Strona główna Aktualności Z miasta To największa inwestycja drogowa w historii Pabianic

To największa inwestycja drogowa w historii Pabianic

20
Trwa remont drogi wojewódzkiej 485 w Pabianicach. Prace weszły w ostatni etap, bo wykonawca musi oddać gotową drogę do końca sierpnia 2020 roku. 

Można śmiało powiedzieć, że modernizacja infrastruktury drogowej na odcinku 2,3 km o wartości 27 mln złotych to największa prowadzona do tej pory inwestycja drogowa w historii miasta. Dla porównania, remont ul. Warszawskiej na odcinku od ul. Rzgowskiej do granic z Ksawerowem kosztuje 6 mln złotych.

Remont DW 485 to nie tylko nowa jezdnia dla samochodów. W ramach inwestycji wybudowano dwa duże ronda, zaplanowano modernizację skrzyżowania przy basenie. Dodatkowo powstaną nowe chodniki, zatoki autobusowe, kanalizacja deszczowa, ścieżki rowerowe, a most nad Pabianką zostanie przebudowany.

Modernizacja DW 485 w Pabianicach ma zakończyć się do końca sierpnia. Teraz najintensywniejsze prace trwają na odcinku od rzeki Pabianicki do ronda przy ul. Świetlickiego. Z związku z tym wprowadzono spore zmiany w organizacji ruchu (WIĘCEJ).

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Oczywiście ani słowa w artykule, że to inwestycja prowadzona przez Zarząd Dróg Wojewódzkich i miasto Pabianice tego nie finansuje. Ot takie media lokalne informacje rzetelną podają 🙁

Ale to nie to samo.

Czy ktoś się orientuje, czy chodniki i ścieżka rowerowa będzie spięta w całość, z odcinkiem, który budują od Dłutowa?

Raczej tak, bo to ta sama inwestycja.

A jak ta inwestycja sie ma do budowy linii tramwajowej i budowy infrastruktury drogowej w czasach Kindlera- Endera ?….

To nie inwestcja tylko jakaś masakra nieudolna praca tej firmy i projekt tej drogi to kpina.

W pełni zgoda!

Pewnie mogli zostawić tak jak było, można by wtedy ponarzekać, że nic nie robią..

Kpiną to nazwiecie projekt ul. Zamkowej…. Ta to jest całkiem elegancka szosa. 🙂

Jesteś typowym ignorantem zamiast krytykować napisz coś konstruktywnego a jak nie to się nie kompromituj , bo jedyna droga z jaką miałeś doczynienia to ścieżka do sławojki trudne słowa ?zajrzyj do słownika jak potrafisz

A moim zdaniem przebudowa ulic Łaskiej i Partyzanckiej (ówczesnej drogi krajowej nr 14) wraz z budową mostu na Dobrzynce była jednak większą inwestycją drogową. Ale, że było to kilkanaście lat temu, to już pewnie młodzi redaktorzy nie pamiętają.
A tak przy okazji, tamta inwestycja zakończyła się w ciągu dwóch sezonów…

A jak wygląda sytuacja do samego Wadlewa ? Już gotowa ? Można śmiało jechać do Bełchatowa ? Ostatni raz drogą 485 jechałem póżną jesienią

Śmiało to się pewnie jeszcze długo nie pojedzie ale postęp prac jest widoczny. Do Wadlewa obecnie 1 długie wahadło z tymczasową sygnalizacją świetlną.

Dzięki 🙂

Ze stwierdzeniem „duże ronda” byłbym ostrożny. Rondo na Kilińskiego dla ruchu tranzytowego to kpina.
Przy tej kwocie za to przedsięwzięcie prace powinny być już skończone. Nikt nad tym nie panuje.

Czas trwania tej inwestycji, rozwiązania w postaci wysepek, organizacja ruchu w trakcie prac, to nie najlepsza reklama dla tego wykonawcy. Decydowała najniższa cena w przetargu czy były tez inne przesłanki takiego a nie innego wyboru?

Nikt tego nie powie, ale każdy wie, że „znajomości”. Nie mówię, że rodzinne lub, że łapówki. Często wystarczy, że z daną firmą dobrze się współpracuje. Prawo przetargowe powinno być dawno zniesione.

Porównując Warszawską do tej inwestycji ti Warszawska jakoś drogo wychodzi. Nie wiem co tam wykonawcy źle robią bo ich nie pilnuje ale projekt to do du.y. Może projektant uzasadnił by te rozwiązania bo może o czymś nie wiemy.

Po tych wszystkich „inwestycjach” sprzedam swoje auto i kupię trójkołowiec elektryczny. V max 12 km/godz. Na działkę w Pawlikowicach dojadę pewnie w tym samym czasie. Oczami wyobraźni już widzę te korki na Jutrzkowickiej.