Wszystko wskazuje na to, że remont linii tramwajowej dobiega końca. Modernizacja trwała blisko 3 lata.

Prace na ul. Zamkowej rozpoczęły się w maju 2021 roku, jednak remont prowadzono na ulicy Łaskiej od lipca 2020 roku.

Prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz poinformował dziś portal EPAinfo, że połączenie tramwajowe uruchomione zostanie od 1 lipca.

Realizacja inwestycji tramwajowej dobiega końca. Zasadnicze roboty budowlane są już na finiszu – na ul. Stary Rynek i Warszawskiej rozkładana jest właśnie ostatnia, ścieralna warstwa asfaltu. Prace przy nawierzchniach bitumicznych zakończą się w przyszłym tygodniu.

Do wykonania pozostaną jedynie prace wykończeniowe, które są w toku. Chodzi głównie o wdrażanie stałej organizacji ruchu, czyli oznakowanie pionowe i poziome. Trwają też nasadzenia roślin.

– Ostatnimi elementami będą montaż elementów małej architektury, zamontowano już część koszy, rozpoczęto montaż stojaków rowerowych, instalowane będą jeszcze podpórki rowerowe, ławki, gazony z kwiatami i tablice ogłoszeniowe – wylicza Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.

Trwają też prace przy samym torowisku, m.in. szlifowane będą szyny. Zaawansowane są już prace przy rozwieszaniu sieci trakcyjnej.

Z uwagi na ogromny zakres inwestycji, procedury odbiorowe de facto są już w trakcie. Od połowy maja regularnie odbywają się branżowe przeglądy techniczne i wykonawca sukcesywnie wprowadza wymagane poprawki. Wykonawca kompletuje również dokumentację powykonawczą, którą stopniowo przekazuje do weryfikacji do Inżyniera Kontraktu. W trakcie jest także zgłaszanie map z nową infrastrukturą do zasobu geodezyjnego Wydziału Geodezji i Kartografii Starostwa Powiatowego (zdecydowana większość map została już zgłoszona). W czerwcu kontynuowane będą przeglądy techniczne oraz będą odbywały się wszystkie niezbędne próby, w tym także przejazd techniczny wagonem pomiarowym. Będą się także odbywały szkolenia – zwłaszcza dla pracowników MPK z obsługi dwóch nowych podstacji trakcyjnych.

Aktualnie na ul. Zamkowej i Warszawskiej ruch samochodowy odbywa się na podstawie tymczasowej organizacji ruchu. Docelowe oznakowanie jest sukcesywnie ustawiane i malowane. Prace przy wdrażaniu oznakowania powinny zakończyć się około połowy czerwca.

Sfinalizowanie procedur odbiorowych i przejęcie od wykonawcy terenu budowy planowane jest na koniec czerwca.

 

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
75 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Na innym portalu Gryglewski powiedział, że pojedzie w lipcu albo sierpniu, a na pewno we wrześniu. Komu wierzyć?

Last edited 10 miesięcy temu by Zły

Długo czekaliśmy. Oby było warto.

Hura!

Mam samochód ale się cieszę!!!!!!!

bardzo fajne wysepki dla czekających na tramwaj. tak na wprost jadących aut, które mają węższą ulicę niż piesi chodnik. bardzo to bezpieczne i udrożni ruch….

Mniej bezpieczne, niż piesi idący z przystanku do tramwaju na środku ulicy, tak jak było kiedyś?

Ja nie mogę pojąc po co ten tramwaj ? Autobus jak się popsuje przyjeżdża drugi i nie wypływa to na ciągłość przejazdów kolejnego autobusu a tramwaj jak jeden stanie to drugi nie przeskoczy pierwszego. Specjalnie budowana infrastruktura, koszty zakupu kolejnych maszyn, szkolenia, obsługa itp. Koszta kosmiczne a co do autobusów wystarczyło zrobić dodatkowe zatoczki więcej miejsca dla pojazdów mechanicznych skorzystaliby na tym kierowcy choć by z powodu możliwości stworzenia kolejnych pasów ruchu, piesi byli by bezpieczniejsi nie musząc wychodzić na środek. Po prostu, bez sensu wydane pieniądze bo przecież oczywiście my za to płacimy to można prz….ać. Żenada

Wystarczy zobaczyć kto jest prezesem MZK.

Po stworzeniu kolejnych Pasów ruchu to rzeczywiście byłoby bezpieczniej. Tak jak przedtem, po 15 potrąceń pieszych na Zamkowej w roku.

