Strona główna Aktualności Komunikacja Więcej miejsca w 41

Więcej miejsca w 41

7

Od dziś trasę tramwaju linii 41 będzie obsługiwał Duewag M8C. Jest w nim więcej miejsc siedzących, miękkie fotele, wysuwane stopnie.

Tramwaje mają 26 metrów długości, niemal 2,5 metra szerokości, ponad 3,5 metra wysokości, ważą 35 ton – tak można w skrócie opisać przegubowe trójczłonowe wagony M8C, które na próbę zaczęły wozić pabianiczan na części kursów linii 41.

Najważniejsza zaleta? Mają aż 54 miejsca siedzące, czyli niemal tyle ile byłoby gdyby złączyć trzy tradycyjne wagony 805Na. Miejsc siedzących nie tylko jest więcej, ale są też wygodne. Miękkie siedzenia sprawią, że podróż tramwajem do Łodzi będzie bardziej komfortowa. Łącznie wagony M8C pomieszczą 226 pasażerów. Nie ma więc obaw, że będzie tłoczno.

Dzięki specjalnemu napędowi, tramwaje te umożliwiają płynniejszą jazdę oraz łagodniejsze ruszanie i hamowanie. Są bardziej ciche niż składy wagonów 805Na. Będą obsługiwały część kursów na trasie linii 41.

Duewag M8C w liczbach:

  • 26,65 m – długość
  • 2,33 m – szerokość
  • 3,65 m – wysokość
  • 35,75 t – waga
  • 54 – liczba miejsc siedzących
  • 172 – liczba miejsc stojących
  • 226 – łączna liczba miejsc
  • 3 – liczba członów
  • 8 – liczba osi
  • 18 – liczba pojazdów we flocie MPK-Łódź

Linia 41 w liczbach:

  • 5,8 km – długość trasy w Pabianicach
  • 15,5 km – długość trasy od pętli przy Wiejskiej do placu Niepodległości
  • 30 – tyle przystanków jest na całej trasie (w jednym kierunku)
  • 45-48 – tyle minut trwa przejazd całej trasy
  • 9576 – tylu pasażerów jedzie w dzień roboczy
REKLAMA
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Jeździłam po Łodzi tymi tramwajami. Są to stare niemieckie tramwaje ale mają jeszcze jedną zaletę. Zimą są o wiele cieplejsze i szczelniejsze niż tramwaj, który jeździł do tej pory. Ma to znaczenie dla tych, którzy zimą marzli przy dziwnych farelkach. Mój klient tramwajasz powiedział mi także, że mają lepsze hamulce i są bezpieczniejsze. Już dawno myślałam sobie żeby je puścili na trasę Pabianice. Doczekaliśmy się. Nareszcie.

Szkoda tylko, że nie można w nim zakupić biletu, a kierowca nie posiada biletów aglomeracyjnych.

Droga Klaudio,
Dziękujemy za opinię. Problemy z zakupem biletu to na szczęście tylko dzisiejszy dzień. Motorniczowie bilety posiadali, ale zostały wykupione przez pasażerów już wcześnie rano.
Po naszej interwencji, na linię 41 od jutra wyjadą tylko wagony z biletomatami. Jeszcze dzisiejszej nocy w pierwszym wagonie M8C rozpocznie się montaż urządzenia i w kolejnych dniach sukcesywnie kolejne pojazdy będą doposażone w brakujące maszyny.

widziałem dzisiaj tramwaj na żywo…brzydki kwadratowy i widać że wiekowy…i niemiecki….a i dobrze 🙂 Myśle że to dobry zakup bo to nie ma wyglądać tylko działać, sam jestem posiadaczem maszyn transportowych produkcji niemieckiej z 25 letnim stażem i są niezawodne a nie naćkane elektroniką turbo pendolinowozy

a czy mają niską podłogę do łatwiejszego wsiadania z wózkiem?

Aby podróż była bardziej komfortowa należałoby najpierw przeprowadzić generalny remont torowiska w Pabianicach. Nawet siedzenia pokryte misiem nie pomogą gdy tramwajem trzęsie jak gestapo Żydem.

Na całej trasie (Plac Niepodległości – Wiejska) można jeździć na łódzkich biletach czasowych tj. 20 minutowy przedłużony obecnie do 40 minut i 40 minutowy analogicznie przedłużony do 60 minut. Ponadto istnieją także bilety „na dany przejazd”, które są ważne niezależnie od czasu przejazdu. W przeciwieństwie do biletów czasowych nie uprawniają one pasażera do przesiadania się. I te bilety (podobnie jak migawki) dzielą się na bilety uprawniające do przejazdu w granicach Łodzi i bilety aglomeracyjne, które pozwalają na podróż poza granice Łodzi m.in. do Pabianic. Mam nadzieję, że teraz wszystko jasne 😉