Strona główna Aktualności Z miasta Z remontem Starego Rynku na razie możemy się pożegnać

Z remontem Starego Rynku na razie możemy się pożegnać

25
Za nami drugi przetarg na rewitalizację Starego Rynku w Pabianicach. Rezultat będzie ten sam co za pierwszym razem. 

W tym postępowaniu (ograniczonym o budowę dróg) pojawiła się oferta od jednej i tej samej firmy co w kwietniu, czyli Remondis Sp. z.o.o. Zaproponowana przez spółkę kwota to 7 975 689 zł. To o blisko 3 mln zł więcej niż zabezpieczono na ten cel w budżecie. Choć oficjalnie przetarg nie został jeszcze unieważniony, jest pewne, że tak się stanie.

– Czekamy na ustabilizowani sytuacji na rynku budowlanym – powiedział prezydent Grzegorz Mackiewicz.

Mamy również informację, że termin na wyłonienie wykonawcy tej inwestycji został wydłużony o 3 miesiące i potrwa do końca sierpnia. Czy wtedy zgłosi się firma chcą wykonać prace w zaproponowanej kwocie czy miasto będzie musiało dołożyć do remontu? Zobaczymy.

Rewitalizacja starówki oraz placu przy pomniku Legionisty miała kosztować około 5 mln złotych. 4,5 mln zł miasto otrzymało z rządowego wsparcia dla samorządów.
REKLAMA
Poprzedni artykułWypadek na niebezpiecznym wiadukcie. Sprawa zakończyła się w sądzie
Następny artykułMuzyka przerwała ciszę. Izabela Szafrańska i Quinteto el Tango w symbolicznym koncercie
Subskrybuj
Powiadom o
25 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

W tym mieście jedyne inicjatywy jakie powstają to nieudolne remonty albo stawianie złotych kibli gdzie o machloje najprościej. Brak inwestycji w rozwój miejsc pracy, wsparcie dla przedsiębiorstw itd. Radni się nawet nie wysilają. I nie ważne czy ci z lewej czy z prawej bo każdy chce być blisko koryta. A młodzi radni jak ostatnio pokazano wymyślają nazwy dla skwerów. W d…jesteśmy i w d… zostaniemy.

Dodam jeszcze , że nikt nie ponosi ŻADNEJ odpowiedzialności za niedotrzymanie terminów budowy. Wystarczy znalezisko starego kibla pod jezdnią , aby usprawiedliwić bezczynność wykonawcy na CAŁEJ DŁUGOŚCI remontowanego odcinka . Żałosne to ponad miarę. Można dzisiaj bezkarnie (cena na rynku spada!)podnosić cenę paliwa o 50 gr o godz 22 , gdy w NY na giełdzie poszła do góry o 10 centów o godz 21 czasu polskiego. Obsrajtek ma miliardy zysku w miesiąc . Ohyda

Tak, ustabilizuje się na 10 milionów. Trzeba albo dołożyć albo zmniejszyć zakres prac. Strata tych pieniędzy będzie porażką.

Pabianiccy rządzący świętują sukces. Udało się obronić pomnik bojowników. KOD otwiera Palikotówkę, ale w komentarzach już narzekania, że znów się nic nie dzieje we wsi..

Przestań uprawiać propagandę dla ciemnego ludu. Poczytaj trochę na ten temat albo zmień dawkę.

Pabianice to jest miasto nie wieś

Gdyby nie było inwestycji debilnego remontu tramwaju który kosztuje krocie a byłby autobus i tylko odnowienie, wymiana nawierzchni asfaltowej byłoby dużo kasy na różne inwestycje.
Włodarze naszego miasta mieszkańcy nie zapomną wam tej masakry remontowej.

Wygląda na to że przez tą niepotrzebną inwestycję tramwajową prezydent będzie miał kłopoty z wyborem na kolejną kadencję.

A on chyba nawet nie może już startować. Więc mu nie zalezy.

Nie będzie miał kłopotów. Potrzebujemy tramwaju a nie starego rynku

Mów za siebie, nie za mieszkańców

No właśnie jest mieszkańcem.

Jest mieszkańcem, nie mieszkańcami.

Dokładnie. I jako mieszkaniec ma prawo się wypowiedzieć.