Last edited 10 miesięcy temu by I ja

tak bo wtedy szli jak stał tramwaj i każdy kierowca samochodu ich przepuszczał. A tak w tych „omijanych przed wysepką kwadratach, po których nikt, poza pijanymi kierowcami jadacymi naprzód, nie będzie się poruszał. bedzie się tam zbierał syf piach i kurz, Lekko to trąci elegancja i komfortem dla tam oczekujących, którzy będa to w zębach wnosić do tramwaju..

Nie pij, bo żal czytać.

„Prace na ul. Zamkowej rozpoczęły się w maju 2021 roku, jednak remont prowadzono na ulicy Łaskiej od lipca 2020 roku.” Pan redaktor dokładnie podaje daty, natomiast Prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz poinformował dziś portal EPAinfo, że połączenie tramwajowe uruchomione zostanie od 1 lipca. Panie Prezydencie ale którego roku 😄😄

Do Kolumny niech żwlazo pociągną

Haha, dziś 1 czerwca, a nie 1 kwietnia;-)

Cuda się zdarzają. Pytanie ile przepłacono za ten tramwaj bez sensu . Wystarczyło zrobić buspas i szyny stare zdemontować. Ale jak zawsze w urzędach normalsi nie rządzą.

Dokładnie!!! Ale „tradycja”…

Dokładnie tak,kilka elektrycznych autobusów i piękne wolne miasto bez ograniczeń i dziesiątków milionów wydanych na tramwaj.
A może to o te miliony tu chodzi…

Zastrzegam, że to wieść gminna. Podobno dotacja unijna była na tramwaj.

1 lipca tylko nie podał ktorego roku 🤣

A kto naprawi zapadnięty nowy kanał na starówce z góry dobrze widać był fuszerkę

Ojoj, ludzie zapomnieli już o tramwaju, liczba kolizji w Ksawerowie np, ale i w Pabianicach pewnie też będzie spora 😀 A ilu się zapomni i zostawi samochód pośrodku torowiska na Zamkowej, bo „ja na chwilę do banku”.

to prawda a juz nie mowiac o tragedii jaka jest na najwieskzym skrzywoaniu jeden z najplynniejszych ruchow sikorskiego warszawska bez sygnalizacji swietlnej to tylko pogratulować

Mówisz o drodze krajowej Sikorskiego i Warszawskiej, należącej do GDDKiA ? Tunelu na Lutomierskiej też nie będzie bo PiS ma głęboko gdzieś Pabianice i przy okazji swoich wyborców.

Poślizgowi winni są złodzieje gumowych podkładów, toitoiowi wywrotowcy i parkujacy na torach 🙂

„Zasadnicze roboty budowlane są już na finiszu – na ul. Stary Rynek i Warszawskiej rozkładana jest właśnie ostatnia, ścieralna warstwa asfaltu.” Rozkładać to można sobie koc na plaży…

He he . Rozkładają. Bo za dwa tygodnie będą zwijać.

Główna ulica wygląda jak betonowy plac budowy. Dramat. 0 trawników, drzew. Może gdzieś jakiś kwietnik. Wygląda to strasznie nie wspominając o patelni latem.

jestem osobą starszą.Chciałabym wiedzieć ,gdzie będą ławki,które przed remontem były przy ulicy Zamkowej.Jest jezdnia, ścieżka rowerowa,dużo węższy chodnik a gdzie jest miejsce na jakąś ławkę???

I pytasz się o to Buca? Trolu?

Chcesz adresy, gdzie będą ławki, czy o co ci chodzi?

Tak. Adres poproszę.

To się chyba zgłosić do urzędu, a nie pytać na form.

Nie ma i nie będzie. Taki klimat.
Noś ze sobą stołeczek rybacki.

jest prawie tyle samo drzew, skończcie już pie*dolić te farmazony o tej betonozie, bo jak się człowiek przejdzie, to dużej różnicy nie ma, poza tym, że jest dużo, dużo ładniej. Malkontenci.

W Pabianicach ładnie? Nie zauważyłam.

Jak życie jeszcze ludzi nie nauczyło… Nie wierzcie politykom bez względu z której strony są..oni wszyscy mają to we krwi… Kłamać motać kręcić…żeby nie być posądzonym że prezydent to jednak złotousty gość to mm pyt z brzegu…gdzie te naliczone kary i jaka ostatecznie jest kwota zasądzona od wykonawcy i przebudowy torowiska jak i budowy szkutni…czekamy na info z ratusza…

Brodaty, ty jak zostaniesz politykiem to rozumiem, że tez taki się staniesz?

Podobno tramwaj jezidził w Pabianicach od stu lat to teraz znowu będzie jezidził za sto lat ale od lipca

Również mieszkańcy Konstantynowa Łódzkiego czekają na uruchomienie linii 43. Od strony Łodzi 0 prac , Konstantynów – prace pełną parą !

