Strona główna Aktualności Komunikacja W marcu ruszy budowa przystanku kolejowego. To inwestycja za 14 mln złotych

W marcu ruszy budowa przystanku kolejowego. To inwestycja za 14 mln złotych

32
PKP Polskie Linie Kolejowe jeszcze w tym miesiącu mają rozpocząć budowę przystanku kolejowego Pabianice-Północ zlokalizowanego przy ul. Lutomierskiej. Będzie oddalony od dworca o… 1600 metrów.  

Jak informuje PKP, na czas prac już od 12 marca całodobowo zamknięty będzie jeden tor na szlaku Łódź Lublinek – Pabianice. Jednakże żaden z pociągów nie zostanie odwołany, ani zastąpiony autobusem zastępczym. Wprowadzono natomiast korektę rozkładów, która ma obowiązywać do 10 czerwca (SZCZEGÓŁY).

– Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zwiększy się dostępność do kolei dla mieszkańców Pabianic. Zapewniony będzie dogodny dojazd do Łodzi, Zduńskiej Woli i Sieradza – tłumaczy Rafał Wilgusiak  z zespołu prasowego PKP PLK.

Dwa jednokrawędziowe perony będą usytuowane w rejonie przejazdu przy ul. Lutomierskiej, a to zaledwie 1600 metrów od dworca PKP. Ilu więc pasażerów skorzysta z inwestycji za 14 mln złotych? To się okaże pod koniec roku, bowiem PKP zapowiada koniec prac na czwarty kwartał 2023 roku.

Nowy przystanek wyposażony będzie w ławki, wiaty, oświetlenie. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się dostęp do pociągów zapewnią pochylnie. Przewidziano również parking dla samochodów oraz wiatę rowerową.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
32 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

A lepiej tunel by się przydał

chcesz mieć rozkopane przez kolejne kilka lat?

Chcę

Nie będzie tunelu bo podobno chcą odciąć Pce od reszty Polski a granicą będą tory kolejowe. W zachodnią stronę będę Niemcy .Po tej co Pabianice Rosja sowiecka.

To gdzie będzie ta reszta Polski?

Poproszę o PW. Nie rusz a ruszy.

Będą sprawdzać bilety?

Oczywiście, że skorzystają. To jest prastary soposób na stymulację rozwoju miasta. Skorzystają nie tylko mieszkańcy Pabianic, ale również pobliskiego Szynkielewa.

Czy naprawdę nie znalazł się nikt z polityków czy decydentów, który odkręciłby ten bezsensowny pomysł i przeznaczył kasę na inne cele np. wymieniony już tu tunel? Nadchodzą wybory, więc o tym marnotrawstwie mam nadzieję nie zapomną pabianiczanie!

Oczywiście, że to zagranie polityczne. Pisowskie PKP i pisowski zarządca drogi umyślnie nie realizuje inwestycji potrzebnej dla mieszkańców, żeby zrobić na złość władzom Pabianic. Sk*******stwo w pełnej krasie. Paradoksalnie obróci się to przeciwko nim

Tunelu nie ma bo peowskie pabianice nie chcą w niczym pomóc. Tak jak dróg granicznych z Ksawerowem. Gmina chce na swój koszt zrobić ale Pabianice muszą się zgodzić, a nawet to dla nich za duży wysiłek

Pomóc? Puknij się w głowę. Niech każdy robi, co do niego należy. Moje podarki trafiają do państwa i do miasta. W tym przypadku ma to zrobić państwo, które ma na to pieniądze. A miasto niech wydaje pieniądze na sprawy miejskie. I nie życzę sobie, żeby wydawało kasę na coś, co spoczywa na barkach państwa. Tunelu nie ma, bo PiS robi zwyczajnie na złość. Budując przystanek za 15 milionów pluje w twarz pabianickiej podatnikowi.
https://epainfo.pl/nie-bedzie-przejazdu-podziemnego-na-lutomierskiej-poslowie-pis-sa-przeciw/
Przestań bredzić.

