Strona główna Styl życia Od kuchni Najlepsza patelnia do smażenia bez tłuszczu. Zobacz teraz, którą wybrać

Najlepsza patelnia do smażenia bez tłuszczu. Zobacz teraz, którą wybrać

2
Szukasz sprawdzonych sposobów na zdrową i smaczną kuchnię? Zacznij więc od smażenia bez tłuszczu. Nadmiar tłuszczu wsiąkającego w placki ziemniaczane, ryby, czy kotlety negatywnie odbija się nie tylko na Twojej figurze, ale i wynikach cholesterolu.

 

Szukasz sprawdzonych sposobów na zdrową i smaczną kuchnię? Zacznij więc od smażenia bez tłuszczu. Nadmiar tłuszczu wsiąkającego w placki ziemniaczane, ryby, czy kotlety negatywnie odbija się nie tylko na Twojej figurze, ale i wynikach cholesterolu. Tymczasem wystarczy wybrać odpowiednie patelnie, by nawet jajka sadzone czy naleśniki smażyć zdrowo bez grama tłuszczu. Poznaj sprawdzone sposoby na lekkostrawne i zdrowe potrawy w Twojej kuchni!

Smaż do woli na zdrowie!

Czy wiesz, że podczas smażenia, wzbogacasz potrawy o nadmiar pustych kalorii? Dzieje się tak na skutek obróbki termicznej, podczas której smażone produkty tracą wodę i wchłaniają dużą ilość tłuszczu. Jeśli dodatkowo tłuszcz, na którym smażysz zawiera tak zwane tłuszcze trans, to wyniki cholesterolu z pewnością nie będą zadowalające. Warto dodać, że częste spożywanie smażonych na oleju posiłków, zwiększa ryzyko chorób serca, przyczynia się do problemów z nadwagą i osłabia Twój układ immunologiczny. Z drugiej strony zdrowa kuchnia, oparta na parowniku czy piekarniku, pozbawia Cię fantastycznego smaku choćby placków ziemniaczanych, duszonej piersi z kurczaka czy naleśników i dlatego warto pomyśleć o kompromisie. Takim kompromisem jest np. patelnia nieprzywierająca. Na takiej patelni upieczesz wszystko, dodając dosłownie odrobinę oleju, czyli naprawdę bezpiecznie dla Twojego zdrowia. Takie patelnie z powłoką nieprzywierającą są niezwykle trwałe i nie wchodzą w reakcje ze smażonymi produktami, ponadto dzięki wykorzystaniu innowacyjnej technologii podczas smażenia nie dochodzi do utraty ważnych dla Twojego organizmu minerałów i witamin. Taka patelnia nieprzywierająca jest więc świetnym rozwiązaniem, również jeśli właśnie zaczęłaś dbać o linię, albo w Twoim domu niezbędne jest, wprowadzenie diety dla cukrzyka.

O tym jednak pamiętaj! Patelnia z nieprzywierającą powłoką wymaga również odpowiedniego traktowania, dlatego:

  • nie szoruj jej druciakiem,
  • nie stosuj ostrych narzędzi, a zamiast tego wyposaż swoją kuchnię w silikonowe czy drewniane akcesoria do mieszania czy przekładania smażonych potraw.

Patelnia grillowa – Twoje steki też możesz przyrządzić w miarę zdrowo!

Do smażenia bez nadmiernej ilości tłuszczu, sprawdzi się też patelnia grillowa. Taka patelnia zapewnia perfekcyjne przypieczenie mięsa, warzyw czy ryb, a dzięki prążkowanemu dnu również wytopi się nadmiar tłuszczu z mięsa. Na takiej patelni możesz z powodzeniem smażyć też placki ziemniaczane czy naleśniki. Patelnia grillowa sprawdzi się więc na co dzień, zwłaszcza że dzięki nieprzywierającemu dnu i lepszej konstrukcji przygotujesz szybciej i efektywniej każdy obiad. Zamiast tłuszczu do smażenia, zainwestuj więc lepiej w drogocenną oliwę z oliwek, którą dodasz do obiadowych sałatek, bo z takim sprzętem zwykły olej nie będzie Ci już potrzebny.

