Strona główna Aktualności Z miasta Warszawska otwarta. Z41 wracają na trasę

Warszawska otwarta. Z41 wracają na trasę

22
Zgodnie z zakładanym terminem zakończyła się przebudowa fragmentu ulicy Warszawskiej – od Dużego Skrętu do granic miasta. Dzisiaj nastąpił odbiór techniczny robót. 

Samochody już nią jeżdżą, natomiast od poniedziałku (1 czerwca) zaczną tamtędy kursować, z pominięciem Partyzanckiej i Sikorskiego, zastępcze autobusy Z41.

– Na wyremontowanym odcinku są dwa przystanki – Dąbrowa i Duży Skręt – mówi Andrzej Różański, naczelnik wydziału infrastruktury technicznej i komunikacji w pabianickim magistracie.

Prace rozpoczęły się pod koniec listopada ubiegłego roku od budowy sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej i trwały równocześnie na całym modernizowanym odcinku. W zakres robót weszła m.in. przebudowa skrzyżowań z drogami podporządkowanymi (ulicami Nastrojową i Familijną) oraz przejść dla pieszych, a także ich doświetlenie. Po wschodniej stronie jezdni pojawiły się nowy chodnik i ścieżka rowerowa. Drogowcy wymienili też asfalt.

Wyremontowany został odcinek o długości ponad 750 metrów. Magistrat powierzył tę inwestycję firmie z Łodzi. Przedsięwzięcie kosztowało niespełna 7 mln 270 tys. zł, z czego 3 mln zł stanowiła dotacja z Funduszu Dróg Samorządowych. Na pozostałą kwotę złożyły się miasto (2 mln 814 tys. zł) oraz Zakład Wodociągów i Kanalizacji (1 mln 452 tys. zł – na kanalizację sanitarną).

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
22 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Wszystko fajnie, ale podstawa to zkazać wjazdu na tą ulice samochodom ciężarowym.
W innym wypadku będzie niebezpiecznie wąsko i szybko też zniszczy się nawierzchnia.

Jest zakaz. Możliwe są tylko wjazdy docelowe. Ale czy zakaz będzie przestrzegany?

Niestety ciężarówki nagminnie nie respektują zakazu i korkują skrzyżowanie ze Rzgowską skręcając w lewo w kierunku Rzgowa.
A policji nie widać…..

Ja „czuje” swoje BMW, wiem gdzie koło sie toczy i mam zawsze zapas 2 centymetry od krawężników. Jak nie potrafisz to na plac poćwiczyć sobie polecam 🙂

Placu się boisz?
Tojak się odnajdujesz w ruchu drogowym???

Nawierzchnia się nie zniszczy jak jest odpowiednio zaprojektowana pod ruch i wykonana zgodnie ze sztuką z odpowiednich materiałów (jak to mówi kontrakt-umowa pomiędzy zamawiającym a wykonawcą).
Zobaczymy po trzech czterech zimach pajączki, spękania zapadliska ubytki ect. to dopiero się okaże gdzie był nadzór budowy i jak to jest naprawde zrobione przez wykonawce.
Trzymam kciuki że zrobili jak należy.

czyli wreszcie przeprogramują szczekaczkę Z41 i nie będzie świdrować uszu nieznośnym ZZZ zapowiadając następny przystanek przy tkaninach technicznych.

A te zwalniacze to po co?wcześniej były dziury, teraz górki, co za gł. ….świat

Na zdjęciu widzę tu przynajmniej 5 x 500 mandatu za brak maseczki przy gromadzeniu się ! Halo gdzie Straż Miejska

A daj już spokój z tymi maseczkami .

Wystarczyło położyć „dywanik”, odswiel żyćl żyć krawędzie i było by tanio, dobrze, szybko, ale widać że da się to wszystko zrobić „inaczej”, będzie jak będzie, ważne że jest następny „SUKCES”. Rozumiem że, inst. wodno-kanalizacyjne, telematyka etc… w szkole średniej drogownictwa za taki projekt dostałbyś dwa na szynach P. projektancie. Komedia, dramat, żatr inżynieryjny za nasze pieniądze, Bawo Panie inżynierze miasta powiatowego Pabianic żeś to przyklepał. Brawo panowie, piękne przedstawienie. P.S. Nie mówię o torowisku bo to sprawa MPK-Łódź, któremu współczuje współpracy ze starostwem i urzędem miasta i gminy, w których siedzą na STOŁKACH politycy, a nie fachowcy od dobrej roboty.… Czytaj więcej »

Pozdrawiam Panią, z którą wymieniłem dzisiaj spojrzenie w lusterku na skrzyżowaniu konstantynowskiej z partyzancką 😉

Powiedz kiedy obchodzisz imieniny? bo takiego imienia to w kalendarzu nie ma:D

Dobrze, że nie napisał „Mihau”, hehe. :). Dobrze jest, chociaż można się pośmiać!

Imieniny Michała obchodzimy 29 września.

Pozdrawiam. Michał. Przez „ch”. 🙂

Trzydziestego lutego albo w sylwestra jak wypada w trzynastego.

Mam pytanie: Urzędnicy KŁAMIĄ, czy droga jest zrobiona NIEZGODNIE Z PROJEKTEM. Mówili że jezdnia miała mieć sześć metrów (jak rozumiem tak jest w projekcie), tak jest chyba tylko na odcinku od Nawrockiego do Rzgowskiej, bo dalej to ma bite pięć metrów. Osobówka ma około pół metra luzu po bokach, dostawczak idzie praktycznie na lusterka, nie trafiłem na ciężarówkę lub autobus, ale obstawiam że będzie szedł po bandzie. Osobówka ma około półtora metra szerokości, dostawczak około dwóch, autobus dwa i pół. Skoro jeden pas ruchu ma 2,5, to dwa mają 5, a gdzie jest szósty metr? Kto nas w ch…ja robi???

Przy Nastrojowej ma 6m . Mierzyłem bo coś mi się wąska wydawała

Wszystko pięknie, tylko dlaczego ulica jest węższa niż była? Oszczędności? I kto wpadł na pomysł progów zwalniających? Jeden przy Rzgowskiej bedzie omijany pasem wyłączonym z ruchu, ale drugi przy Ksawerowskiej juz nie…

Dlaczego dwa progi zwalniające są za przejściem dla pieszych?

To zależy od której strony spojrzeć, prawda? No ale z dwojga złego lepiej jeden za, niż dwa – przed i za przejściem dla pieszych. Oh, ciiiiiichooo, bo jeszcze ktoś podłapie ideę i…

Hehe. 🙂

To tylko w tym kraju zaraz po remoncie drogi stawia sie zakaz dla cieżarowych ,lepiej zeby ciężarówki rozjeżdzały dalej Sikorskiego i Wolską w Ksawerowie .Aż szkoda gadać bo widze że imbecylów o tej samej myśli jest więcej .

A od strony Nastrojowej legalnie wjechać się nie da. Ciągle zakaz ruchu wisi.