Strona główna Aktualności Poślizg na zakręcie S14

Poślizg na zakręcie S14

20

Około godz. 10.30 Skoda Fabia na łaskich numerach rejestracyjnych uderzyła w bariery energochłonne na ostrym zakręcie S14 w Szynkielewie. 

Auto jechało w stronę Łodzi. Kierujący stracił panowanie nad pojazdem zaraz na wyjściu z zakrętu. Skoda z impetem uderzyła w bariery energochłonne. Auto ma skasowany przód. Na miejscu po chwili pojawiły się wszystkie służby ratunkowe. Kierowca trafił do karetki, a strażacy wraz z policjantami zabezpieczyli miejsce wypadku. Ostatecznie okazało się, że kierujący nie wymaga hospitalizacji.

Prawy pas ruchu jest zablokowany, ale nie ma utrudnień w przejeździe.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Jak w tm miejscu powstanie węzeł S14/DK14 to problem ostrego zakrętu w tym miejscu zniknie. Szkoda, że w czasie budowy tego odcinka nie wykonano pełnego węzła z zaślepionymi wyjazdami dalej na projektowaną S14 w kierunku A2 tak jak na innych budowach. Ułatwiło to by obecną rozbudowę S14 a tak będą utrudnienia w ruch w momencie budowy tego węzła.

Z tym że 14 w kierunku A2 nie była do końca pewna, a jej sie warzył…

Są w PL węzły na autostradach/ekspresówkach, gdzie rozbudowa jest niepewna i ewentualnie oddalona w czasie ale jednak węzeł jest wykonany. Trasa Łódź-Górna- skrzyżowanie ze Rzgowską, pierwsze trzypoziomowe skrzyżowanie w Łodzi, gdzie jest przygotowany wylot w kierunku A1 węzeł Romanów. Łódź Południe wylot w kierunku Tomaszowa. Na niektórych mapach/projektach S74. A np węzeł A1/S8 w Piotrkowie nie wykonany jak należy w przeszłości, teraz skutkuje burzeniem wiaduktów+zamknięcie czasowe na weekend A1. Jadąc po PL A/S spotykamy od czasu do czasu węzły z wyłączonymi zjazdami przygotowanymi do rozbudowy drogi. Skrzyżowanie A1/A2 też było wykonane kompletnie (teraz okazuje się, że wiadukt pęka-ehhhhh) i dłuuuuuuuuugo… Czytaj więcej »

Tak się kończy ocenianie książki po okładce. Na pierwszy rzut oka zakręt spokojnie się da wziąć setką (przy dobrych warunkach), błąd jest widoczny na samym środku łuku, gdy nie ma już miejsca na korektę. Nie bez powodu tam jest siedemdziesiąt na wejściu, a zakręty z malejącym promieniem łuku są bardzo wredne. Sam wpadłem w jeden taki też skodą, na szczęście (dzięki doświadczeniu) wyminąłem się z rowem. Dobrze by było się zastanowić z jakiego powodu jest ustawione danie ograniczenie w szczególności na zakrętach, zanim to odczuje samochód lub my… P.S. Polonezem zdejmowałem zakręty ze znacznie większą prędkością niż skodą. Uważam, że… Czytaj więcej »

Trzeba łagodne ruchy kierownicą robić by za bardzo nie przechylić auta i pamiętać by nie hamować na zakręcie (siła odśrodkowa wyrzuca z łuku) a jeśli czujesz że jedziesz za szybko to puść gaz a „zaciśniesz” łuk. Prędkość zależy od auta, jak sztywne zawieszenie to da się szybciej ale warto mieć dobrze wyczucie auta którym się jedzie.

