyt wąska? Urzędnicy odpowiadają

22
Wielu kierowcom ul. Warszawska wydaje się zbyt wąska i twierdzą, że to nieudana inwestycja. 

Takie opinie znalazły się pod naszym artykułem opisującym zmiany na ulicy Warszawskiej na odcinku od ul. Rzgowskiej do granic z Ksawerowem. Czytelnicy pisali m.in. „Tir tira nie minie. Ścieżka rowerowa jest szersza niż ulica” czy „Zamiast polepszyć bezpieczeństwo to pogorszyli za nasze pieniądze”.

Poprosiliśmy rzeczniczkę prasową miejskiego ratusza o ustosunkowanie się do wątpliwości kierowców:

– Projekt przebudowy ul. Warszawskiej został przygotowany tak, żeby pomieścić torowisko, jezdnię, chodnik, drogę rowerową oraz ich skrajnie, a także aby poprawić bezpieczeństwo ruchu. Biorąc pod uwagę minimalne wymiary wszystkich części, rzeczywista szerokość jezdni ul. Warszawskiej została zmniejszona o metr. Po przebudowie jezdnia ul. Warszawskiej ma 6 metrów szerokości. Zmieszczenie wszystkich nowych funkcji w poprzedniej szerokości 7 metrów było niemożliwe – wyjaśnia Aneta Klimek.  – Przed przebudową perony przystankowe na przystankach Duży Skręt i Dąbrowa były bardzo wąskie – pasażerowie de facto wysiadali na jezdnię tuż pod nadjeżdżające samochody. Było to rozwiązanie nie tylko niebezpieczne, ale też powszechnie krytykowane – zarówno przez pasażerów tramwajów, jak i kierowców samochodów. W nowym układzie drogowym będzie miejsce nie tylko na drogę dla rowerów (której wcześniej nie było), ale także na pełnowymiarowe perony z wiatami, w obydwu kierunkach ruchu. Jednym z elementów zmiany organizacji ruchu i poprawy bezpieczeństwa jest wyeliminowanie samochodów ciężarowych z ruchu ulicą Warszawską. Ich wjazd będzie dopuszczony tylko w ramach wjazdów docelowych i tylko w jednym kierunku, od strony Ksawerowa.

 

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
22 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Oj tam, złoży się lusterka, to się przejedzie 😉

👍😄

Najlepsze te studzienki hehe. Poki co mozna bylo odebrac po pare centymetrow chodnika i sciezki rowerowej, bo ile rowerów i pieszych bedzie przykladowo na godzinke uzytkowania? Bzdura urzednicza… U nas jdst jeden problem, zaden urzędnik nie potrafi wyjsc i zapytac sie mieszkancow czy uzytkownikow, co uwazaja i jakie maja zdanie, lepiej kuzwa z za biurka decydowac i uważać sie za mega soecjaliste, gdzie wiekszosc ti cymbały ktore nie maja pojecia co to droga…

Dlatego uważam i powtórzę to po raz kolejny. Moim zdaniem najlepszy jest pas rowerowy z jednej i drugiej strony. Jest to rozwiązanie stosowane w Holandii, Belgii, Niemczech, Austrii i się sprawdza jako przykład wlepię link do filmu z ostatnimi kilometrami wyścigu Dookoła Flandrii z 2016 roku gdzie możecie się przyjrzeć temu rozwiązaniu https://www.youtube.com/watch?v=GXkLkQ_IJXY Gdy rowerzysta nie jedzie szersze auta mają więcej miejsca by się minąć dodatkowo rowerzysta jest widoczny w lusterku. Jeśli nie ogarniacie czegoś takiego jak martwe strefy to pójdźcie do centrali firmy kurierskiej na ul. Warszawskiej i spytajcie się kuriera jaka widoczność jest rowerzysty gdy skręca bądź cofa… Czytaj więcej »

Czyli reasumując wszystkie przebudowy drogi sa tak robione że gdy ktoś chce skręcić w lewo to reszta z tylu czeka albo jak jedzie śmieciarka i zbiera z puszek to reszta za nią się ciągnie. Gdzie tu płynność ? Gdzie inteligencja projektowa?

To teraz wyobraźcie sobie jak będzie wyglądała zamkową po remoncie

tak jak kierowcy, tak i rowerzyści na ścieżce będą mieć problem z ominięciem siebie. Trzeba pamiętać, że szerokość roweru nie jest maksymalnie taka jak szerokość kierownicy… Z nagrania na którym widać było jadącego rowerzystę ewidentnie widać było, że może byc problem z minięciem się z innym rowerzystą.

Jeśli chodzi o rowery to akurat jest wszystko ok, jechałem tam wczoraj i mijałem się z paroma rowerzystami, bezproblemowo się wymija.

Tiry będą uciekały na ścieżkę rowerową zabijając ludzi, bekniecie za to …

Będzie jak na Wschodniej omijanie zaparkowanych aut

Nawet tego nie da się normalnie zrobić u nas. Teraz kolej na Zamkową.

Ale będzie skomlenie jak wyremontują Zamkową. Dla niektórych to będzie szok bo Zamkowa też będzie siłą rzeczy węższa. Zostaną wyznaczone pasy, w innych miejscach zostaną zabrane miejsca do parkowania (Wyszyńskiego-Waryńskiego).
Torowisko zostanie buspasem a wiadomo co się z tym wiąże.
Oj będzie skomlenie.

Jesli, jeden z drugim, nie potraficie minąć się na 6 metrach, to może czas wziąć w leasing węższe auta albo przesiąść się na tramwaj. Jest napisane, zakaz ruchu ciężarówek. Co do śmieciarki to jest pomysł, zróbmy obok buspasów smieciarkopasy potem popierdółkopasy a na środku furo-skóro-komóropasy z niepodważalnym pierwszeństwem dodatkowo poszerzone o miejsce na łokieć, wystarczy wyburzyć kilka domów…

Po co ten pas zieleni między chodnikiem a ścieżką rowerową. Gdyby go spożytkować do ruchu kołowego jezdnia byłaby odpowiednio szeroka.

trzeba było zrobić jeszcze BUS pas bo miejsce było i kolejkę wąskotorową

Kolejka wąskotorowa to tam była do 1949 roku, później minister komunikacji przemianował ją na tramwaj:comment image

Część rowerzystów i tak nie jeździ po ścieżkach tylko po drodze, Jak się okres kontroli dotacji UE skończy, to się połączy ścieżkę z jezdnią i będzie po staremu.

Ogólnie można powiedzieć, że zje…..no tą drogę.
Nie wiem jak można było zaakceptować taki projekt.

O ludzi I bezpieczenstwo nie chodzi tylko o to by jak najwiecej pieniedzy wyciagnac z takiej inwestycji

Wąski to teraz w teledyskach występuje…

zasiać trawe dla ki

Maksymalna szerokość Tira z naczepą nie przekracza 3 metrów szer. standardowo mają 2,8 m szer. z lusterkami wiec na luzie się miną dwa Tiry