Strona główna Aktualności Z miasta Rusza budowa mostu. Będą utrudnienia dla pieszych

Rusza budowa mostu. Będą utrudnienia dla pieszych

26
100-letni most na rzece Dobrzynce będzie wybudowany od podstaw. Nowa konstrukcja będzie miała 32 metry szerokości. W związku z prowadzonymi pracami wystąpią utrudnienia dla pieszych.

Dotychczasowa konstrukcja ma 100 lat i w tym czasie była wielokrotnie przebudowywana. Most składa się z dwóch obiektów rozdzielonych dylatacją. Część południowa stanowi stary obiekt wykonany w roku 1929 na istniejących przyczółkach ceglanych, po roku 1960 został on poszerzony o kolejne 8 metrów. Obiekt północny wybudowany został natomiast po roku 1976.

Nowy projekt to żelbetowa, jednootworowa konstrukcja ramowa. Szerokość mostu (w poprzek ul. Zamkowej) wyniesie 32 metry, ale prace będą prowadzone również w korycie rzeki w odległości około 10 metrów z każdej strony.

– Od strony parku zaprojektowano jednostronny ciąg schodów skarpowych. Wygląd ścian czołowych i balustrad będzie nawiązywał do ogrodzenia parku Słowackiego. Zostało to uzgodnione z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków – informuje wykonawca PROGREG InfraCity Sp. z o. o.

Dodatkowo wzmocnione zostanie podłoże pod konstrukcją, zmieni się również geometria koryta Dobrzynki.

Wykonawca zapewnia, że nowy most wytrzyma nawet największą powódź.

– Nowy obiekt jest przygotowany na przepływ miarowy tzw. wody stuletniej. Oznacza to, że woda, której prawdopodobieństwo wystąpienia określane jest jako raz na sto lat, bez przeszkód pomieści się w świetle budowanego obiektu – czytamy w informacji prasowej. 

Rozpoczynające się roboty, m.in. ze względu na ich zakres oraz za sprawą ścisłej zabudowy (sąsiedztwo zamku, hotelu oraz sklepu meblowego) stanowią największą i najtrudniejszą inwestycję mostową, realizowaną jak dotąd w Pabianicach. Podkreślenia zasługuje fakt, iż Wykonawca na przyległych do mostu obiektach zamontował czujniki monitujące prace tychże obiektów a mianowicie ich odchylenia , osiadanie i odkształcenia. Monitoring prowadzony jest w przez całą dobę. Ma to zapewnić jak najwyższy poziom bezpieczeństwa prac i ostrzec przed ewentualnymi negatywnymi skutkami budowy mostu dla sąsiadujących obiektów.

Od 11 kwietnia piesi będą musieli liczyć się z utrudnieniami. W godzinach 6-22 ruch będzie odbywał się tymczasową kładką przez park im. Juliusza Słowackiego, a w godzinach nocnych (22-6) przez ulice Lipową i Grobelną.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
26 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

„Wykonawca zapewnia, że nowy most wytrzyma nawet największą powódź.” – znaczy się jak deszczówka będzie płynąć ulica i mostem na drugą stronę, jak na grota, to wytrzyma. super!

A czy wytrzyma przejazd kolumny Abramsów?

Ile szerokości miał dotychczasowy most?

Wg geoportalu ok. 31,85 m

to zależy od powiększenia na ekranie i od dokładności przyłożonej linijki!

ten wykonawca to już lepiej niech niczego nie zapewnia

Jach. Jaki termin zakończenia prac podaje urząd miasta? I jak ma się to do postępu prac na tym odcinku remontu?

A którego roku? Patrząc na to co się dzieje to chyba nie w 2022….

Panie Jach kiedy pojawi się fotorelacja z postępów prac?
Po ostatniej widać zintensyfikowanie prac prowadzonych w mieście.

Dlaczego tymczasowo park nie może być otwarty całodobowo by umożliwić przejście przez most? Mogę się założyć że przez płot będą ludzie chodzić by skorzystać z mostu by było krócej.

Skoro mowa o najważniejszej inwestycji. Widać już wyraźniej niż na planach jak będzie wyglądać Zamkowa. Na wysokości Veritasu robi się trochę wąsko dla samochodów. Żadnego wyprzedzania już nie będzie. Ruch wąskimi pasmami jak na drodze krajowej w Bychlewie.

Ani żadnego rozjeżdżania i zabijania pieszych przez wyprzedzające się samochody.

zawsze mogę wjechać na chodnik i cie rozjechać jak mnie wqrwisz :). Beznadzieja , trafisz jedną marude nieumiejąca parkować i korek na całe miasto!

Odpowiedz, jak na ciebie przystało. Niczego więcej się nie spodziewałem

w identycznym tonie potraktowałeś kierowców, to czego chciałeś się spodziewać?

Chciałem się spodziewać ? 😁😁😁 To te jakaś właściwa forma sprzed 36 roku ?

i bardzo dobrze , skończy się piratowanie po centrum, tak jak to miało miejsce wcześniej, zdarzały się często takie okazy co to na trzeciego , po torach , ile fabryka dała , tylko po to żeby zatrzymać się nieco dalej na światłach

jasne… czekamy na pierwszy alarm pożarowy i wyjazd z pod SDH Straży, w godzinach 15:00 kiedy pracownicy korkują miasto wracając do domów z pracy. ciekawe jak zrobią korytarz?

SPOD

kiedy ja chodziłem do szkoły uczyli „z pod”, dopiero później gimby to uprościły… i kto tu kaleczy polski język? co z tradycją?
W sumie to i tak nie ma znaczenia na drożność drogi.

„Z pod” było poprawną forma przed 1936 rokiem. Ale cóż, jak już wspomniałem, niczego mądrzejszego się nie spodziewałem po tobie. Jeśli już chodziłeś do szkoły przed 36 rokiem, to nie powinieneś już jeździć. Bo jak widać z psychiką coś mocno szwankuje.

” kiedy ja chodziłem do szkoły ” hahahahaha, chyba obok panie ” z pod „

na temat proszę panie ” z pod „

w Łodzi na Piotrkowskiej dają radę to i tu dadzą, to tylko kwestia nauczenia się kultury jazdy i nauczenia się przestrzegania przepisów, z czym u nas w PL zawsze jest problem, co drugi to miszczuniu kierownicy

To samo od lat obserwuje się w Krakowie, zwężenia ulic, ścieżki rowerowe, szykany, spowalniacze, miejsca wyłączane z ruchu, wysokie krawężniki, brak miejsc do rozładunku towarów.