Problemem jest to, że większość ograniczeń prędkości w Polsce jest postawiona bez pomyślunku. I kierowcy nie mają do nich zaufania. Tutaj jest 70km/h, w zależności od opon można jechać 110-120km/h (jeżdżę codziennie od kilku lat). Rozsądne było 90km/h. Dalej mamy łuk przy Ikei gdzie jest postawione 70km/h, można tam jechać 150km/h bez problemu. Wypadków na tamtym łuku nie ma. Przyczyną wypadków na wspomnianym łuku jest hamowanie na środku łuku. Ludzie wpadają w niego z często bezpieczną prędkością czyli taką, która nie doprowadzi do wypadku, ale wychyli im mocno auto lub podsterownie pojadą przodem. Nie są dobrymi kierowcami i mocno, gwałtownie… Czytaj więcej »

W Niemczech na autostradach
jest kilka przemyślanych znaków sugerujące zwolnienie
np. Przed zakrętem na zasadzie odpuszczenie gazu .
Znaki sa tak ustawione
np 3 znaki 100,90 i 70
Że jak odpuścić gaz na 100 km/h
To na zakręcie będziesz miał 70 .

To daje zaufanie do infrastruktury
A u nas jedziesz sobie 110
i postawią znak 70
I wyhamuj przez 500 metrów 😂
A biorąc jeszcze pod uwagę śnieg gololedź deszcz to trzeba być naprawdę jak wróżbita Maciej.

500 metrów na zwolnienie ze 110 to 70 to mało miejsca??

1. Droga hamowania z 110 km/h – ok. 62 m.
2. Widoczność oznakowania pionowego – kilkadziesiąt m.
No comments.

Właśnie z tego powodu zrobiono w szkołach ponadgimnazjalnych w programie obliczenia z ruchu po okręgu. Jaś się nie nauczył, Jan nie będzie umiał i pokutuje myślenie życzeniowe, że „mnie prawa fizyki nie dotyczą”.

Przy 120 wziąłem ten zakręt bez problemu na mokrym. Zawias i dobre opony to podstawa.

A potem się obudziłeś cały spocony 🙂

Zawistny polaczku 😀

Ten zakręt pięknie obrazuje jak kierowcy mają w nosie ograniczenia prędkości i warunki na drodze

Kolejna ameba jadąca tam powyżej setki. Właściwie to mało kto porusza się tam 70-tką, i takie są skutki….

Robię ten zakręt pow 100 a są tacy co mnie wyprzedzają. Ale…. pogoda, gumy, zawieszenie i trochę wprawy na granicy odruchów.

Faworitkom w gasie 110km łamałem ten zakrent jestrze renczny oodciogalem to mi z drugiego pasa brawo bili.. Trza mieć mocny charakter nie mientki jak jusz się ciśnie do odcinki na zakrencie…

Kierowca nie dostosował prędkości do panujących warunków na drodze- bo jak moze być inaczej.
Przecież nie droga jest zje.ana

jako osoba dotykająca tych zdarzeń drogowych to zwraca uwagę jeden fakt.. nr rej pojazdów lub późniejsze informację od kierującego skąd jest… że nie rozbijają się tam „zagraniczni”ale osoby które setki razy tamtędy jeżdżą ale w tym danym momencie poniosła ich fantazja to wczoraj jechałam lub jechałem przez zakręt 90 lub 100 a dziś nie wiem co się stało..a odp jest prosta …trzeba myśleć za sterem, a z punktu tech. niestety miejsce posadzenia węzła Lublinek tragedia ,teren podmokły, wysoka kapilarność drogi, tam nawierzchnia niby jest sucha ale tak naprawdę ciągle tam jest słaba przyczepność poprzez wychodzenie wilgoci do tego trzeba dodać… Czytaj więcej »

Dodałbym do tego że na kursach nikt nie wpaja takich rzeczy jak „nie hamować bez powodu na zakrętach”, albo jak już jedziemy nic sie nie dzieje to też trzymać gaz równo, widziałem pare razy jak ktoś tam przede mną walczył bo sobie w hamulec pyknął 😀 Stała prędkość, najlepiej ta ze znaku przed i nie ma problemu, tyle w temacie.