Last edited 21 dni temu by ***** ***

Do wyborów nie skończą, a potem niech się dzieje co chce!

Pozornie to co powiedział pan rzecznik ma sens, ale dla kilkudziesięciu hipotetycznych pasażerów tego przystanku na dzień. Tymczasem przez przejazd na Lutomierskiej przejeżdża dziennie kilka, może kilkanaście tysięcy samochodów. Wiemy jak wygląda kwestia opuszczania i podnoszenia zapór na Torowej po modernizacji. Przekładając tą wiedzę na ten nowy przystanek wniosek jest tylko jeden – czas oczekiwania i korki z obu stron przejazdu ulegną wydłużeniu.

OCZYWIŚCIE!

Koleje Państwowe – pisowska spółka robi sobie jawne kpiny z obywateli Pabianic. Wiedząc, że niezbędny jest dla nich wiadukt kolejowy dla usprawnienia ruchu drogowego buduje za 14 milionów przystanek kolejowy. No to są, kurewa jasna, jaja. Normalnie jaja ze zwykłych ludzi.

tRAFNIE POWIEDZIANE

Pisowskie Koleje Państwowe jawnie plują pabianiczanom w twarz. Fajnych ludzi wybraliście do zarządzania krajem, oby tak dalej

Last edited 21 dni temu by Roman

To się w głowie nie mieści że w dzisiejszych czasach pozwala się na tak bezsensowną inwestycje za takie pieniądze i to jeszcze w takim miejscu. Brak tunelu za to zrobić nikomu nie potrzebny przystanek który jeszcze barsziej wydłuży czas oczekiwania na przejazd pociągu… TRAGEDIA I BEZPRAWIE w biały dzień.

Niech podają ile osób korzysta z przystanku przy Pabianickiej w łodzi

Dwóch bezdomnych sypiało w windzie

Zamiast pisać komentarze trzeba wreszcie ruszyć tyłek, zebrać się i zablokować im robotę.

Czekamy na lotnisko. Chociaż ostatnio sporo dzieje sie w okolicy rzeki to może będzie port. Centrala w Warszawie niedługo da znać co dostaniemy.

I teraz przejazd będzie zamykany za godzinę co godzinę. Tam jest potrzebny tunel nie jakiś przystanek dla 5 osób dziennie.

jaką godzinę? co 9 minut będzie stanie! ale przynajmniej sobie z lutomierskiej pociągiem na piaski pojadę :), ale najpierw tam pojade z pętki z drworca pkp

Szybka kolej z Bugaju do Łodzi na dworce Kaliska i Fabryczna połączona z tunelem średnicowym pod Łodzią zapewniająca szybki dojazd do pracy w biurowcach i studentom na uczelnie. To byłoby rozwiązanie sensowne i przydatne.

Tiry na tory, ludzie z aut na drezyny!

Ten przystanek jest tak samo potrzebny jak pas środkowy na Jutrzkowickiej.
Ten przystanek spowoduje tylko jeszcze dłuższe oczekiwanie na podniesienie zapór, który już jest bardzo długi.

Komu to potrzebne ? Pabianice nie są metropolią żeby budować kolejne przystanki kolejowe . Teraz jeszcze dłużej będziemy stać przed opuszczonymi szlabanami , powinien powstać tunel , który rozwiązał by ten duży problem . PiS wydaje pieniądze nie tam gdzie potrzeba , śmiejąc sie nam prosto w twarz . PO nie lepsze ,trzeba głosować na lewice , powieje świeżym powietrzem

Bugaj domaga się też własnego dworca! Na ten czas muszę autobusem z bugaju jechać na dworzec aby wsiąść do pociągu! dgyby był dworzec na bujaju nie były by potrzebne autobusy!

Pod domem rodziny kogoś ważnego zawsze warto dworce budować 😊

Ciekawe ilu pasażerów skorzysta dziennie z tego przystanku a ilu codziennie stoi na zamkniętym przejeździe na Lutomierskiej? 🙁