Strona główna Aktualności Komunikacja Powiew nowoczesności na ul. Zamkowej

Powiew nowoczesności na ul. Zamkowej

27

MPK Łódź testuje dziś swój tabor na nowym torowisku w Pabianicach. Do naszego miasta przyjechał m.in. najnowszy Moderus Gamma LF 06 AC.

To jednak przejazd techniczny i pabianiczanie nie mają się jednak co spodziewać, że w najbliższych latach ten skład pojawi się na stałe w rozkładzie jazdy. Łódź ma u siebie jak na razie 10 takich tramwajów jednak do końca roku ich liczba ma się zwiększyć do 30 sztuk. Tramwaj  Moderus Gamma LF 06 AC to konstrukcja pięcioczłonowa. W ponad 80 procentach jest on niskopodłogowy. Wagon może przewozić jednocześnie 227 pasażerów. Jego długość przekracza 32 metry, a waga wynosi 43 tony.

Oprócz Moderusa do Pabianic przyjechał dziś Cityrunner i PESA.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
27 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiadam Wam – Głośniejszy Ci on od dotychczasowych chorzowskich bolidów. Ciszej dreamliner startuje…😋

To dlatego, że pusty jechał i podskakiwał. Jak się zapełni pasażerkami to będzie ciszej – BABY NA TORY

Kurła wydarzenie z tym bimbajem w Pecy jakby Papa Francisco dodedwił pipimobilem 😉
Miasto się hejbnęło galancie 🙂
Serio coś głośno w szwungu zatuptuje, może jednak tamten zynder wszystkie gumy zajumał?
Zaraz ekoświrksy zażądają zmniejszenia hipkania karadeja i trza będzie hulajpetą zapindalać albo lofrować z buta

Last edited 9 miesięcy temu by Wiesław Etylen

Jak by taki tabór obsługiwał połączenia na linii 41 to możemy powiedzieć ,iż warto było czekać kilka lat.

Ja to bym chciał, żeby jeździł u nas japoński Szinkansen „dziobak” to by było 😉

a dlaczego w tym tramwaju nie ma motorniczego ? i kanar gada po Ukraińsku ?

Znów zły obcokrajowiec zabrał ci pracę.

To nie jest żadna nowoczesność. To nadal XX wiek. Jak wygląda nowoczesność można się przekonać przejeżdżając szybkim tramwajem z Alicante do El Campelo (22km) w 32 minuty.

Ile jest przystanków na trasie?

16, czyli 2 razy mniej niż na trasie 41.
https://alicanteabout.com/transport/alicante-tram-prices-timetables-routes/
Ponieważ tramwaj w Pabianicach będzie jeździć wolniej, ludzie wybiorą samochód. W efekcie linia tramwajowa będzie nierentowna i trzeba będzie do niej dopłacać

Czyli tak naprawdę nie jest tramwajem, tylko kolejką podmiejską, bardziej podchodzącą u nas pod pociąg. Ludzie w Polsce wybiorą samochód tak, czy inaczej. Ale tylko ci, co go mają. Twoje porównanie jest dobre dla aglomeracji śląskiej, a nijak się ma do połączenia Łodzi z małymi miasteczkami wokół.

Last edited 9 miesięcy temu by Łiskonsin

Generalnie w komunikacji publicznej chodzi o to, żeby ludzie przesiedli się do niej z samochodów. A ponieważ czas przejazdu jakie oferuje tramwaj 41 do tego nie zachęca, to ludzie dalej będą do Łodzi do pracy jeździć samochodami, więc pieniądze wydane na modernizacją linii tramwajowej są wyrzucone w błoto. Naprawdę wystarczy zobaczyć trochę świata, żeby wiedzieć, że mentalnie jesteśmy nadal w XX wieku.

Generalnie w komunikacji publicznej chodzi o to, żeby ci którzy nie mogą jeszcze jeździć mogli dotrzeć np. do szkoły, ci którzy już nie mogą jeździć mogli dotrzeć na zakupy, lub np. w miejsca aktywujące itp., albo ci, którzy nie mają czym jeździć, mogli dotrzeć do pracy. A nie po to, żeby najpierw iść dwa kilometry do przystanku, żeby wsiąść, a później cofać się 1,5 km po tym, jak się wysiądzie. Właśnie dlatego tramwaj służy do jazdy na krótkich odcinkach. Masa ludzi jeździ do Łodzi do pracy pociągiem, o czym świadczą poranne przyjazdy i popołudniowe wyjazdy z parkingu PKP. Wtedy jest… Czytaj więcej »

Last edited 9 miesięcy temu by Łiskonsin

Powiało wielkim światem, porządnie wygląda ten tramwaj na tle nowej głównej ulicy miasta. Jeśli jeszcze elewacje starych kamienic zostaną odrestaurowane plus rynek to Pabianice będą miały chyba najlepszy w swojej historii okres…

Liczę, ze wezmą sie za te kamienice i z sdh też mogliby coś zrobić, bo straszy.

Faktycznie cud nad cudami. Szkoda że trzeba płacić characz za te tramwaje i betonowisko po całemu. Szkoda że Pabianickie MZK nie obsługuje tej linii też by było dobrze i kasa w kieszeni

Ciekawy jestem jaki geniusz ustawiał sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu przy SDH. Jadąc Kilińskiego w stronę Warszawskiej zdążą przejechać 2-3 auta. Wystarczy że jedno auto skręca w prawo w Zamkową i reszta stoi bo w tym samym czasie przechodzi dużo pieszych i wszyscy stoją !

Co pan opowiada ? Jadąc Kilińskiego jest pas dla skręcających w Zamkową w lewo i pas dla jadących prosto i skręcających w prawo. Jeśli ktoś skrę w prawo w Zamkową , a idą piesi to wszyscy stoją !

Panie Jach proponuję sprawdzić płynność ruchu jutro, będzie jeszcze lepiej .

No dziś stoi wszystko, spieszyłem się do sklepu i mi zamknęli

Co jest w tym dziwnego, że jak auto skręca w prawo i musi przepuścić pieszych, to wszyscy skręcający za nim w prawo też stoją?

Potrafiono załatwić sprawę w sposób idealny przy cmentarzu. Płynnie i bez korków. Może poprosić o ustawienie świateł tamta ekipe

To dokładnie ta sama droga wojewódzka W-485. Od Partyzanckiej, aż do Dróżbic. Ponadto zdaje się, że przy cmentarzu nie ma tramwajów. Dodatkowo jazda do przodu z Kilińskiego w Św. Jana z prawej krawędzi ulicy Kilińskiego powoduje wjechanie w kamienicę.

Last edited 9 miesięcy temu by Gru

co za beznadziejne wykonanie. jak sie z ul. sobieskiego wyjerzdza to przez wzniesienie zamkowej i krzoki nie widac z lewej strony nadjeżdzających aut! trzeba wjechac na jezdnię aby się upewnić że można na nią wjechać ….