MPK Łódź testuje dziś swój tabor na nowym torowisku w Pabianicach. Do naszego miasta przyjechał m.in. najnowszy Moderus Gamma LF 06 AC.
To jednak przejazd techniczny i pabianiczanie nie mają się jednak co spodziewać, że w najbliższych latach ten skład pojawi się na stałe w rozkładzie jazdy. Łódź ma u siebie jak na razie 10 takich tramwajów jednak do końca roku ich liczba ma się zwiększyć do 30 sztuk. Tramwaj Moderus Gamma LF 06 AC to konstrukcja pięcioczłonowa. W ponad 80 procentach jest on niskopodłogowy. Wagon może przewozić jednocześnie 227 pasażerów. Jego długość przekracza 32 metry, a waga wynosi 43 tony.
Oprócz Moderusa do Pabianic przyjechał dziś Cityrunner i PESA.
REKLAMA
Powiadam Wam – Głośniejszy Ci on od dotychczasowych chorzowskich bolidów. Ciszej dreamliner startuje…?
To dlatego, że pusty jechał i podskakiwał. Jak się zapełni pasażerkami to będzie ciszej – BABY NA TORY
Kurła wydarzenie z tym bimbajem w Pecy jakby Papa Francisco dodedwił pipimobilem 😉
Miasto się hejbnęło galancie 🙂
Serio coś głośno w szwungu zatuptuje, może jednak tamten zynder wszystkie gumy zajumał?
Zaraz ekoświrksy zażądają zmniejszenia hipkania karadeja i trza będzie hulajpetą zapindalać albo lofrować z buta
Jak by taki tabór obsługiwał połączenia na linii 41 to możemy powiedzieć ,iż warto było czekać kilka lat.
Ja to bym chciał, żeby jeździł u nas japoński Szinkansen „dziobak” to by było 😉
a dlaczego w tym tramwaju nie ma motorniczego ? i kanar gada po Ukraińsku ?
Znów zły obcokrajowiec zabrał ci pracę.
To nie jest żadna nowoczesność. To nadal XX wiek. Jak wygląda nowoczesność można się przekonać przejeżdżając szybkim tramwajem z Alicante do El Campelo (22km) w 32 minuty.
Ile jest przystanków na trasie?
16, czyli 2 razy mniej niż na trasie 41.
https://alicanteabout.com/transport/alicante-tram-prices-timetables-routes/
Ponieważ tramwaj w Pabianicach będzie jeździć wolniej, ludzie wybiorą samochód. W efekcie linia tramwajowa będzie nierentowna i trzeba będzie do niej dopłacać
Czyli tak naprawdę nie jest tramwajem, tylko kolejką podmiejską, bardziej podchodzącą u nas pod pociąg. Ludzie w Polsce wybiorą samochód tak, czy inaczej. Ale tylko ci, co go mają. Twoje porównanie jest dobre dla aglomeracji śląskiej, a nijak się ma do połączenia Łodzi z małymi miasteczkami wokół.
Generalnie w komunikacji publicznej chodzi o to, żeby ludzie przesiedli się do niej z samochodów. A ponieważ czas przejazdu jakie oferuje tramwaj 41 do tego nie zachęca, to ludzie dalej będą do Łodzi do pracy jeździć samochodami, więc pieniądze wydane na modernizacją linii tramwajowej są wyrzucone w błoto. Naprawdę wystarczy zobaczyć trochę świata, żeby wiedzieć, że mentalnie jesteśmy nadal w XX wieku.
Generalnie w komunikacji publicznej chodzi o to, żeby ci którzy nie mogą jeszcze jeździć mogli dotrzeć np. do szkoły, ci którzy już nie mogą jeździć mogli dotrzeć na zakupy, lub np. w miejsca aktywujące itp., albo ci, którzy nie mają czym jeździć, mogli dotrzeć do pracy. A nie po to, żeby najpierw iść dwa kilometry do przystanku, żeby wsiąść, a później cofać się 1,5 km po tym, jak się wysiądzie. Właśnie dlatego tramwaj służy do jazdy na krótkich odcinkach. Masa ludzi jeździ do Łodzi do pracy pociągiem, o czym świadczą poranne przyjazdy i popołudniowe wyjazdy z parkingu PKP. Wtedy jest… Czytaj więcej »
Powiało wielkim światem, porządnie wygląda ten tramwaj na tle nowej głównej ulicy miasta. Jeśli jeszcze elewacje starych kamienic zostaną odrestaurowane plus rynek to Pabianice będą miały chyba najlepszy w swojej historii okres…
Liczę, ze wezmą sie za te kamienice i z sdh też mogliby coś zrobić, bo straszy.
Faktycznie cud nad cudami. Szkoda że trzeba płacić characz za te tramwaje i betonowisko po całemu. Szkoda że Pabianickie MZK nie obsługuje tej linii też by było dobrze i kasa w kieszeni
Ciekawy jestem jaki geniusz ustawiał sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu przy SDH. Jadąc Kilińskiego w stronę Warszawskiej zdążą przejechać 2-3 auta. Wystarczy że jedno auto skręca w prawo w Zamkową i reszta stoi bo w tym samym czasie przechodzi dużo pieszych i wszyscy stoją !
Nieprawda, dziś obserwowałem tę sytuację. Stały 3 auta do prawoskrętu i auta jadące na wprost mogły spokojnie przejechać.
Co pan opowiada ? Jadąc Kilińskiego jest pas dla skręcających w Zamkową w lewo i pas dla jadących prosto i skręcających w prawo. Jeśli ktoś skrę w prawo w Zamkową , a idą piesi to wszyscy stoją !
Jutro nagram filmik I tu wrzucę.
Patrzyłem dziś przez kilkanaście takich przejazdów i będąc sprawiedliwym stwierdzam, że owszem problem może pojawiać się przy np. 5 autach skręcających w prawo i dużej ilości pieszych. Jednak dziś takiego problemu nie widziałem.
Panie Jach proponuję sprawdzić płynność ruchu jutro, będzie jeszcze lepiej .
No dziś stoi wszystko, spieszyłem się do sklepu i mi zamknęli
Co jest w tym dziwnego, że jak auto skręca w prawo i musi przepuścić pieszych, to wszyscy skręcający za nim w prawo też stoją?
Potrafiono załatwić sprawę w sposób idealny przy cmentarzu. Płynnie i bez korków. Może poprosić o ustawienie świateł tamta ekipe
To dokładnie ta sama droga wojewódzka W-485. Od Partyzanckiej, aż do Dróżbic. Ponadto zdaje się, że przy cmentarzu nie ma tramwajów. Dodatkowo jazda do przodu z Kilińskiego w Św. Jana z prawej krawędzi ulicy Kilińskiego powoduje wjechanie w kamienicę.
co za beznadziejne wykonanie. jak sie z ul. sobieskiego wyjerzdza to przez wzniesienie zamkowej i krzoki nie widac z lewej strony nadjeżdzających aut! trzeba wjechac na jezdnię aby się upewnić że można na nią wjechać ….