Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne podtrzymuje swoją decyzję wystosowaną 31 marca w piśmie do łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu. 

W środę 19 kwietnia portal epainfo.pl jako pierwszy poinformował o ultimatum jakie MPK dało Pabianicom. Łódzki przewoźnik zagroził, że wstrzyma kursowanie tramwajów na trasie Mały Skręt-Pabianice (Wiejska) z powodu fatalnego stanu trakcji.

Organizator komunikacji oraz właściciele tej infrastruktury winni podjąć natychmiastowe działania w celu poprawy parametrów technicznych trakcji tramwajowej na tym odcinku. Niepodjęcie takich działań spowoduje, że z dniem 1 maja 2017 roku MPK Łódź zawiesi komunikację tramwajową na tym odcinku do czasu usunięcia wspomnianych zagrożeń – czytamy w piśmie sporządzonym przez MPK.

Prezydent następnego dni (czwartek) podczas sesji rady miejskiej odczytał pismo przesłane do pabianickiego ratusza przez ZDiT w Łodzi.

– Zarząd Dróg i Transportu jako organizator transportu zbiorowego nie planuje na dzień dzisiejszy trwałego wyłączenia ruchu tramwajowego na linii nr 41. Oczekujemy podjęcia zdecydowanych kroków w celu poprawy przedmiotowej infrastruktury – przeczytał prezydent.

Tymczasem zapytaliśmy rzecznika MPK o komentarza w tej sprawie.

– Podtrzymujemy stanowisko z pisma w kontekście którego rozmawiamy – potwierdził w poniedziałek rano Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź. – Jako przewoźnik alarmujemy, że sytuacja jest poważna. Gdyby na linii pabianickiej doszło do jakiegoś zdarzenia i ktokolwiek byłby w nim poszkodowany wina spadnie na nas, jako na przewoźnika, który pomimo posiadanej wiedzy o stanie infrastruktury kontynuował jazdę.

Co na to urzędnicy z Pabianic?

– Dla Pabianic stroną porozumienia jest ZDiT, a MPK jedynie wykonawcą usługi. Zgodnie z tym porozumieniem ZDiT musi zapewnić komunikację zastępczą – wyjaśnia Aneta Klimek rzecznik prasowy prezydenta Pabianic.

Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, zarząd ZDiT nie bierze pod uwagę możliwości zawieszenia linii 41. Wiązałoby się to z koniecznością uruchomienia autobusów przegubowych na trasie do Pabianic, co mogłoby spowodować jeszcze większe zamieszanie w łódzkiej komunikacji.

Pabianice natomiast nie wymienią trakcji o której mowa w piśmie. Koszt inwestycji to około 600 tys. złotych. Miasto nie ma takich pieniędzy, tym bardziej że Pabianice wraz z Ksawerowem przygotowują się do konkursu na pozyskanie środków z Regionalnego Programu Operacyjnego na modernizację sieci tramwajowej. Jeśli nie uda się otrzymać dofinansowania tramwaj zostanie definitywnie zlikwidowany. Wtedy 600 tys. złotych wyrzucone zostałoby w przysłowiowe błoto.
Co ciekawe, prezydent Łodzi Hanna Zdanowska wysłała właśnie pismo do włodarzy ościennych gmin, w którym proponuje wprowadzenie nowego rozwiązania w postaci autobusów elektrycznych poruszających się po wydzielonych pasach.

– Proponowana inwestycja stanowi alternatywę dla kosztownej modernizacji linii tramwajowej – czytamy w piśmie, które udostępniamy poniżej.

 

Przypomnijmy, że Pabianice wraz z Ksawerowem przygotowują się do konkursu na pozyskanie środków z Regionalnego Programu Operacyjnego na modernizację sieci tramwajowej.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
29 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

A ja jestem za takimi autobusami zwłaszcza jeżeli dojeżdżałyby na Osiedle Bugaj i Dworzec Łódź Fabryczna i byłaby możliwość korzystania w nich z biletów miesięcznych. Tym bardziej popieram idee bus pasa, co prawda na odcinku Pabianice Ksawerów jego wprowadzenie jest raczej nierealne, natomiast już w Łodzi na Pabianickiej jak najbardziej. Podziwiam osoby, które dojeżdżają do Łodzi tramwajem jadącym przez Pabianice i Ksawerów z prędkością 10km/h zwłaszcza w okresie zimy. Dlatego za bardzo nie rozumiem walki o torowisko. Autobusy, do których przesiadłaby większość osób obecnie korzystających z własnych samochodów byłyby również tak modnym ostatnio środkiem eko.

no pewnie, najlepiej się awanturować w obronie tramwaju który jest po prostu NIEBEZPIECZNY, ludzie, czekacie aż ktoś zginie w wywróconym tramwaju? ile ostatnio było wypadków, gdy tramwaj wypadł z torów???

