Strona główna Aktualności Z miasta Prezydent pisze do premiera. Chodzi o budowę tunelu

Prezydent pisze do premiera. Chodzi o budowę tunelu

31
Batalia o to przedsięwzięcie – bezpieczny i bezkolizyjny przejazd na ul. Lutomierskiej (tunel pod linią kolejową) trwa od wielu lat. Efektów ciągle brak. Władze Pabianic mają tego dość. I postanowiły poruszyć temat na najwyższych szczeblach władzy…

Prezydent Grzegorz Mackiewicz napisał o problemie do premiera Mateusza Morawieckiego. W dokumencie apeluje o potraktowanie inwestycji jako pilnej, bo też jest ku temu powód: budowa tunelu średnicowego w Łodzi i związane z tym zwiększenie częstotliwości pociągów sparaliżuje ruch w naszym mieście, a w dalszej perspektywie, gdy powstanie przystanek kolejowy Pabianice Północ (pisaliśmy o tym TUTAJ), uniemożliwi dojazd do niego.

Dla mieszkańców naszego miasta, ale też wszystkich innych kierowców, którzy pokonują przejazd potrzeba jego przebudowy jest oczywista. Dlatego dziwi fakt, że w ramach trwającej właśnie modernizacji linii kolejowej nr 14 nie została uwzględniona.

– Sytuacja, w której droga krajowa przecina w jednym poziomie tak intensywnie eksploatowaną linię kolejową, jest w skali kraju niemal bezprecedensowa. Tym bardziej że inne uciążliwe przejazdy drogowo-kolejowe zostały w ostatnich latach przebudowane – mówi prezydent Grzegorz Mackiewicz.

Ten na Lutomierskiej zmienił się ostatnio o tyle, że są na nim nowe płyty. Ale piesi, którzy pokonują odcinek od przejazdu do ul. Pasterskiej w Szynkielewie nadal nie doczekali się chodnika ani oświetlenia…

– Zadanie było ujęte już kilka lat temu w aktualizacji rządowego Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych i dotąd nie weszło w realizację – dodaje prezydent.

Inwestycję powinny zrealizować PKP PLK i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, gdyż przejazd leży na skrzyżowaniu linii kolejowej i drogi krajowej.

Pabianice zabiegają o przebudowę przejazdu już trzynaście lat, gdy powstał projekt budowlano – wykonawczy. Od trzech starania przybrały na sile – pisma w tej sprawie były kierowane do rozmaitych osób i instytucji. Pojawiła się szansa na to, aby PKP PLK i GDDKiA pozyskały na inwestycję fundusze unijne. Ale…

– Jak poinformowało Ministerstwo Infrastruktury, w wymaganym terminie GDDKiA nie przekazała do PKP PLK dokumentacji projektowej. Uniemożliwiło to wnioskowanie o te środki – mówi Grzegorz Mackiewicz.

Aby zwiększyć szansę na budowę tunelu pod linią kolejową, miasto zadeklarowało udział w kosztach. Ale to nie posunęło sprawy. Wprawdzie łódzki oddział GDDKiA przekazał w ubiegłym roku do swojej centrali zaktualizowany program inwestycji, jednak sprawa znów utknęła w martwym punkcie. Dalsze działania miały bowiem zależeć od zatwierdzenia programu przez Ministerstwo Infrastruktury, a ten nadal nie jest zatwierdzony.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
31 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Trzeba było nie strzelać focha rządowi, że swoi nie wygrali. Tylko mądrze jak chociaż wójt Ksawerowa, po plecach się nie klepie ale też i nie obraża rządzących i tam coś się dzieje, a postkomunistyczne pabianice obrastają mchem jak beton bojowników na rynku.

Czyli akceptujesz że rząd przydziela pieniądze według klucza partyjnego?
Czyli wszyscy są równi ale są równiejsi?

To może od razu wprowadźmy monarchię z Jarosławem jako królem, zlikwidujmy wybory o ogłośmy że jedyna legalna partia to PiS.

Nie siej popeliny

Wójt Ksawerowa się nie klepie po plecach z PiSem??? To mi dobry żart 😂😂😂
V-ce wójt Ksawerowa to z jakiej opcji? To chyba były radny naszego miasta Rafał Madej 🤨

Odnoszę wrażenie że chyba macka ziomek spod trzepaka bo trzeba mieć klapki na oczach co to za jegomość.

Może niech prezydent napisze odezwę do uczestników strajku kobiet, żeby zrobili przekop.

Oj tam trzeba zerwać sporo asfaltu, i pewnie jakiś bruk i kamienie się znajdą. To prędzej można puścić tam marsz niepodległości. A i może jakiś domek po drodze stoi który przeszkadza.

To ja k to Grzesiu ? Obrażony na rząd ? A może Rafał pomoże i z Warszawy jakieś pieniądze przyśle. W końcu jak króla Go witałeś 🙂

Lepiej nie mieszać do tego Rafała bo ktoś zginie jeden nieudacznik starczy

Przecieź tak aktywnie omawiali budowę wiaduktu tylko pewnie Rafał proponował z palet jak warszawska strefa relaksu i tu może być problem z wytrzymałością

No pięknie! Znowu prosi o pomoc rząd, ewidentne sobie nie radzi. Skoro stać go na budowę szkutni za 5 milionów, a prosi o pomoc w budowie ronda na Nawrockiego za 2,5 miliona i teraz na tunel!
Fajnego mamy prezydenta!

