Strona główna Aktualności Komunikacja Wraca temat dwupoziomowego przejazdu na Lutomierskiej

Wraca temat dwupoziomowego przejazdu na Lutomierskiej

3

Prezydent Grzegorz Mackiewicz apeluje gdzie może o wykonanie dwupoziomowego przejazdu drogowo-kolejowego na ul. Lutomierskiej. 

Jak wyliczyli urzędnicy, przez Pabianice w każdy dzień powszedni przejeżdża około 66 pociągów osobowych oraz dodatkowo kilka pociągów towarowych.

Jednopoziomowy przejazd kolejowy na ul. Lutomierskiej często powoduje tworzenie się korków w jego okolicach, nawet do ulicy Partyzanckiej.

W 2008 r. na zlecenie GDDKiA został opracowany projekt wykonawczy „rozbudowy drogi krajowej nr 71 na odcinku Konstantynów Łódzki – Pabianice”, zakładający m.in. dwupoziomowe skrzyżowanie z linią kolejową. Dotychczas nie został zrealizowany.

Prezydent Grzegorz Mackiewicz już od kilku miesięcy apeluje to różnych instytucji, aby wrócić do tematu budowy. W lipcu tego roku wystosował pismo do Biura Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu, w którym zwrócił uwagę na temat przejazdu bezkolizyjnego. W odpowiedzi BPK potwierdziło, że program funkcjonalno – użytkowy przebudowy linii 14 nie przewiduje budowy przejazdu bezkolizyjnego.

Następnie prezydent wystosował kolejne pismo w tej sprawie, tym razem do wojewody łódzkiego Zbigniewa Rau. Prezydent prosił pisemnie o poparcie inwestycji również Senatora Macieja Łuczka, ale nie otrzymał w tej sprawie odpowiedzi. W ostatnich miesiącach prezydent poprosił o pomoc prezesa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz osobiście rozmawiał z zastępcą dyrektora w łódzkim oddziale GDDKiA na temat tunelu pod przejazdem kolejowym.

22 sierpnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że trwają działania w utworzeniu III etapu projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami”. W ramach tego projektu byłaby możliwość współfinansowania przez PKP PLK budowy tunelu przy realizacji przez GDDKiA części drogowej zadania.

Sprawa uciążliwego dla ruchu przejazdu kolejowego na ul. Lutomierskiej została poruszona również kilka dni temu. Tym razem pisma z wnioskiem o wykonanie tunelu trafiły do centrali GDDKiA i do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.

Jak poinformowało Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa – w odpowiedzi na pismo prezydenta z 12 lipca, zadanie to nie znalazło się w ostatecznie uchwalonej ustawie budżetowej na 2017 rok.

Przypomnijmy, że PKP PLK planuje gruntownie zmodernizować infrastrukturę kolejową na trasie Zduńska Wola – Łódź. Jak podaje PKP PLK, aby podróż była krótsza przebudowanych i wyremontowanych zostanie m.in. 5 wiaduktów i 12 mostów kolejowych oraz kładki dla pieszych. Wymienionych zostanie 42 km linii kolejowej i sieć trakcyjna.

Rewolucja na dworcu kolejowym

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Trzymam kciuki żeby prezydent nie tracił mocy, naciskał i uzyskał efekt. To na prawdę ważna sprawa. Jeżdżę tam codziennie, korki ogromne, ilość pociągów rośnie więc problem tylko narasta. To byłby jedyny cywilizowany przejazd przez tory w naszym mieście.

Zawalczyłby również o remont przejazdy na Torowej. A senator Łuczak no cóż. Nie poprze dobrej inicjatywy konkurenta tak jak PiS nie zrobi S14 dla Łodzi. Takie gierki małych ludzi

Panie Prezydencie zróbmy demonstrację.
Zablokujmy przejazd