Strona główna Aktualności Komunikacja Nowe informacje ws. tunelu na ul. Lutomierskiej

Nowe informacje ws. tunelu na ul. Lutomierskiej

56
Urząd Miejski w Pabianic będzie kolejny raz apelował do ministra infrastruktury i dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o budowę tunelu pod torami na ul. Lutomierskiej. 

Wszystko za sprawą wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego, który obalił główny argument GDDKiA przeciwko realizacji tej inwestycji. Chodzi o status drogi. GDDKiA twierdzi, że droga krajowa nr 71 straciła status drogi krajowej przez oddanie do użytku trasy S14.

– Droga nr 71 stanie się zbędna w sieci dróg krajowych. Taką odpowiedź otrzymaliśmy od GDDKiA. Tymczasem wyrok NSA obala tę tezę – mówił Marek Gryglewski, wiceprezydent Pabianic podczas konferencji prasowej. – Wciskanie tej drogi w ręce marszałka województwa była błędem.

Dziś prezydent Grzegorz Mackiewicz wystosował pismo do ministerstwa i dyrekcji dróg o niezwłoczne podjęcie faktycznych działań zmierzających do wyłonienia wykonawcy, który wybuduje bezkolizyjny przejazd na ul. Lutomierskiej.

– To pismo jest swego rodzaju testem i powiedzeniem „sprawdzam”. Jeżeli jedyny argument odmawiający upada, drogi ministrze i dyrektorze wywiążcie się ze swojej obietnicy. Miasto w dalszym ciągu wyraża chęć partycypacji w kosztach tego przedsięwzięcia – dodał Krzysztof Rakowski, przewodniczący rady miejskiej.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
56 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Pamiętajcie które gnidy z PISu głosowały przeciw poprawce w budżecie – Piotr Polak, Marek Matuszewski i Paweł Rychlik! Oni zadbali o nas, my zadbamy o nich!

Cwoku ile lat u nas rządzi po

Idioto, co to ma do rzeczy, kto u nas rządzi?

Cwoku kto rządzi PKP kto zarządza drogami krajowymi…. Ale dla suwerena to zbyt skomplikowane on kocha swego wodza nawet jak mu oczy pluje.

„A z nami był nasz drogi wódz”

Kto na nich głosował to będzie głosować nadal. Zakutym pisowskim łbom nie przetłumaczysz.

kłóćcie się dalej kto jest większym złodziejem. Na bank któreś z was wygra tą „batalię” 😀 a prawda jest taka, że od 30 lat rządzi jedna klika i nieważne spod jakiego szyldu. Powodzenia 🙂

ciekawe jak to zmieszczą jak teraz ma być tam dworzec..

I to jest właśnie najistotniejsza sprawa. Za jakiś czas komusze PKP się wypnie i stwierdzi, że wiadukt nie może powstać, bo poziom nowych peronów na to nie pozwala. Ja nawet sądzę, że oni specjalnie wpadli na pomysł budowy tych peronów, aby sprawę wiaduktu zamknąć raz na zawsze.

To by była jedną z najlepszych inwestycji w naszym mieście. Druga bardzo ważna to droga z Bugaju do ul. Wiejskiej za szpitalem. Droga a nie tylko ścieszka rowerowa.
Może kiedyś się człowiek doczeka🤔

Ścieszka – a może ŚCIEŻKA. Czasem warto było się uczyć…

Całkowicie się z Panem zgadzam to są inwestycje, z których skorzysta większość mieszkańców Pabianic ale u nas lepiej budować szkutnie, która jest dla paru osób.

Jeszcze tego brakowało, żeby miasto miało finansować inwestycje, które należą do państwa. A niby z jakiej racji?

SzkutnĘ, nie szkutniE. Dlaczego wypowiadasz się w imieniu większości mieszkańców?

Szkutnię. Jak już się mądrzysz, to poprawnie. Nie wypowiada się w większości tylko stwierdza większą użyteczność dróg niż szkutni w mieście centralnej Polski, gdzie jedynym akwenem jest Lewityn.

„…skorzysta większość mieszkańców Pabianic”. Rzeczywiście się nie wypowiada za większość.

Zgadzam się. Przydałaby się taka droga.