Albo ci się osoby pomyliły, albo po prostu nie umiesz czytać 😁😁😁

Oj Mirku widzę, że z pamięcią kiepsko…. Rondo na Nawrockiego to nie Macka interes. Rondo należy do starosty Habury

Niemożliwe macka potrafi pisać

Sprawa wygrana, przecież mamy tak aktywnego senatora partii rządzącej, który sam wraz z partią tyle dla miasta dobrego robi! A nie, czekaj…

Ma tupet ! Szkoda że Kopacz i Tuska nie prosił wcześniej, jak mu było tak cudownie w tamtych czasach.

Za peło nie remontowali linii kolejowej, nie było potrzeby robić tunelu

To będzie taki przejazd jak na Niciarnianej. Jak popada to będzie basen!

Nie bo jest po sąsiedzku gdzie wodę przepompować!

Zły adresat listu, do Kaczelnika powinien napisać 🙂

Dobrze, że ten Rząd ma w budżecie pieniądze przeznaczone na rozwój, i że można się do Niego zwrócić o pomoc w finansowaniu inwestycji. Czego wcześniej, za poprzednich rządów, nie było. Jeszcze wiele można zdziałać. Trochę odwagi z odrobiną pokory, i oczywiście profesjonalizm w działaniu, bo na bylejakość czas już minął.

Normalnie jak „bo przez ostatnie 8 lat…”.
Z takim tekstem to szykuj się „w ministry”… 🙂

Czy Pan zawsze musi być uszczypliwy i chamski, czy wyniósł Pan to z domu czy z podwórka?

Tylko, że ten rząd daje swoim (tam gdzie rządzi PiS). Poprzednia władza dużo dobrego dla Pabianic zrobiła (obwodnice S-8 i S-14, modernizacja LK 14). A ponieważ my nie z tej kasty, więc dla Pabianic nie ma kasy!!! Czas bylejakości to rzeczywiście musi minąć, bo to jak jest teraz to największy dramat!

Dobrze, że prezydent przynajmniej napisał w tej sprawie do premiera, ale wydaje mi się, że szanse są marne. Do 2023r nie kroją się żadne wybory prezydenckie ani parlamentarne – temat budowy wiaduktu w tym miejscu pojawiał się regularnie przy okazji obietnic wyborczych poczynając bodaj od 2007r, bez względu, kto z jakiej opcji politycznej obiecywał. Dlatego uważam, że wiele zależy od determinacji władz samorządowych, ponieważ posłowie i senatorowie z naszego okręgu w tej kwestii zupełnie nie lobbują.

Bardzo mądry i merytoryczny ruch Prezydenta Pabianic.Sądzę jednak, że nie przyniesą one pozytywnego efektu, no może dla swojego piaru, PMM rzuci jakiś milionik by TVPiS mogło trąbić przez tydzień, jak to Morawiecki skutecznie wspiera prowincję powiatową pomimo tego, że PiS tam nie włada.Niestety GDDKiA nie jest zainteresowana tematem budowy wiaduktu kolejowego nad swoją drogą, bo ma dużo więcej ważnych innych wydatków w regionie, a ta droga, za około trzy lata będzie już drogą wojewódzką, nie krajową, więc szkoda pary w komin, niech się martwią tubylcy! Zresztą stoją na stanowisku, że projekt mają gotowy, ten, którego Pabianice kilkanaście lat temu nie… Czytaj więcej »

Część 2/3: gdy potencjał urbanistyczny tej lokalizacji jest na obsługę grubo ponad tysiąc pasażerów dziennie w jedną stronę. Ale najgorsze, że ta lokalizacja przystanku bardzo pogorszy przepustowość sąsiadującego przejazdu i co najgorsze pogorszy bezpieczeństwo użytkowania tego miejsca!!!Wyglada, że mamy pat i pozostaje tylko oczekiwać na czas dramatu komunikacyjnego, który zbliża się do Pabianice wielkimi krokami. W zaistniałej sytuacji, uważam, że Prezydent Miasta wybrał najsłuszniejsze rozwiązanie. Mogę tylko podpowiedzieć, że może należy negocjować swoistą „zrzutkę”, by skutecznie rozwiazać ten węzeł gordyjski, a mianowicie: 0,5 mln – Miasto Pabianice na projekt i nadzór budowy. 6 mln PKP PLK na przystanek z przekazaniem dokumentacji przystanku Łódź Pabianice… Czytaj więcej »

Cel jest określony, tylko konieczna jest dobra wola wymienionych decydentów. A może ktoś się jeszcze dołączy?

tiaaa teraz przy COVIDzie rząd na pewno da kasę Tylko z czego Trzeba było trzy lata temu to załatwiać zanim zaczęli tory PKP wymieniać

A jest szansa, że zamiast pisać listy zmodernizują skrzyżowanie Nawrockiego z Warszawską zanim tam nowe tory położą?

Trzeba było prosić Trzaskowskiego, przecież gościł na salonach.