Strona główna Aktualności Komunikacja Trzy firmy chcą wdrożyć system informacji pasażerskiej

Trzy firmy chcą wdrożyć system informacji pasażerskiej

10
Tablice informacji pasażerskiej są np. w Łodzi. Pabianice też mają je mieć.
Prawie 7 mln 100 tys. zł okazało się niewystarczającą kwotą, aby spełnić oczekiwania finansowe firm, które chciałyby wdrożyć w Pabianicach inteligentny system transportowy (ITS). 

Urzędnicy z magistratu właśnie otworzyli oferty, jakie wpłynęły w drugim ogłoszonym przez nich postępowaniu. Są trzy. Najtańsza, złożona przez firmę z Warszawy, przekracza kwotę zarezerwowaną na ten cel w budżecie miasta o niemal 364 tys. zł (pozostałe dwie, przedstawione przez konsorcja z Gliwic i stolicy, opiewały odpowiednio na 7 mln 838 tys. zł i 8 mln 351 tys. zł).

Był to drugi przetarg na to zadanie. Do pierwszego zgłosiła się tylko jedna firma. Wtedy różnica między jej ofertą a kwotą zarezerwowaną w budżecie miasta przekroczyła 3 mln zł.

W kolejnym postępowaniu pula pieniędzy przeznaczonych na inteligentny system transportowy wzrosła z 5 mln 605 tys. zł do 7 mln 92 tys. zł.

– Uzyskaliśmy większą dotację ze środków Unii Europejskiej i dodatkowe dofinansowanie z budżetu państwa. Wkład własny miasta nie uległ podwyższeniu – tłumaczy Marcin Chmielewski, naczelnik wydziału infrastruktury technicznej i komunikacji w magistracie.

Czy w związku z tym, że mimo zwiększenia kwoty jest ona zbyt mała w stosunku do najkorzystniejszej cenowo oferty będzie ogłoszony trzeci przetarg? Decyzja jeszcze nie zapadła.

ITS ma objąć montaż tablic dynamicznej informacji pasażerskiej, przebudowę pomieszczenia w zajezdni autobusowej na potrzeby dyspozytorni ITS i budowę serwerowni, zakup i instalację monitoringu oraz nową wersję portalu komunikacjapabianice.pl wraz z z aplikacją mobilną dla pasażerów.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Jesli budowa krancowki na Bugaju idzie jak krew z nosa, to przy tak skomplikowanym przetargu nie wroze sukcesow…

Wróże takie same sukcesy..

za 5mln mogę stać z megafonem i co do sekundy podawać rozkład jazdy. Jestem inteligentny jak ten system, mam własną szklankę z wodą i łyżeczką, oraz figę do mielenia w ustach w trakcie ogłaszania kursów!

Dasz radę ogarnąć kilkanaście przystanków jednocześnie? Powodzenia 🤣

ogarnę zdalnie bez problemu! i z własnym dostępem do sieci w tej wypłacie!

Jak będą wybory to jeszcze powiedzą, że mieszkańcy chcieli taki system.

drogo…

Rozumiem, że ten system zawiera też informację na bieżąco gdzie znajduje się dany autobus na podstawie GPS?

Last edited 3 lat temu by Paweł

Tablice komunikacyjne są nam tak niezbędne, jak pewnej pani na ulicy majtki.
Czy na tablicach będą komunikaty, o której wypłynie łódka 🚣 z planowanej szkutni na Lewitynie? 😂 😂 😂

Czy ktoś może wykazać wynikami badan, w jakim stopniu tego typu system usprawnia komunikację?
W dużych miastach Zachodu nie stosuje się systemów zintegrowanych, tylko ROZPROSZONE!
W Poznaniu np.staję na przystanku, skanuję kod QR/NFC, a po sekundzie mam na ekranie smartfona najbliższe odjazdy, dowyboru wyświetlenie trasy kazd linii, wskazanie adresu docelowego, itp. + zakup biletu czasowego.
Nie wiem po co budować drogie, gadające słupy z których nikt nie korzysta?
Za te pieniądze warto postawić na każdej z krańcówek zamykane pomieszczenie dla pasażerów z ubikacją! Ale to już zbytek, choć w latach 70-tych ub.w. było STANDARDEM!