Dire Straits – Tunnel of love

Nigdy nie zrozumiem, dlaczego coś, co z definicji, o ile powstanie, będzie wiaduktem, w Pabianicach od lat nazywa się „tunelem”?

Nieprawda, tunel to budowla transportowa w postaci długiego korytarza, podziemna lub podwodna, wykonana metodą odkrywkową lub drążenia, umiejscowiona pod przeszkodą. To co ma powstać to zdecydowanie wiadukt kolejowy. Tak mówią wszystkie możliwe definicje.

Nieprawda. Tunel to ograniczony z góry odcinek drogi, przejścia, przelotu.

Poprostu tory kolejowe będą na wiadukcie a pod nim nowy ślad ul. Lutomierskiej i tyle .

No i wszystko jasne. trzeba wybudować górą wiadukt kolejowy, a pod nim tunel drogowy. Dlatego nic nie powstaje. Droga i skomplikowana inwestycja 🙂

Gdzie tu sens, gdzie logika, skoro droga 71 stanie się zbędna w sieci dróg krajowych. To tym bardziej nie ma sensu budowa tunelu na drodze, która utraciła status ważnego węzła komunikacyjnego. Teraz o pieniądzach na budowę tunelu nie ma co marzyć.

Przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem.

To taka logika jak ich wymysł tj pkp i budowa dworca jakby do starego było z 5 km … Zrozumiałbym np budowę dworca na wysokości np Piłsudskiego co i tak byłoby naciągane. Pabianice i 1 dworzec to max . Ale bezkolizyjne poprowadzenie torów względem DK71 powinno już dawno być załatwione. Jeśli się modernizuje linie kolejowe z myślą o CPK i szybkiej kolei nie może być przeszkód i zwalniania jazdy pociągu co chwila. Posadowienie przejazdu przy skrzyżowaniu mamy już przy Torowej i jedno piekiełko nam starczy.

Kolej dużej prędkości nie będzie prowadziła przez Pabianice.

W Sieradzu są 3 przystanki kolejowe i nikt nie narzeka.

Pisowskie hieny rzucają niepokornym samorządom kłody pod nogi, normalka. Szacun że nasi coś tam jeszcze próbują wywalczyć.

Nie przypisuj walki żadnej ze stron samorządu. Bo i jedni i drudzy już rządzili miastem i nic w tym kierunku nie robili. Jak każda formacja przed wyborami się uaktywnia i bez różnicy czy to z lewa czy z prawa. Miną wybory i znów wszyscy zapomną o problemie na kolejne lata. Także jeśli ktoś coś chce w tym kraju wywalczyć trzeba wyjść na ulicę… Patrz rolnicy górnicy itd. wtedy dopiero ktoś chce rozmawiać. Także nie mieszaj polityki z potrzebami miasta. Sam stronię od polityki i polityków więc radzę realnie patrzeć niż bić pianę kto jest lepszy a kto rzuca kłody. Wszyscy… Czytaj więcej »

Tylko ze miasto to jedno a drogi przez nie to drugie, w tym linie kolejowe.

Czemu nie budowali jak rządziła peło?

Choćby dlatego, że liczba pojazdów była mniejsza o 15 milionów, co miało bezpośrednie przełożenie na drożność ciągów komunikacyjnych.

Bo pociągi nie jeździły co 6 minut, a na drogach było 15 milionów mniej pojazdów.

Tłumaczenia jak alkoholika czemu pije, dobre czyli taki dobrobyt zaraz po stracie władzy przez pełó nastąpił?

Jeżeli złomowisko Europy można nazwać dobrobytem, to tak. Nastąpił.

To wkoncu ta unia dobra czy nie dobra bo już się pogubiłem w tych twoich wywodach

Co ma Unia do budowy tunelu przez P.O?

Kiedy oddano Ske

A czy ktoś w końcu zainteresuje się przejazdem na Torowej? Po remoncie, czas oczekiwania na przejazd jest masakryczny. Stoi się tam chyba najdłużej ze wszystkich pabianickich przejazdów. Czasami nawet 10 min po przejechaniu pociągu podnoszone są rogatki, a korek oczekujących do dworca PKP lub nawet dalej. Nie wspomnę już o tym, co dzieje się skrzyżowaniu, gdy dojeżdżają auta od str Łasku czy ul. Wiejskiej. Kiedyś dojdzie tam do tragedii i może dopiero wtedy rządzący się obudzą.

