Strona główna Aktualności Komunikacja Tramwaj uratowany. Na razie

Tramwaj uratowany. Na razie

5

Radni miejscy zgodzili się na przekazanie 700 tys. na wymianę trakcji tramwajowej.

Pieniądze przesunięte zostały z budżetu zabezpieczonego na wkład własny do remontu łopatki ul. Warszawskiej. Inwestycja nie dojdzie do skutku z powodu braku właściwego dofinansowania.

Wymiana trakcji ma się rozpocząć na początku czerwca. Najprawdopodobniej przez dwa tygodnie pasażerowie będą korzystać z komunikacji zastępczej. Na linię 41 ma zostać podstawionych 6 autobusów MPK.

Do inwestycji przyłącza się również gmina Ksawerów, gdzie na wymianę trakcji potrzebne jest około 200-300 tys. złotych.

W przyszłym tygodniu Pabianice i Ksawerów składają wniosek do Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi o dofinansowanie generalnej modernizacji infrastruktury tramwajowej. Łączny koszt generalnej modernizacji to około 125 mln złotych. Czy i jakie dofinansowanie uda się nam uzyskać? Przekonamy się niebawem.

 

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

A nie mówiłem, że tak będzie? 😉
A cały zamęt wokół tematu wykazał jedynie, że linia „41” zapewniająca trwałą i względnie częstą komunikację wewnątrz miasta, jak i do Łodzi jest potrzebna i leży na sercu Mieszkańcom.
Teraz tylko trzymajmy kciuki, aby udało się otrzymać znaczny procent kwoty potrzebnej na modernizację linii tytułem dofinansowania z RPO.

czytam i nie wierzę! jak wymiana trakcji!?? torowisko jest w katastrofalnym stanie. codziennie wracam z pracy ul. Warszawską i jak skręcam w lewo to aż mi szkoda auta. jakiś czas temu tramwaje wylatywały z szyn. pytam czy z powodu trakcji czy stanu torowiska?

Rafał, trakcja wymagała natychmiastowej wymiany, gdyż zagrażała bezpieczeństwu. Torowisko jest jakie jest, każdy wie, niemniej za torowisko „weźmiemy” się po uzyskaniu dofinansowania. Wniosek o to zostanie złożony za tydzień. Jeżeli procent dofinansowania będzie zadowalający to można rzec, że upieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu – oś miasta (Warszawska-Zamkowa) zostanie zrewitalizowana, tor będzie gładki, jezdnia odpowiednia, a tramwaj szybki. 🙂 A stan torowiska naprawdę nie jest jeszcze katastrofalny. Proszę zwrócić uwagę jak wygląda tor linii lutomiersko-konstantynowskiej pomiędzy Zdrowiem, a Brusem, bądź tor linii zgierskiej (za Helenówkiem) lub Ozorkowskiej (Lućmierz). Tam szyny „tańczą” razem z telepiącym się po nich wagonami. I zapewne… Czytaj więcej »

Nad szynami sie unosi a trakcja go trzyma :))))))))

trzymam kciuki żebyśmy dofinansowania NIE dostali