Strona główna Aktualności Komunikacja Przebudowa linii 41: wiemy, gdzie zaczną się prace

Przebudowa linii 41: wiemy, gdzie zaczną się prace

5
Wbrew założeniom prac związanych z przebudową centrum Pabianic nie udało się wznowić w maju. Mają ruszyć za trzy tygodnie. 

Takie w każdym razie zapewnienie padło kilka dni temu na radzie budowy.

– Zadeklarowany przez wykonawcę termin rozpoczęcia robót to 15 czerwca – poinformował Grzegorz Mackiewicz, prezydent Pabianic.

Ekipy robotników wejdą najpierw na ul. Łaską, przesuwając się od Zielonej Górki w kierunku dworca PKP. Prace będą związane z budową nowego torowiska.

Cała inwestycja została podzielona na pięć następujących odcinków.

1. Łaska
2. Zamkowa i Warszawska do ul. Sikorskiego
3. Warszawska – od ul. Sikorskiego do Dużego Skrętu
4. Warszawska – od Dużego Skrętu do granicy z Ksawerowem
5. Ksawerów

Zgodnie z umową między miastem i wykonawcą inwestycji – konsorcjum Progreg InfraCity – przedsięwzięcie powinno być zrealizowane do końca października 2021 roku. Jednak już teraz, ze względu na pandemię koronawirusa, wykonawca ma na to nawet 4 miesiące więcej. Czas pokaże, czy powyższy termin nie ulegnie kolejnemu wydłużeniu.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Czy ktoś kiedyś policzy koszty funkcjonowania tego badziewia łącznie z wszystkimi przebudowami i jak to się ma do zastąpienia tramwaju autobusem? W Rzgowie zlikwidowali 42 i jakoś nikt po nim nie płacze…
Zlikwidować tory, zrobić asfalt zamiast tych zbyrow na zamkowej, namalować pasy ruchu i dosyć.

Że jeszcze takie DZBANY się zabierają za komentowanie…

A mnie zastanawia, kto zatwierdza te wszystkie beznadziejne projekty. Jutrzkowicka podzielona jakimiś wyspami, pomimo ze to droga wojewódzka i przebiega przez wieś na która wyjeżdżają ciągniki. Wszystkie krawężniki przy nowych drogach są ogromne, nie do pokonania dla osób poruszających się wózkami inwalidzkimi, no ale kogo to obchodzi …

Nie kłam

Od przechodzenia na drugą stronę są przejścia dla pieszych a tam krawężniki są obniżone. Chyba, że ktoś chce wyjechać wózkiem inwalidzkim prosto pod nadjeżdżający samochód poza pasami to mu i ogromny krawężnik nie przeszkodzi