Strona główna Aktualności Trzy przetargi unieważnione. Co dalej z remontem drogi?

Trzy przetargi unieważnione. Co dalej z remontem drogi?

22
To miała być jedna z większych inwestycji drogowych ostatnich lat. Powiat pabianicki otrzymał 9 025 000 złotych na remont drogi przebiegającej przez Rydzyny. Niestety, kosztorys zupełnie nie pokrywa się z ofertami przetargowymi. 

Remont przewidywany był na odcinku od ul. 20 Stycznia w Pabianicach do drogi wojewódzkiej nr 485 w Pawłówku. To około 6 kilometrów drogi wiodącej aż przez 3 gminy (miasto Pabianice, gminę Pabianice i gminę Dłutów). W ramach przebudowy zaplanowano m.in. wymianę nawierzchni oraz ciąg pieszo-rowerowy.

Wyremontowany zostanie około 6-kilometrowy odcinek

Okazało się, że w trzech przetargach oferty prawie dwukrotnie przekraczały zaplanowany przez starostwo budżet. Cena ostatniej oferty wyniosła 19 942 000 zł i przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 9 500 000 zł o kwotę 10 442 000 zł.

Co więc dalej z zapowiadanym remontem?

Wystąpiliśmy w  kwietniu do Prezesa Rady Ministrów za pośrednictwem BGK o zmianę inwestycji, chodzi o mniejszy zakres prac. 3 maja uzyskaliśmy zgodę na zmianę inwestycji tj. na zadanie ” Przebudowa odcinków dróg powiatowych nr 3309E i 3310E” w ramach wcześniej otrzymanego dofinansowania.  Przeliczymy ponownie kosztorysy i ustalimy zakres zadania obejmującego drogi powiatowe w gminie Pabianice na kwotę otrzymanego dofinansowania. Następnie  przekażemy materiały do Komisji przetargowej celem ogłoszenia w maju kolejnego przetargu na zmniejszony zakres robót – wyjaśnia Joanna Kupś, rzecznik prasowy starosty powiatowego.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
22 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Mniejszy zakres prac to znaczy jaki? Połowę drogi zrobią? Jeżeli ograniczenie polega na rezygnacji z ciągu pieszorowerowego to lepiej niech sobie darują. Szkoda wydanej kasy. Swoją drogą ta inwestycja jest ważniejsza niż zabetonowana Zamkowa.

Zgadzam się, dla mnie ciąg pieszo-rowerowy jest klu tej inwestycji. Trzymam kciuki, żeby nie wypadł.

Ojoj. Poczekajcie zaraz wybory. Może kasiorka się znajdzie na szybkości. Żenujący są rządzący w tym mieście. Lepiej udawać, że coś można zrobić niż zrobić cokolwiek.

Destrukt najlepszy od wuodana

Uwaga rowerzyści! trzymajcie się z daleka od tej drogi. Jest tak fatalna że jest niebezpiecznie. Dziura na dziurze i rozkruszone resztki asfaltu i pędzące samochody na zakrętach. Nie sądziłem że kiedykolwiek jeszcze będzie remontowana.

Zmniejszenie zakresu oznacza przebudowę drogi tylko na odcinku od ul. 20 Stycznia do skrzyżowania w Rydzynach, przy sklepie.

Jak jest kasy na połowę to niech zrobią do połowy drogę ze ścieżka rowerową itd niż mają nie robić wcale, zawsze lepsze to pół niż nic 🙂

Chociaż do mostka …

Taaak trzy gminy. ?? Gm Pabianice i gm Dłutów i gm ??
Włodan aż nie ogarnął.

Ścieżka rowerowa przy tej drodze jest niezbędna bez niej ta inwestycja nie ma sensu.
W mojej opinii powinni wystąpić o dodatkowe środki a nie „odchudzać inwestycję” w pewnym sensie jest to obwodnica Pabianic dla kierowców jadących z Bełchatowa i okolic do Łodzi.

Zastanawiające jest to jak kalkulują koszty urzędnicy? Rozumiem margines błędu 5% – 15% Co tu jest nie tak? Albo urzędnicy nie znają realiów, albo wykonawcy są zawaleni robotami i windują ceny z założeniem „może frajer się trafi”. Chyba ,że tak duża inwestycja będzie trwała z 5 lat więc wykonawca nie jest w stanie przewidzieć cen za 2 lata a co dopiero 5. To może jednak robić w rok a mniejsze odcinki.