Dziękujemy Wam za to obecni i poprzedni włodarze Pabianic. Wszak Wy nie podróżujecie tramwajem, to co was to obchodzi?

Obudźcie się i przyciśnijcie władzę w sprawie remontu tramwaju!
Nie lodźcie się, że miasto Łódź będzie wam dopłacać do transportu, żeby ten jechał dalej jak na plan Niepodległości – odnośnie marzeń o dojazdach do Fabrycznego. Co więcej jak wprowadzą Wam autobus to macie korki gwarantowane + na 80-90% skrócenie trasy to IKEI.

Nieopisany zamęt panuje w mediach. MPK swoje, ZDiT swoje, na jednym portalu „będzie jeździć”, na innym „nie będzie jeździć”. Propozycja, którą podpisała H. Zdanowska – elektrobusy na wydzielonym buspasie wraz z towarzyszącą infrastrukturą rowerową – to oczywiście absolutna bzdura. Proszę zważyć na to, że w Ksawerowie, a także w Pabianicach tory są pojedyncze, jak i podwójne, a rozstaw szyn wynosi 1000 mm. Autobus ma przynajmniej 2200 mm. A do tego kursuje w dwie strony i gdzieś trzeba „wcisnąć” ścieżkę dla rowerów. Poza tym budowa od podstaw toru autobusowego wraz z drogim taborem elektrycznym i towarzyszącą infrastrukturą w żadnym przypadku nie… Czytaj więcej »

Jaki Prezydent taki tramwaj.

„Robert
Jaki Prezydent taki tramwaj.”

Takie pisanie jest bardzo głupie i krótkowzroczne.
Akurat obecny prezydent jest najmniej winny i najwięcej robi w kwestii komunikacji w Pabianicach. Najbardziej antytramwajowo przysłużyli się panowie Berner (który zastąpił 41 komercyjną 11-ką) i Dychto (który chciał wszystko likwidować).

Szymek, ja to próbowałem tłumaczyć w poprzedniej dyskusji nt. tramwaju sprzed bodajże trzech dni. Daruj sobie, szkoda klawiatury. Kto ma takie zdanie i tak go nie zmieni. Pozdrawiam Kolegę serdecznie! 🙂

( https://epainfo.pl/od-1-maja-tramwaj-moze-nie-wjechac-pabianic/ ).

Kolejny sukces Pana Mackiewicza. Nowych inwestycji zero, nowych miejsc pracy zero, tym samym dodatkowych dochodów dla miasta z podatków zero. Nie dziwię się ,że tego miasta na nic nie stać. Taki Dobroń potrafi więcej przyciągnąć inwestycji i funduszy unijnych niż ci Panowie ( Dychto i Mackiewicz ). Nic to , mamy za to staw wyremontowany i ścieżkę rowerową !!! Wstyd i żenada, dla blisko 70 tysięcznego miasta !!!

Brawo dziady z Pabianic. Tramwaj istniejący od początku XX wieku właśnie przechodzi do historii dzięki ignorancji BSR i KC PO! Brawo, kolejny „sukces”

600 tys nie ma miasto? A ile milionów będą kosztowały ulgi dla pabianickiej karty? 600 tys to nie majątek.

To w końcu pinokio wie o co chodzi czy trzeba iść szukać prezydenta?????? O co tu chodzi i kto mówi prwdę ?????

Prof Klos Pan Jach to twoja rodzina czy co???? Wczoraj udowodniłem że twoje przekonie ile to pinokio zrobił dla ratowania tramwaju jest pozbawione podstaw do takiego twierdzenia.Tylko że ta moja wypowiedz piorunem znikneła.Przypomnę że Pabianice nie wystąpiły jak twierdziłeś z ŁTM bo nikt tego nie dementował a dziś wygląda że to ja miałem racje a co do ratowania tramwaju mają ceny biletu ….?????? Jak dobrze to pinokio a jak źle to ZDiT??????? Teoria Kalego się kłania.Może administrator przywróci tamtą dyskusję to bardzo chętnie wymienimy się uwagami. No chyba że Ksawerów jest wszystkiemu winien.Pozdrawiam

No to mamy newsa na fejsiel!!!!!!! Pabianice dla geotermii STOP.Ciebiada bajdurzy etc………. a co piszą a Brzyszcza w Konstantynowie????? Gdyby to był 1 kwietnia to przyjął bym to za żart!!!!!! Czy ktoś może potwierdzić że 4 razy mniejszy Konstantynów wchodzi w geotermię???????Podobno Aleksandrów już robi odwierty, Poddebice dawno mają no to jeśli W Konstantynowie im wyjdzie to ……………..a tak z innej beczki czy to co napisałem tez opiszesz jako intrygi?????????

@jaki, proponuję przed wysłaniem kopiować swoje wpisy do Notatnika lub podobnego mu programu, a w przypadku gdy się nie pojawi w komentarzach – wkleić jeszcze raz. Czasem się to zdarza, bo mi również, że komentarz gdzieś ginie w tym systemie.

Z tego co wiem Prof_Klos nie jest rodziną Przemysława Jacha, choć Pabianice tak duże nie są 😉

No nie bierzcie poważnie o tej rodzinie to forma żartu.Dobrej nocy ale to z geotermia w tym Konstantynowie to swoją drogą ciekawe

Tylko czekałem tutaj na wątek geotermalny… I wszystko jasne. Tak naprawdę nie chodzi o tramwaj, tylko o geotermię… Jeszcze brakuje hasła o autobusach na energię geotermalną 😉 === Aleksandrów złożył wniosek o dofinansowanie odwiertu późną jesienią ub.r. Ale nie wiadomo co z tego wyjdzie. W Pabianicach Ciebiada zmarnował swoją szansę na przygotowanie wniosku o odwiert. Chodziło mu przecież raczej o utworzenie spółki geotermalnej i dopiero przygotowywanie odwiertów jako ta spółka. Przez kilka lat marnowano by w ten sposób miliony złotych z miejskiej kasy na spółkę, czyli na nic, aby kilka osób mogło sobie siedzieć na ciepłych stołeczkach – taka była… Czytaj więcej »

Chyba poszedłeś za daleko bo te dwa wątki nie mają nic wspólnego ze sobą.Ktoś niedawno pisał o geotermii i miastach ościennych ale wtedy myślałem że media szukaja tematu.Ale ta informacja ( oczywiście jeśli jest prawdziwa) jest nader ciekawa.Ponawiam to są miasteczka w stosunku do nas a druga różnica to nie mają Ciebiady.Tylko teraz nie wiem czy to dobrze czy to źle??????

@jaki, sam dwa komentarze niżej zacząłeś bez sensu wątek geotermii, chyba, że wkleiłeś nie do tego artykułu co trzeba…

Skoro od 1-go mają tramwaj przestanie kursować to czym dojedziemy do łodzi? Ja będę pewnie wracał z łodzi ale czym? Rowerem? Proszę o konkretne informacje co z transportem z łodzi i do łodzi od początku maja.

Po co naprawić tory jak można przepieprzyć pieniążki na nikomu niepotrzebne inwestycje 😀

@Obserwator, Pabianice i Ksawerów mają podpisane z Łodzią porozumienie międzygminne dotyczące funkcjonowania komunikacji tramwajowej, dlatego w razie braku tramwaju ZDiT musi zapewnić komunikację zastępczą, przynajmniej do czasu rozwiązania tego porozumienia.
Oczywiście można sobie wyobrazić jak to by wyglądało – krótkie autobusy do IKEI zamiast 2-wagonowego tramwaju do Placu Niepodległości…

Zlikwidowac w ogole ruch przyjezdnych. Zeby te wiesniako z Pabianic, Poddebic i innych wioch nie zabieraly pracy prawdziwym Lodzianom

Moje dziecko dojeżdża z Pabianic do Ksawerowa do gimnazjum. Bardzo jestem ciekawa co teraz? Do autobusu ma niezły kawał, a poza tym objeżdża on pół Pabianic zanim dotrze do szkoły. Szkoda, że nikt nie bierze tego pod uwagę przy wydawaniu takich decyzji.


Lepiej chyba, żeby dziecko się przeszło na autobus aniżeli zginęło w wypadku komunikacyjnym bo szyny były złe.

Nie chcę wchodzić w polemikę co do poczynań władz miasta, ale wcale nie dziwię się łódzkiemu MPK, od dawna informowali nasze władze miasta o konieczności naprawy infrastruktury, nic to nie dało, a w razie wypadku odpowiedzialność spadłaby właśnie na nich.

Ja zastanawiam się ile w tym jest polityki i o co tak naprawdę chodzi????? Może ktoś wie coś więcej???????

@Szymon Klemba Jaką mogę mieć pewność, że gdy dnia 1-go maja będę chciał wrócić do Pabianic po nocnej zmianie w pracy na terenie Łodzi będę miał czym dojechać do Pabianic do przystanku Warszawska Tkaniny techniczne?
Chcę mieć pewność, że nie będę musiał wracać do Pabianic na piechotę bo nie mam żadnego środka transportu a spacer o długości 5km nie jest czymś co u wielbiam.
Wolałbym dojechać do w/w przystanku zamiast chodzić kilometrami do Pabianic.

dlaczego Pabianice lub Łódź nie puszczą autobusów, tylko snujący się tramwaj. Od lat trwa taka sytuacja. Jak dojechać z Pabianic na Dąbrowę, szybko i bez przesiadki, lub z Pabianic do Łodzi-„Przesiadkowo, Al.Piłsudskiego,Al.Kościuszki?