Za siebie, nie za mieszkańców.

Mówi za siebie i za mnie więc za mieszkańców.

Tramwajem wg badań z wiosny 2016 roku w dzień powszedni podróżowało 8686 osób c o w skali roku daje ok. 2 600 000 Pasażerów, stanowiło to także ok. 34% wszystkich podróży komunikacją zbiorową na terenie Pabianic odbywanych zarówno autobusami MZK jak i tramwajem. Czas eksploatacji autobusu w komunikacji zbiorowej nie powinien wynosić więcej niż 12-15 lat (tak się przyjmuje w Polsce), w Niemczech ten resurs jest jeszcze krótszy i wynosi 8 lat od daty produkcji, stąd m.innymi w polskiej komunikacji występowały autobusy niemieckie, najczęściej MAN-y. Dla tramwaju ten resurs wynosi ok. 30-35 lat. Gdyby nie było remontu tramwajowego to nie… Czytaj więcej »

Czas eksploatacji autobusu 2-3 razy krótszy od tramwaju a porównajmy ceny nowy autobus 1-1,5 mln, a nowy tramwaj 6-9 mln więc argument nie trafiony autobus i tak wychodzi taniej i dla tramwaju dodatkowe koszty utrzymania torowiska i sieci trakcyjnej. Inne wymienione przez pana remonty też mogłyby być dofinansowane.

Ale tramwaj nie wymaga przegladów serwisowych, wymiany oleju, hamulców, płynów eksploatacyjnych, ogumienia itp.

Tramwaj ma więcej przeglądów serwisowych niż autobus z powyżej wymienionych nie ma tylko płynów eksploatacyjnych i oleju wielka mi różnica a hamulce, koła, części elektromechaniczne w tramwaju też się zużywają i psują.
Więc człowieku pomyśl i poczytaj trochę bo głupoty piszesz.

A od kiedy to urządzenie mechaniczne nie wymaga przeglądów? Tylko ogumienia nie ma, a tak wymaga przeglądów jak inne pojazdy Do tego dochodzi koszt utrzymania infrastruktury elektrycznej. Transformatory zapewne też pływają w oleju….

Autobusu za 1 – 1,5 mln z normą dla silnika Euro VI się nie kupi, Pabianice za autobusy z napędem hybrydowym kupione na podstawie umowy ze I.2018 płaciły po 1,530 mln zł netto za każdy przy dużym zakupie tj. 18 szt. jednorazowo. W tym czasie rzeczywiście autobus tylko z silnikiem spalinowym kosztował ok. 1 – 1,1 mln zł netto. Nie śledzę na bieżąco nowych przetargów, ale myślę iż można szacować wzrost ceny o ok.30 -40%, ale mogę się mylić.Zresztą podobnie jest z kosztem zakupu nowego tramwaju ale i tak w cenach z 2018 r za 6 mln by się go… Czytaj więcej »

To miasto, nasze Pabianice mają bogate przemysłowe tradycje. To było miasto z silnym przemysłem bawełnianym, chemicznym, narzędziowym, papierniczym itd. Rynek na starym mieście powinien być zrewitalizowany w sposób nawiązujący do historycznym i przemysłowych tradycji naszego miasta. Prezydent jednak chce pójść na łatwiznę i najtańszym kosztem bo nie ma żadnej koncepcji własnej, żadnego pomysłu przeprowadzić remont rynku i stworzyć na nim beznadziejnie nudny plac do plebejskich imprezek. Już widzę te foodtracki na rynku i hałaśliwe koncerty. Dla takich miejsc organizuje się otwarty konkurs, nawet międzynarodowy ze sporą nagrodą i po jego rozstrzygnięciu szuka się wykonawcy. Wystarczy tylko chcieć zrobić to porządnie… Czytaj więcej »

Remont jeszcze przez nygusów nie skończony a Pabianicka patologia już maluje po nowych latarniach

IMG_20220517_121232_resized_20220517_121428383.jpg

„Czekamy na ustabilizowanie rynku budowlanego…” : ))))) No to se poczekacie. Czyli krótko mówiąc zostaje parking na kolejne 25 lat. Suuuuuper. Pabianice to jednak klawe miejsce jest i klawo tu rządzą….. Jap : )