Odnośnie Kanzas to trzeba ustalać z Joe Bidenem 😜

Którego roku ???? Śmieszne te nasze sługusy Tuska Wykończyli sporo ludzi

Widać, że nie rozumiesz sytuacji. Jasne,że mamy w tym mieście trudniej, ponieważ są tutaj inteligentniejsi od drużyny „złośliwego malucha”. Dlatego z powodu złośliwości super partii, Pabianice mają zawsze problem z dotacjami i pomocą. Pozdrawiam

Krócej budowano tę linię tramwajową przy pomocy szpadli i furmanek, niż teraz była remontowana. Brawo panie prezydencie! Życzę dalszych sukcesów.

Prezydent to ma wy.ebane. na to miasto

rzeczywiście, świetnie porównanie, przecież to identyczny poziom technologiczny. Tyle z waszych mądrości, dziady.
Obserwując skrzętnie tę budowę, to od ponad roku z dnia na dzień było widać spore postępy, ale najlepiej tak bredzić bez żadnej podkładki.

bo ogólnie to szybciej się buduje nowe niż remontuje stare

1) Prawda jest taka, że wszyscy s**ają na tramwaj ale ten i tak dowozi tysiące ludzi każdego dnia do Łodzi do pracy i w przeciwieństwie do autobusu – nie robi kolein w drodze, nie powoduje korków, nie wymusza zatrzymania pasa ruchu co minutę żeby włączyć się do ruchu. Jedzie przewidywalną trasą. 2) A dlaczego węższy asfalt? Bo to centrum miasta a nie tor wyścigowy. Europejska zasada projektowania infrastruktury – ograniczać prędkość nie przez znaki ale przez warunki. To nie USA, że każda uliczka musi mieć 4 pasy ruchu a przez centrum miasteczek przechodzą 6 pasmowe autostrady. To rozwiązanie jest ostatecznie… Czytaj więcej »

Ty to mnie normalnie zaimponowales… pan Perezydent to anioł ! Chwała mu! i Włodanowi !

Nie kłam.
„Konsorcjum ma zrealizować pabianicki „projekt tramwajowy” w systemie zaprojektuj i wybuduj. Od dziś – tj. dnia podpisania umowy ma trzy tygodnie na przedstawienie harmonogramu robót i czas do 30 września 2021 roku na realizację projektu.”

„Odpowiedzialnym za realizację projektu ze strony miasta jest wiceprezydent Marek Gryglewski.”

Prawie DWA lata poślizgu, a nie o pół roku.

A PKS bedzie bo tak obiecali?
Rozumiem ze bedzie tez jezdzil trojejbus a nie te spalinowe trujace srodowisko autobusy.

Last edited 10 miesięcy temu by Podpatrywacz

Autobusy od lat są hybrydowe

W MPK? Ciekawe które… Kupa złomu a nie autobusy.

Ja już zakupiłem bilet na pierwszy kurs 41

To wtopiles, bo pierwszy kurs będzie za darmo 😁

Ha ha. Za darmo.
Taaaakie rzeczy.
No już tej darmochy to wystarczy. Póżniej dwa razy drożej będzie

dlaczego chodniki są 3 razy szersze od jezdni? na całej długości Zamkowej

Chyba masz coś z głową.

Dla nadużywających alkohol i pielgrzymek do Torunia

A dlatego, że należą one do przynależnych nieruchomości, a nie do miasta.

Następny. Piątek po 21 i już nawalony.

Czy już wiadomo jakie tramwaje będą kursowały na linii 41, najlepsze byłyby oczywiście PESY ale??????

105Na, dwunasty facelifting

Pabialino 😁

Po co tramwaj – mamy Stadtban, po co lotnisko skoro jest w Berlinie , ***** V kolumnę

Typowe gadki miejscowych Pisiorów. Wszystko źle. Dobrze, że nie mówią „po co nam tunel na Lutomierskiej”. Wybierani przez nich pisowscy posłowie i senatorowie powiedzieli to już za nich.

Na mszę dziękczynną dałem!

I tak puszczą te stare trupy więc po co ten remont ?

I tak za każdym, cokolwiek nie robią piszesz taki sam marny komentarz, więc co za różnica?

Chyba od stu lat największa inwestycja w Pabianicach, super, że pojedzie tramwaj, ekologocznie, miejsko, tradycyjnie…

Żenujące jest to miasto. Trzy lata na jedną ulicę..

Drezynę czas wyciągnąć…

Wszystko bardzo ładnie ale jak mieszkańcy z Bugaju mają dostać się do Łodzi jak zlikwidują Z41 a busów już dawno nie ma?

A jak się dostawaliście przed remontem?

szybciej na Lodz Pabianicka dojade LKA