Proponuję zamknąć ulice Torową. Ewentualnie zrobić jednokierunkową w kierunku Łaskiej. Bo raczej torów i pociągów nie zlikwidują.

eno luz. Niedługo dorzucą na te skrzyżowanie tramwaje!

Powinien być zakaz wjazdu w Torową od Wiejskiej

A najlepiej to by było zrobić drogi pod każdym przejazdem kolejowym, bo to zamykanie rogatek na 5 minut przed każdym pociągiem jest denerwujące dla wszystkich, zarówno kierowców jak i pieszych, tworzy sznur aut utrudniający jazdę (jak np. kordony samochodów przy Orlenie na ul. Łaskiej, co z kolei utrudnia wyjazd ze stacji) i zwyczajnie marnuje czas.

To jest niewykonalne przy pabianickich przejazdach kolejowych. Zaraz przy przejeździe są zabudowania, ludzie muszą jakoś wyjechać ze swoich działek. Taki pomysł powinien być przepychany przy projekcie nowej trasy kolejowej W51 w kierunku na Sieradz.

Po cholerę na dworzec kolejowy w tym miejscu. Teren gęsto w zabudowany. Brak wszystkiego tz MZK słabo, tramwaje bardzo słabo taxi też słabo. Czy ktoś orientuje się jakie będzie wykorzystanie tego przystanku/dworca.

Proponuję postawić punty poboru opłat na na drodze 71 a problem sam się rozwiąże.bo do tej pory tiry omijające nowe ale płatne odcinki obwodnic ze względu właśnie na opłaty, zaczęłyby nimi w końcu jeździć omijając Pabianice.

Tak się zastanawiam, dlaczego ulica Żeromskiego, kończy się na Karniszewickie, na wszystkich mapach dalej biegnie droga aż do wiaduktu pod którym można przejechać samochodem osobowym, dlaczego nagle stoi tam brama i niby nie ma ulicy tylko ktoś wzdłuż postawił sobie domy i zagrodził, kto i dlaczego kiedyś na to pozwolił
Teraz nie było by problemu, nawet nie tak dawno odnawiali ten wiadukt a wystarczyło by go poszerzyć i poprowadzić dalej drogę do ulicy Lutomierskiej

I jak te ciężarówki miałyby się zmieścić na tej pięciometrowej ulicy Żeromskiego, między Karniszewicką, a Partyznacką?

No popatrz, jakoś się do tej pory mieściły, nie raz widziałem jak tir wyjeżdżał z Żeromskiego lub w nią skręcał.
Tu nie chodzi o ciężarówki tylko osobowe samochody które mogły by jechać prosto Żeromskiego do Lutomierskiej , omijając przejazd a tiry to na obwodnicę a nie do centrum

Ciężarówki może nie, ale osobówki by tam śmiało przejechały odciążając przejazd

Szerokość samochodu ciężarowego 2,6 m. Wystarczy osobówka zaparkowana na tym kawałku i tir zaczyna rozjeżdżać chodnik. Nie mówiąc o wymijaniu się.
Trzeba by zakazać parkowania mieszkańcom tej wązkiej uliczki, bo dwa samochody ledwo się mieszczą. Dodatkowo montaż kolejnych świateł na Partyzanckiej/ Żeromskiego.

Przepraszam, wąskiej.

Ja mam pytanie panie Rakowski skąd kasę weźmiecie. Jak ten jajamwaj kosztuje więcej niż przewidywano. Znowu podatki w górę pewnie by sobie ulżyć tunelem. Może powiecie ile tam wypadków lub kolizji było w ostatnich 5 latach . Bo jak dużo to rozumiem bezpieczeństwo ale jak parę sztuk to strata kasy i czasu dla kierowców omijających budowę.

Też nie chcę, żeby miasto dopłacało do tego tunelu, ktory należy się mieszkańcom Pabianic od rządu, czyli Pisiorów, jak psu buda.