Patelnia grillowa jest również  idealna do pieczeni. Bez nadmiaru szkodliwego tłuszczu przypieczesz perfekcyjnie każdy rodzaj mięsa, a wytopiony tłuszcz wykorzystasz np. do sosu. Patelnia grillowa przyda się również zimą, kiedy zapragniesz, by smak grillowanych warzyw przypomniał Ci minione słoneczne letnie dni.

Patelnia grillowa najczęściej jest prostokątna albo kwadratowa. Jednak ważniejsze od kształtu jest grubość dna. Wybieraj takie, które ma co najmniej 5 mm. Tak solidne dno nie będzie się odkształcać i deformować w trakcie smażenia, a ponadto zapewni Ci rewelacyjne warunki do pieczenia.

Żaroodporne naczynie – kiedy masz ochotę na smaczną zapiekankę

W zdrowej kuchni nie powinno zabraknąć również żaroodpornych naczyń. Szybko w nich odgrzejesz obiad, bez konieczności używania oleju i zapobiegniesz wysuszeniu czy utracenia smaku. Takie naczynia żaroodporne sprawdzą się również w przygotowaniu obiadu. Zapiekanka z ziemniaków, ryba w warzywach czy ryż z kurczakiem – możliwości jest sporo, za to smacznie i bez dodatku szkodliwych tłuszczów. Naczynia żaroodporne są również lepsze do przechowywania ugotowanych potraw. Plastikowe pojemniki są szkodliwe dla naszego organizmu, dlatego lepszym rozwiązaniem są właśnie takie szklane. Takie naczynia mają jeszcze jedną zaletę, można je używać również w kuchence mikrofalowej.

Na co postawić więc w swojej kuchni?

Alternatyw masz bowiem całkiem sporo:

  • Patelnia nieprzywierająca,
  • patelnia grillowa
  • albo naczynie żaroodporne

Jaka będzie najlepsza patelnia do smażenia bez tłuszczu?

Właściwie warto w swojej kuchni mieć każde z powyższych naczyń. Wszystkie z powyższych produktów, możesz zobacz tutaj. Patelnia nieprzywierająca non stick sprawdzi się zdecydowanie na co dzień. Grillowa natomiast wprowadzi nieco oryginalności do Twojej kuchni, a naczynie żaroodporne będzie idealne również do przechowywania czy odgrzewania potraw. Zwróć uwagę również na rozmiar samej patelni. Z tego względu warto mieć co najmniej dwie patelnie. Jedną małą, na której przyrządzisz najlepszą jajecznicę ze szczypiorkiem na śniadanie i dużą, bo przecież na małej smażenie placków ziemniaczanych czy naleśników zajmie Ci niemal całą wieczność. Dlatego jeśli masz dylemat, to kup dużą patelnię grillową i dwie mniejsze patelnie nieprzywierające, dzięki temu rozszerzysz wachlarz możliwości zdrowego gotowania w Twoim domu. Od teraz będziesz smażyć bez tłuszczu lub na minimalnej ilości. Smażenie bez tłuszczu zdecydowanie poprawi wyniki Twoich badań. Postaw na zdrowie i wybierz odpowiedni sprzęt.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

mam taką patelnie non-stick i jestem bardzo zadowolona. Smażenie na niej to czysta przyjemność ale była droga;/

Tylko i wyłącznie stalowa lub szklana, bez żadnych powłok! Ewentualnie żeliwna. Te wszystkie powłoki to jeden wielki syf dla organizmu.
A najzdrowiej to przygotowywać potrawy gotując je na parze.

Last edited 8 dni temu by SiostraIrena