Urzędnik zarabia 4 tys. brutto czyli mniej niż magazynier więc 5-15 % ma się pomylić. Glapinski walnął się z inflacją o 500-600 % i zarabia tyle w miesiąc co urzędnik w rok co ty bierzesz.

Ta droga to droga śmierci ,jakaś masakra ,ale najlepsze jest to że 90% kierowców jedzie tam jak po autostradzie ,dziura na dziurze ,kołpaków po rowach od groma a później jęczy i stęka ze musi zawieszenie zrobić ….

Smutna sprawa.Dziurawe drogi są niebezpieczne. Dzieci z Rydzyn nie mają nawet jak dojść do krańcowki na autobus, brak chodnika, autobusy też nie jeżdżą przez Rydzyny, strach tamtędy jeździć rowerem. Wstyd dla rządzących! Dobrze, że chociaż epainfo poruszyła ten temat może coś się ruszy w sprawie oczekiwania na inwestycje.
Droga jest tragiczna, wiosną przed mostkiem na drodze woda po kolana, pełne rowy, łamiące się gałęzie leżą na drodze i dziura na dziurze.

Może ktoś mi udzieli informacji jak to jest ,bo może się nie znam …może przepisy to mówią … jadąc Kilińskiego (ścieżka rowerowa) w kierunku Bełchatowa muszę zejść z roweru na nowo przebudowanym rondzie (Kilińskiego-Świetlickiego )pójść przez Świetlickiego żeby móc jechać dalej ,dojeżdżając do Amazon do ronda mogę przejechać gdyż jest ścieżka przy pasach …jak to ma się do tego że tam gdzie jest większe ryzyko dla rowerzysty są pasy dla roweru a tu nowsza przebudowa,bezpieczniej nie ma …w którym mieście jest tak ze ścieżka rowerowa przecina drogę i nie ma przejazdu dla rowerów . Prośba o nie głupie komentarze tylko… Czytaj więcej »

Sprawa wygląda tak jesteś w dwóch różnych gminach

Dziękuję za odpowiedź…czyli jak większość prac ,zróbmy ,jakoś to będzie ,dużo faktycznie się dzieje ale fuszerka za fuszerka ,zastanawiam się tylko kto to akceptuje,kto wyraża na to zgodę .

Nie pozdrawiam władz miasta .

Właśnie potwierdziłeś to, co napisałem poniżej. Władze miasta nie mają nic do skrzyżowania z drogą wojewódzką. Działanie Zarządu Dróg Wojewódzkich podległych Marszałkowi Województwa z PiSu, przyniosło dokładnie taki efekt, na jakim im zależało. Zrzuciłeś winę na władze miasta. O to im chodzi.

Sprawa wygląda tak, że zarządcy dróg podlegający pod PiS- drogi wojewódzkie, drogi krajowe, niby robią inwestycje, bo muszą, ale troche po złości mieszkańcom, którzy w niewiedzy i tak zrzucą winę na władze miasta, a o to dokładnie chodzi rządzącym. Tak samo droga dla rowerów na Kilińskiego nie łączy się z drogą dla rowerów na drodze powiatowej Grota-Roweckiego. Tak samo droga dla rowerów na Kilińskiego kończy się nagle koło Kauflanda, zamiast łączyć się z drogą dla rowerów na Zamkowej. Tak samo państwowe PKP buduje przystanek, zamiast wraz z GDDKiA wybudować tunel na Lutomierskiej. Tak samo GDDiK nie buduje chodnika do magazynów… Czytaj więcej »

Zrobcie tylko ciag pieszo rowerowy,ekoterrorysci beda zadowoleni,pzy okazji wyeliminuje sie ruch samochodowy,ktory ma zbrodniczy wplyw na klimat.W perspektywie czasu i tak macie chodzic pieszo,to po co wam drogi?

Wreszcie zmądrzałeś Krzysiu i dobrze prawisz. Jest tylko jedno „ale”. Zamiast „macie chodzić pieszo” powinieneś napisać „będziemy chodzić pieszo”. Ty też będziesz chodził. Pewnie jako jeden z pierwszych 😁