Strona główna Styl życia Hostessa – co to za praca?

Hostessa – co to za praca?

0

Dowiedz się więcej na temat pracy w roli hostessy. W tym artykule przedstawiamy podstawowe wymogi i warunki pracy. Podpowiadamy też, jak możesz rozwinąć swoją karierę w tym charakterze.

Hostessa – kim jest, definicja, etymologia, zadania

W języku angielskim „host” to gospodarz, a „hostess” gospodyni. W krajach anglojęzycznych używa się tego słowa w odniesieniu zarówno do gospodyń programów telewizyjnych, jak i pracownic odpowiedzialnych za przywitanie i opiekę nad uczestnikami wydarzeń i imprez. W języku polskim „hostessa” ma szersze znaczenie, ponieważ tym mianem określa się dziewczyny i kobiety odpowiedzialne m.in. za:

  • prowadzenie stoisk targowych,
  • rozmowę z klientami i kontrahentami,
  • prezentowanie produktów i usług,
  • reklamę w galeriach handlowych, np. degustacja,
  • kompleksowe wsparcie gości eventu.

Hostessy zatrudnia się na różnego rodzaju konferencjach, targach, festiwalach czy w ramach działań marketingowych. Co ciekawe, zawód ten widnieje w oficjalnej klasyfikacji zawodów (kod: 516903), gdzie pojawia się definicja, według której hostessa „opiekuje się podróżnymi w portach lotniczych, na dworcach kolejowych i autobusowych, stacjach metra, klientami wielkich domów towarowych, gośćmi hotelowymi oraz uczestnikami dużych imprez sportowych, konferencji i zjazdów; dba o ich potrzeby i bezpieczeństwo, ułatwiając i uprzyjemniając im podróż, pobyt lub przejazd czy zakupy”.

Czym wyróżniają się profesjonalne hostessy?

Podczas castingu hostess bierze się pod uwagę znacznie więcej czynników niż tylko atrakcyjny wygląd. Praca dziewczyn i kobiet w tym charakterze jest bezpośrednio związana z marketingiem i komunikacją wybranej firmy czy instytucji, dlatego ceni się:

  • znajomość języków obcych,
  • otwartość i komunikatywność,
  • pozytywne nastawienie do pracy i ludzi,
  • kompetencje miękkie,
  • znajomość branży, którą się reprezentuje,
  • empatię, inteligencję, zdecydowanie.

Sukces firmy na targach czy innego rodzaju eventach zależy w dużej mierze od osób, które są „na pierwszej linii”, a więc właśnie hostess. Ich profesjonalizm wpływa na jakość obsługi potencjalnych klientów czy kontrahentów.

Jak zostać hostessą?

Rzadko kiedy hostessa jest związana na stałe z jednym podmiotem, który reprezentuje na eventach. Standardem jest współpraca z agencją, która dba o pozyskiwanie zleceń i ułatwia ich rozliczanie. Ponieważ hostessy to bardzo często młode osoby (nastolatki, studentki), praca ma charakter dorywczy i sezonowy, choć w przypadku częstej pracy na dużych eventach można liczyć na relatywnie wysokie, satysfakcjonujące zarobki. Przy okazji nabywa się wiele cennych kontaktów oraz rozwija kompetencje komunikacyjne czy marketingowe. To świetny wstęp do dalszej kariery w świecie mediów czy reklamy.

Jeśli chcesz spróbować swoich sił w roli hostessy, zgłoś się na casting do agencji Infernal. Więcej informacji znajdziesz na stronie https://www.agencjainfernal.pl/. Po nawiązaniu współpracy możesz liczyć na profesjonalne, merytoryczne wsparcie oraz możliwość udziału w wielu ekscytujących projektach – w lokalizacjach i obszarach, które wskażesz.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments